Frode Elsness

Fastlegene Colosseum
Sørkedalsveien 10 D 0369 Oslo
Frode Elsness er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Frode Elsness

Hadde jeg ikke vært nødt til å flytte til en annen by, hadde jeg forsatt med Frode som lege. Han er en lege som ser deg og du føler deg godt ivaretatt når du kommer. Du føler ikke at du er nødt til å skyndte deg når du er hos han. Han tar seg tiden til deg. Kun positive ting å si!

En veldig god lege

Jeg har en kronisk og alvorlig hjertesykdom. Den er arvelig og alle barna i familien har fått den. Jeg blir fulgt opp av Rikshospitalet, og en fantastisk fastlege. Alle som jobber på kontoret hos fastlegene Colosseum, er veldig imøtekommende og hyggelige. Min fastlege Frode, har fulgt meg tett opp og faktisk vært med på at jeg har fått riktig og nødvendig behandling.
Jeg forstår at noen klager på side fastleger, men jeg tror også det er viktig at vi som pasienter går litt i oss selv.
Jeg er veldig takknemlig fordi jeg har vært så heldig og fått en god fastlege. Det er vært så viktig Ivar dager som er både krevende og uforutsigbare. Jeg har ikke så mye mer å skrive enn å si tusen takk

Fantastisk lege!

Det er med en tåre i øyet jeg nå må bytte fastlege pga. flytting.

Ja, han er ofte forsinket, men det er likevel verdt det. Han er utrolig forståelsesfull, dyktig og tar seg god tid til å prate og undersøke. Han fokuserer ikke utelukkende på diagnosen, men spør gjerne hvordan man har det ellers også. Du føler deg aldri til bry, får snakke uavbrutt og blir tatt seriøst. Han lytter og er veldig kunnskapsrik, og nøler ikke med å henvise videre dersom situasjonen tilsier det.

Sist, men ikke minst så trenger man ikke vente lenge på time hos han. Akuttime får man på dagen noen timer etter man ringer, og vanlig time etter noen dager.

Anbefaler virkelig Frode videre!

Tipp topp lege

Alltid lyttende og virker kunnskapsrik
Veldig godt fornøyd på alle måter
Gode råd, direkte og profesjonell

Lite engasjert i pasientene

Har en følelse av at han bare utfører sitt yrke uten å egentlig engasjere seg i yrke eller pasientene.

Særs nøgd

Har hatt Elsness som fastlege i over 10 år. Er veldig fornøyd med oppfølging og behandling som jeg får. Han lytter og gjør det beste for meg som pasient.

Proff og lyttende

Jeg har frode som fastlege, og føler han fortjener skryt. Han er profesjonell og lytter når pasienten forteller. Det er lett å komme i kontakt med Frode ved å sende melding via klinikkens nettsider, og jeg får alltid svar på dagen eller dagen etter. Jeg føler jeg får veldig god hjelp, og blir hørt, selvom jeg kommer med flere problemer samtidig.

Saklig, effektiv og proffesjonell.

Proffesjonell og behagelig. Går rett på sak uten å være treig eller nølende, (noe jeg missliker med noen leger).
Anbefales!

Flink lege

Har brukt Elsness i mange år. Han tar tid til deg. Får fort time og bra oppfølging. Han henviser meg også videre hvis det treng.Noe som har hvert ofte i det siste.Er veldig fornøyd

ordner opp, saklig og lyttende

Har kun positive erfaringer. Faglig sterk og flink til å lytte. Videresender til spesialist når det er behov.

Effektiv

Jeg synes legen gjør jobben som jeg. Knakk ryggen i 2006 og fikk MYE med legen og gjøre mht opptrening medisinering. Videre har han hjulpet meg med å få rehabilitering etter dette.

Uhøflig og svært lite sympatisk.

Ikke bra. Har fått meg til å føle meg dum og liten mange ganger, og som en hypokonder. Ikke blitt tatt seriøst før jeg har kommet til vikarlegene hans, som har tatt meg på alvor og ordnet problemet med en gang... Enkelte burde bare ikke bli leger. Har byttet nå for å si det sånn...

uengasjert lege

jeg hadde noen få konsultasjoner hos han da min fastlege var i permisjon, og han overtok praksisen.

jeg opplevde han som lite engasjert i meg og mine problemer. Jeg tviler ikke på at det faglige er på plass, men selve servicen og innstillingen kan bli bedre.

Jeg tenker at han kan være en bra fastlege hvis du har helt konkrete sykdommer/plager du trenger hjelp med, ikke hvis det du trenger hjelp til krever fleksibilitet, grundighet, og analytisk tenkning fra legens side.

Mangel på profesjonalitet

Lite tilgjengelig, unøyaktig, ofte forsinket, dårlig service.
Anbefaler legen til mer forarbeid med pasienter, øke tilgjengeligheten og øke servicenivået.

Anbefales ikke

Føler ikke at han lytter og tar meg seriøst. Føler at jeg er en del av et samlebånd, man kommer seint inn og går fort ut igjen.

Legesekreteren er super.

Lite interessert i pasienten

Nå bytter jeg fastlege. Dr. Elsness kommer med flåsete uttalelser i forsøk på å være "morsom" som gjør at jeg tenker han ikke tar meg alvorlig. Han har ikke forberedt seg på årsaken til hvorfor jeg kommer til ham. Han utviser ingen empati, og er generelt lite sensitiv til hvordan jeg som pasient har det. Helsesøster renser ikke armen min før hun tar blodprøve, samt tar (uten hansker) rett på bomullen som hun etterpå fester på armen min - jeg reagerer på uhygienisk behandling.

Duktig lege men helt umulig att få tak på

Duktig lege men helt umulig att få tak på och en ikke fungerade telefonveksel. Så det är umuligt att få akuttider.

En av de verste !

Tok lang tid for å finne at jeg har mat allergier og intoleranse fra 2006 .Jeg føller at han tok meg aldri på alvor . I det store og hele virket han til å ha lite å bidra med. Det virket rett og slett som han var uinteressert, og trodde at dette var noe jeg innbilte meg.Jeg hadde lyst å finne årsak for min kroniske plager ......Gjennom brudd kom (2011) etter en sommervikar henvist meg til en spesialist i Lovisenberg sykehus.

For dere med IBS og Mageplager jeg anbefaler mot den legen !

Elendig!

Nok en gang har jeg prøvd å komme i kontakt med min fastlege. I hele 22 min satt jeg å ventet uten svar. Man kan da ikke søke arbeidsgiver om fri for å stille seg utenfor kontordøra til sekretæren for å få time. Nok er nok Mr.Elsness! Dette er å holde pasientene dine for narr!

Ikke en lege for personer med psykiske lidelser

Dette er en lege som i sin iver etter å være effektiv - ikke innbyr til at du får forklart hva du egentlig vil si, eller gir noe følelse av forståelse. Han kommer også med krasse utfall som gjør at man føler seg svært liten som person. Utfall som f.eks: -"ja vi må vel det, så nevrotisk som du er.." og "ja det blir ikke lett å finne en blodåre under alt det fettet du har på armene..". Ikke en lege jeg ville anbefalt. Har skiftet lege.