Stein Anders Solgård

Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Stein Anders Solgård er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stein Anders Solgård

Salmana Rønning vikar for Stein Anders Solgård

Jeg har ikke møtt Dr. Solgård då han har hatt permisjon. Men har vart hos hans flinke vikar Dr. Rønning.
Dr Rønning er ung lege som viser stor forståelse for dine problemer og tar deg på alvor. Hun følger opp prøvesvarene og forklarer på en forståelig måte. Hun jobber raskt og derfor er det heller ikke lang ventetid for å få time. Dr Rønning anbefales ! Synd at hun nå har sluttet.

VERDENS BESTE LEGE!

Dr Eriksen er den beste legen en kan ha. Hos Eriksen opplever jeg at han hører på meg, og tar meg og sykdommen min på alvor. Ved tegn på noe akutt, eller uvanlig sender han meg direkte til sykehuset for å få sjekket det opp istedenfor å vente lenge på sykehustime. Han er meget profosjonell, og hyggelig. Trodde det skulle være vanskelig å finne en ny fastlege etter at min gamle pensjonerte seg, men jeg tok feil. Eriksen er rå flink.

Hans nye vikar er ikke like god, og gleder meg til Eriksen er tilbake.

Dårlig kapasitet og service på legesenteret

Dr. Solgård har jeg aldri møtt da han har vært i permisjon så lenge jeg har vært pasient. Hans vikar har jeg forsåvidt vært fornøyd med.

Det som er problemet her er legesenteret.

For det første er det sjelden mulig å få en time innenfor det tidsrommet det er relevant. Vanlig ventetid er lang og hastetimer samme dag eller dagen etter er nærmest umulig å få. Derfor har jeg vært flere ganger på legevakten enn hos denne fastlegen.

For det andre har de vært lite forståelsesfulle. Ved en anledning ringte jeg for å få hastetime. Det var ikke mulig så jeg sa fra om at jeg kom til å gå på legevakten isteden. Likevel satt de opp en time til meg da de fikk en avbestilling samme dag. Denne avbestilte jeg umiddelbart, men jeg ble likevel fakturert for timen selv om jeg ikke møtte opp. Da jeg tok kontakt for å avklare dette møtte jeg ingen forståelse og til slutt ble jeg nødt til å betale for en time jeg ikke hadde bedt om for å få det ut av verden.

Dette er en lavmål av servicenivå som jeg ikke er vant til fra andre steder, så jeg har byttet fastlege.

Hyggelig og tar seg tid

Eriksen er etter min erfaring en veldig hyggelig og imøtekommende lege som tar pasienten på alvor. Han forklarer ting jeg lurer på og tar seg tid. Veldig fornøyd.

Han har nå gått ut i permisjon for lengre tid, og vikaren hans er dessverre ikke like imøtekommende. Hun har en heller brå og kald framtoning og jeg har derfor byttet fastlege.

Livredder

Uten Dr Eriksens hjelp og støtte hadde jeg ikke vært her den dag i dag.

Jeg har gått til han over flere år, og har aldri hatt en bedre lege enn han. Slike som han er sjeldent.

Diagnostisert med diabetes for andre gang!

Jeg hadde en hastetime hos legen for og se om jeg hadde urinveisinfeksjon. I stede fikk jeg vite at jeg hadde diabetes type 1, noe som jeg har hatt i ca. 9 år. Han sa at dette var Ullevål sykehus sin skyld siden de ikke har gitt informasjon om det.
Jeg fikk diabetes mens jeg hadde en annen fastlege og han fikk det helt fint med seg. Han tok alltid hensyn til det når jeg fikk medisiner som kunne påvirke blodsukkeret mitt.

Dette har vært fastlegen min i ca 3 år og etter denne episoden har jeg vanskelighet med og stole på han igjen. Han virker ganske uerfaren.

Fantastisk lege!

Han har vært fastlegen til min sønn i mange år, og vi har fulgt etter han etterhvert som han har byttet legekontor. Lytter, har tatt oss på alvor, henvist og vært til stor hjelp! Behagelig personlighet og godt humør. Er veldig takknemlig! Anbefales absolutt!!

Dårlig tid

Som en person som ofte er til legen og trenger mye oppfølging, følte jeg ikke Stein passet for meg. Han virket ofte å ha dårlig tid og skrev fort ut piller uten å fortelle helt hvorfor eller hva som kan gjøres for å forebygge årsaken til smerter eller lignende. Følte meg ikke alltid hørt og at han alltid hadde dårlig tid.

Veldig god lege

Jeg har alltid vært veldig fornøyd med Eriksen. Han er hyggelig, tar seg tid til alle mulige spørsmål og husker deg fra gang til gang. Men er samtidig effektiv og flink.
Selve legesenteret er også veldig bra. Du kan fikse mye over sms, jeg får alltid time raskt og det er sjelden venting før timen.

Til saken

Denne legen kaster ikke bort tiden på koseprat. Dyktig og grundig lege som virker oppvakt.

Han skriver fort og helt uten skrivefeil, noe som er svært sjelden og tyder på god utdannelse!

Dere som klager på at han ikke er empatisk nok eller bruker for lite tid på å høre på dere. Gå heller til en psykolog! Jeg vil ha en faglig dyktig lege som ikke lar meg vente i tre kvarter (som min forrige lege). Og empati har han i massevis.

6 minutter!!

Har vært hos han kun en gang da min fastlege var borte. Jeg hadde tre ting jeg ville ta opp, bl.a veggedyrstikk(som jeg fant ut i ettertid).
Jeg var der inne i 6!! minutter, og det jeg endte opp meg var allergimedisin for myggstikk selv om jeg visste det ikke var mygg jeg hadde blitt stukket av.
Dette er en lege som ikke bryr seg.

Jeg kommer aldri til å bytte fastlege igjen

Eriksen er en dyktig og grundig lege, jeg opplevde å bli tatt seriøst og nøye fulgt opp. Han lytter og tar tak i problemer, jeg får ikke skrytt nok av han. Jeg har bodd mange steder i landet og hatt forskjellige leger, men aldri vært så strålende fornøyd med en fastlege før. For meg har det å få Eriksen som fastlege vært ett vendepunkt i mitt liv. Personlig har jeg alltid syntes det har vært vanskelig å snakke om problemer, hos Eriksen ble jeg sett som ett menneske, henvist og undersøkt. Han har virkelig stått på for att jeg skal få riktig hjelp, idag gleder jeg meg over livet og er tilbake i 100% jobb igjen. Han tar seg god tid, lytter og gir gode råd for hvordan man kan ta tak i livet sitt, som har gitt meg innsikt i hva jeg kan gjøre for å få det bedre med egen innsats, hvis ikke hadde jeg ikke vært her idag. Eriksen kan virkelig være stolt av den jobben han gjør, og jeg gir han de aller beste anbefalinger. :-)

For kjapp og dømmende

Legen:
Han er alt for kjapp og effektiv. Dømmer raskt. Setter seg ikke inn i deg som pasient, bare dømmer raskt. Lytter ikke ordentlig. Får ikke den kontakten jeg ønsker.

Legekontoret:
Selve kontoret er svært automatisert og effektivt, noe som er veldig deilig. Man betaler i automat. Kan få time på SMS.

Super!

Flink til å lytte, ryddig, har god tid. Anbefales :)

Dyktig og mennesklig

Eriksen har vært min lege i flere år og jeg valgte å følge han når han flyttet fra Bryn til Torshov til tross for lengre og mer trafikkert vei. Etter hvert har han blitt fastlege til mannen min og alle barna våre. Han er alltid hyggelig og tar raskt i mot oss. Han tar henvendelsene våre seriøst og er effektiv. Han ønsker ro til å få skrive korrekt i journalen, så at han retter noe av oppmerksomheten mot pc-en må man nesten bare forvente. Kjempehyggelig og blid, men likevel veldig profesjonell!

MIN lege!

Eriksen har vært legen min i fem år nå, og jeg har fulgt han til Torshov, selv om det er lengre reisevei for meg. Han er tillitsfull, faglig sterk, man blir alltid tatt på alvor, og barna elsker han.

Anbefales!

Byttet fastlege til Eriksen for litt siden, og er strålende fornøyd. Han er hyggelig, grundig, enkel å snakke med, og tar meg på alvor. Sender eventuelle prøveresultater i posten, hvilket jeg aldri har opplevd før. Har bare positive ting å si om denne legen.

Meget fornøyd!

Fastlegen min har virkelig tatt godt vare på meg. Har blitt fulgt opp etter beste evne. Han er virkelig super! Varme anbefalinger!

Underlig lege

Vært hos denne legen kun to ganger. Han er litt rar, ser lite på deg og virker arrogant og nedlatende.

Absolutt den beste,

Har slitet veldig med fast leger før jag gikk til ham. Nå er dette fem år siden jeg har hos ham og kan si bare det positive. Ja han er en ung mann men han kan jobben sin. Ingen vente tid, alltid hyggelig, faglig sterkt. Og beste av alt, etter min mening, er at jeg har følelse at jeg snakker med en god venn ikke bar en lege.
Anbefales på det sterkeste.