Stein Anders Solgård

Hans Nielsen Haugesgate 37E 0481 Oslo
Stein Anders Solgård er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Stein Anders Solgård

VERDENS BESTE LEGE!

Dr Eriksen er den beste legen en kan ha. Hos Eriksen opplever jeg at han hører på meg, og tar meg og sykdommen min på alvor. Ved tegn på noe akutt, eller uvanlig sender han meg direkte til sykehuset for å få sjekket det opp istedenfor å vente lenge på sykehustime. Han er meget profosjonell, og hyggelig. Trodde det skulle være vanskelig å finne en ny fastlege etter at min gamle pensjonerte seg, men jeg tok feil. Eriksen er rå flink.

Hans nye vikar er ikke like god, og gleder meg til Eriksen er tilbake.

Dårlig kapasitet og service på legesenteret

Dr. Solgård har jeg aldri møtt da han har vært i permisjon så lenge jeg har vært pasient. Hans vikar har jeg forsåvidt vært fornøyd med.

Det som er problemet her er legesenteret.

For det første er det sjelden mulig å få en time innenfor det tidsrommet det er relevant. Vanlig ventetid er lang og hastetimer samme dag eller dagen etter er nærmest umulig å få. Derfor har jeg vært flere ganger på legevakten enn hos denne fastlegen.

For det andre har de vært lite forståelsesfulle. Ved en anledning ringte jeg for å få hastetime. Det var ikke mulig så jeg sa fra om at jeg kom til å gå på legevakten isteden. Likevel satt de opp en time til meg da de fikk en avbestilling samme dag. Denne avbestilte jeg umiddelbart, men jeg ble likevel fakturert for timen selv om jeg ikke møtte opp. Da jeg tok kontakt for å avklare dette møtte jeg ingen forståelse og til slutt ble jeg nødt til å betale for en time jeg ikke hadde bedt om for å få det ut av verden.

Dette er en lavmål av servicenivå som jeg ikke er vant til fra andre steder, så jeg har byttet fastlege.

Hyggelig og tar seg tid

Eriksen er etter min erfaring en veldig hyggelig og imøtekommende lege som tar pasienten på alvor. Han forklarer ting jeg lurer på og tar seg tid. Veldig fornøyd.

Han har nå gått ut i permisjon for lengre tid, og vikaren hans er dessverre ikke like imøtekommende. Hun har en heller brå og kald framtoning og jeg har derfor byttet fastlege.

Livredder

Uten Dr Eriksens hjelp og støtte hadde jeg ikke vært her den dag i dag.

Jeg har gått til han over flere år, og har aldri hatt en bedre lege enn han. Slike som han er sjeldent.

Diagnostisert med diabetes for andre gang!

Jeg hadde en hastetime hos legen for og se om jeg hadde urinveisinfeksjon. I stede fikk jeg vite at jeg hadde diabetes type 1, noe som jeg har hatt i ca. 9 år. Han sa at dette var Ullevål sykehus sin skyld siden de ikke har gitt informasjon om det.
Jeg fikk diabetes mens jeg hadde en annen fastlege og han fikk det helt fint med seg. Han tok alltid hensyn til det når jeg fikk medisiner som kunne påvirke blodsukkeret mitt.

Dette har vært fastlegen min i ca 3 år og etter denne episoden har jeg vanskelighet med og stole på han igjen. Han virker ganske uerfaren.