Arne Olav Sjøtun Fagermoen

Bydel SageneSandakerveien 33C 0477 Oslo
Tlf: 23 39 18 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Arne Olav Sjøtun Fagermoen er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Arne Olav Sjøtun Fagermoen

Bra lege, sykt lang ventetid

Godt fornøyd med fastlegen min. Problemet er at han har veldig få timer til pasienter (pga kommunejobb). Man bør ikke være alvorlig syk hvis man skal ha Fagermoen pga lang ventetid. Ellers fremstår han som en faglig flik lege. Hyggelig og jordnær.

Anbefales absolutt

Jeg byttet til Fagermoen etter å selv ha lest litt på denne siden, og vil legge til egne erfaringer.
Kort ventetid og veldig hyggelig personale som tar imot på kontoret.
Fagermoen selv er en utrolig hyggelig mann som tok meg på alvor med problemene jeg kom med, som var både fysiske og psykiske. Veldig sympatisk person, som også spør og virker interessert i at jeg skulle bli bedre og finne ut hva som var galt videre. Satt på kontoret hans i nærmere 40 minutter, og fikk ikke inntrykket av at jeg var i veien eller at han hadde andre planer.

I ettertid ble det noe kluss, både med en blodprøve noen glemte å ta og jeg måtte komme inn igjen for å ta den, dessuten purret jeg på svar på blodprøven samt en henvisning jeg ikke fikk svar på etter en måned, og da viste det seg at Fagermoen hadde glemt å sende inn henvisningen. Etter min purring ordnet dette seg ganske raskt.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, til tross for mindre feil, og har ingen planer om å bytte han ut med det første!

Den beste jeg har oppleved

Jeg har hatt ham fastlege en stund nå. En hyggelig, flink og stå på lege. Jeg er heldig som har han som fastlegen min.

En lege med svært gode menneskelige egenskaper

Lyttende, empatisk, ydmyk og svært dyktig med mennesker. En av de beste fastlegens jeg har hatt. Flink til å fortelle hva han ikke er spesialist på og henvise videre. Akkurat slik en fastlege i allmennmedisin bør gjøre jobben sin!

Den aller beste

Arne Olav er virkelig en fantastisk lege. Jeg er utrolig lei meg for at han sluttet på Romsås legesenter. Han tok seg alltid god tid, var empatisk, hyggelig, nøye. Hele familien har gått til han i flere år. Mulig vi bytter legesenter, selv om det blir lenger reisevei, for han er verdt det.

den beste legen jeg har hatt.

Alltid lyttende, hjelpsom, respektfull og faglig svært dyktig.

Svært god lege

Det er godt og trygt å samarbeide med Fagermoen. I de tilfeller hvor han ikke har dyp kunnskap (ingen kan eller bør si de vet alt) har han satt seg inn i problemet og funnet anbefalinger. Han er god til å lytte og man føler at man blir stolt på og respektert. Han henviser lett til andre når han selv ikke kan hjelpe. En av de få leger jeg har møtt som virker villig til å hjelpe og lar pasientens egen diagnose telle.

Hyggelig lege

Veldig hyggelig lege, men jeg har blitt skremt til tider av kunnskapen han besitter som omhandler enkelte medisiner. Opplevd flere ganger at han har sagt feil om både virkestoff og effekt/bieffekter. Ellers tar han ting på alvor og effektiv på timebesøk. Ventetiden på kontoret er som regel rundt en time. Telefonkøen på kontoret har dog blitt mye bedre.

Lyttende

Lytter til min kompetanse på området uten å føle seg truet. Hører på det jeg har å si. Møter bruker med utviklingshemming med respekt og på det nivået denne trenger. Tar initiativ til et godt samarbeid og følger opp der han sier han skal følge opp,

En fastlege som blir enig om ting, men gjør noe annet.

Denne fastlegen virker tilsynelatende bra, som lyttende og empatisk. Og når han begynner å snakke, så trollbinder han og timen løper løpsk tidsmessig, slik at det kan bli stress. Snakker veldig sent, skriver lynraskt pc. Vanligvis halv time ventetid. Faglig blander kan han blande kortene og konkluderer, uten overhodet faglig på bastant sikkert grunnlag. Dette tas med i henvisning ikke hva de reelle plagene er og hvordan de arter seg, har erfart. Og de tidlige konklusjonene , som kan være feil, vil forfølge deg til kanskje til du er et vrak. Helst så er det "bare"... Og medisiner kan aldri skade.. Manglende kreativitet. Tar du andre medisiner enn en gruppe for somatiske lidelser, leser han seg ikke opp på medisinene. Blodprøver- flink, trolig.
Han må bli bedre til å gjøre det som pasienten vil, på dens premisser. Og orientere pasienten om flere behandlingsmuligheter, som er rett for en fastlege å gjøre. Også støtteordninger NAV, f.eks. Men Han fortjener egentlig flere ledige plasser på sin liste. Til fordel for mindre ventetid pasienter og udyktighet på visse områder handlinger. Har han først ment og skrevet noe, går han ikke tilbake på noe, selv om han har liten kunnskap. Og det egentlig hadde vært henvist instans i f.eks spesialishelsetjenesten som skulle utredet. Han har heller ikke kjent til alle deler av spesialisthelsetjenesten. Det er heller i sympati med helsevesenet uovertruffenhet antas, at alt er så greit 0g, "du er så frisk". Har du tenkt å begyne hos ham med en komplisert sykehistorie med tverrfaglig forbindelse, Ikke begynn hos ham, eller prøv og slutt raskt om du er litt misfornøyd med noe fra starten, etter grundig vurdering selv.

En fastlege du kan stole på!

Helt klart rett mann på rett plass. En fastlege som alltid tar seg tid til deg og som du kan stole på.

Kommer aldri til å bytte

Har endelig en lege som virkelig bryr seg og prøver å hjelpe på best mulig måte :)

Vet at alltid så har han tid og lyst til å gjøre det som er til mitt beste selv om jeg kanskje ikke alltid er enig men ganske trygg på at han gjør det riktige. noe som er viktig når det er snakk om Psykiske Problemer.

En veldig dyktig og flink lege som lytter

Fagermoen er virkelig en lege å anbefale! Han er alltid oppriktig interessert og tar ting virkelig på alvor. Samtidig er han "streng" på den måten at han roer meg ned når jeg blir for opphengt i ting. Han har masse kunnskap og forteller meg på en forståelig måte hva f.eks medisinen min hjelper for og hva som skjer i kroppen. Jeg har hatt helseangst og det har han alltid tatt på alvor og spurt om hver gang jeg har vært der.

Rett mann på rett plass.

Selv om legen er forsinket har han tid til å høre deg ferdig, for å gi deg best mulig hjelp.
Dette står det respekt av, og jeg vil alldri bytte bort min fastlege.