Andreas Fismen

Din Lege AS

1997

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Din Lege AS
Fredrik Stangs gate 11-13 0264 Oslo
Tlf: 22 55 06 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Andreas Fismen er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Andreas Fismen

MIN LEGE!

Egentlig burde jeg ha gitt Andreas Fismen full skår for lenge siden, for han har vært uvurdelig for meg og min familie siden en eller annen gang på nitti-tallet.
Han har alt det en fastlege skal ha:
Bred kompetanse
Evnen til å lytte og vise engasjement for pasienten
Sterke empatiske evner

Han gir trygghet

En viktig egenskap hos en lege er å gi trygghet, og den har A. Fismen. I tillegg til hans egen gode kompetanse, henviser han til spesialister e.l. når det er nødvendig. Jeg er glad for å ha ham som min fastlege.

Beste fastlegen!

Jeg byttet fastlege for hele familien til Andreas for 4 år siden, etter at jeg fikk anbefalt Din Lege, og det var litt tilfeldig at han ble min fastlege.
Han tar alltid godt imot oss, har tid og omsorg. Nå løper ikke vi ned dørene der, men vi føler os svært godt ivaretatt. Han fikser småting der og da, og er grundig. At han kan ta ultralyd så du slipper å bli sendt videre for det minste, er veldig bra. Legevakt tjenesten hos Din Lege, funker også veldig bra. Og reisevaksiner før jul ifbm reise, tok vi også der. Anbefaler Andreas, dyktig lege:)

Skuffet

Min siste time hos Andreas var en bomtur. Jeg kom for gjentatte halsbetennelser og dårlig almentilstand og hovne lymfeknuter. Han tok ingen tester på meg foruten at han kjente litt på halsen min. Jeg ba om å få tatt noen blodprøver og lurte jo så klart på hva dette kunne være. Kunne det være allergi, bihulebetennelse mm. Ja som pasienter leiter man jo etter svarene. Jeg fikk anbefalt å kjøpe allergi tabletter og teste ut selv. Foruten det fikk jeg tatt noen generelle prøver. Noen dager etterpå fikk jeg svar på sms med utslag på leververdier. Jeg ringte legesenteret og ba om å bli ringt tilbake o forhold til hva dette betydde. Fikk vite at det var veldig vanlig å slå ut på det. Men skulle komme til en ny time to uker frem i tid. Dagene etterpå ble jeg igjen veldig dårlig og klarte ikke å slå meg til ro med denne legesjekken så bestilte time på volvat! Der fikk jeg god hjelp. Fikk målt feber, puls, blodtrykk, skjekket lymfeknuter på flere stedet på kroppen, sjekket lever og milt, halsprøve og tatt gode blodprøver. 3 dager etterpå fikk jeg telefon fra volvat om at jeg hadde kyssesyken!!! I en god stund hadde jeg vært livredd for faktisk å ha lymfekreft så var så utrolig lettet når jeg endelig fikk en bekreftelse på hva som feiler meg. Det var så verdt de 1800,- kronene. Jeg betaler lett andreas flere hundre lapper om han bare tar seg god tid og sjekker det man skal og tar grundige tester.

Hyggelig og kunnskapsrik med utrolig liten tid

Fismen som person er kjempebra, men han har så liten tid til hver pasient at det alltid er stressende å konsultere ham. Når han i tillegg frontes av en resepsjon hvor man føler seg direkte uvelkommen (iallefall i dag, det var nesten litt uvirkelig) blir det vanskelig å gi spesielt høy score.
Fismen burde hatt sin egen praksis ute i distriktet et sted, hvor han faktisk kunne tatt seg tid til pasientene. (Jeg mistenker nemlig at han ikke er alene på DinLege om å ha for mange pasienter...)

Terningkast 5

Fastleger får passe greit betalt bare for å ha pasienter på sin liste, også uten å treffe pasienten.

Må si meg enig i at Fismen er en kostbar fyr, og at også jeg har opplevd å betale dobbelt opp for signaturen på erklæringer og annet + for å ha brukt LITT for lang tid på èn konsultasjon
Selv om det er unntakene og ikke regelen, har jeg fått litt uventede ekstra fakturaer i posten.

Jeg kunne ønsket bittelitt mer goodwill ifht. disse tingene, siden man ofte blir sittende å tvinne tomler på venterommet med angst for at parkeringsvakten skal loppe en for penger. Også fordi man selv også prøver å være effektiv, og ikke har lyst til å ha altfor MANGE legebesøk.

Men det som gjør at jeg IKKE bytter lege er at det for meg er viktigst at fastlegen min er god i sitt fag, og at vi har en god kommunikasjon med gjensidig respekt.
Han er ikke en maskin! Han tar seg tid til pasienten, og det resulterer vel igjen i at nestemann må vente.Logisk! Noen ganger litt, andre ganger altfor mye. Kanskje han burde hatt færre pasienter?

Jeg har fått god hjelp av Fismen mange ganger, og syns han er en fin fyr det er veldig lett å snakke med. Han har strukket seg langt for å hjelpe meg, og også hatt rett der spesialistene han først henviste meg til har tatt feil! Han er en god og engasjert støttespiller. Han er også en direkte og ærlig meningsmotstander om jeg tar feil

Ellers har jeg noen ganger opplevd å bli møtt på en litt uvennlig måte av et par av legesekretærene; ansikt til ansikt eller på telefon.De andre er til gjengjeld kjempetrivelige! Å komme gjennom på telefon kan også være vanskelig, så sett av tid!

Men jevnt over er jeg såre fornøyd med at Andreas Fismen er, og har vært,min fastlege i årevis! TAKK!

Effektiv, men kostbar

Det som er bra med Dr. Fismen er at han er enkel å kommunisere med, han er tydelig og direkte. Håndterer pinlige situasjoner og prøveresultater på en måte som får deg til å tenke at det absolutt ikke var noe å grue seg til å gå til legen med likevel. Han lytter til meg som pasient og respekterer mine tanker om hva som er best for meg i min situasjon, for eksempel i forhold til hvilke medisiner som fungerer for meg pga kronisk sykdom. Han nøler heller ikke med å henvise til spesialist om han ser at han ikke klarer å finne ut av noe på egen hånd. Praktisk med eget laboratorie i tilknytning til legekontorene, hvor man også kan bestille reisevaksinasjon.

Til tross for mye positivt, er det også en del negative ting, i tillegg til at jeg har flyttet, som nå får meg til å bytte fastlege. Timebestilling på nett er enkelt, men de to siste gangene jeg har bestilt på nett har jeg dagen før timen fått sms om at timen må avbestilles, så har dermed likevel måttet ringe for å få ny time. Han gjør alt papirarbeid i etterkant av konsultasjonen, også å fylle ut en enkel legeerklæring som han kunne gjort på 2 minutter under konsultasjonen. Dermed tar han betalt for enda en konsultasjon. Det gjelder også når han gir enkel oppfølging på mail/tlf i etterkant av konsultasjon - nok en faktura for konsultasjon! Under mine konsultasjoner har han noen ganger gitt inntrykk av at han har dårlig tid, og haster ofte gjennom de 10-15 minuttene man er inne hos han. Som kronisk syk har jeg mye kontakt med diverse leger og spesialister, og foretrekker å samle opp ting i stedet for å gå til fastlegen unødvendig ofte, så har gjerne bedt om fornyelse av 2-3 resepter/fysioterapirekvisisjoner og hatt spørsmål rundt et par andre enkle ting til hver konsultasjon. Dette fikk jeg beskjed om at var problematisk, og at om man har mer enn ett tema man vil ta opp på konsultasjon må man bestille dobbelttime. Har deretter bestilt dobbelttime, men har fortsatt følelsen av at han haster gjennom de få minuttene man faktisk er inne på kontoret hans. Det er alltid forsinkelse, og man kan ikke forvente å komme inn før etter minst 35-40 minutter etter avtalt tid, så husk å legge på nok penger på parkeringsautomaten.

Flink, tålmodig og forståelsesfull

Har gått til Dr. Fismen i mange år. Føler han både lytter og ser meg, selv om det er små bagateller det er snakk om. Veldig sympatisk og fin fyr, anbefales på det varmeste!

En skikkelig dårlig opplevelse

Var totalt uforberedt på en slik nedlatende og arrogant holdning. Kom med et brev fra Rikshospitalet om at min mann pt er kritisk hjertesyk. 3 tunge operasjoner ila 1 uke. Var selv utslitt pga søvnmangel og ba om en kortvarig (1 uke) 50% sykemelding for å kunne takle, jobb, barn og sykebesøk på hjerte/intensivavdelingen på RH. Møtte en uvillig person som presset meg til tårer og fortvilelse og sinne. Dette må være skadelige holdninger for Din Lege. Nei og nei. Stay away!! er min anbefaling.

En bra fastlege

Andreas Fismen har vært min fastlege i mange år, og jeg opplever å bli tatt på alvor både i forhold til fysiske plager og kronisk psykisk sykdom.

Jeg har en lege jeg kan samarbeide med over tid; en som kjenner meg godt og ikke pakker inn sannheten.
Når han ikke vet svaret, sier han det. Han kan også si ting som "Dette er jeg ikke så inne på, så dette må jeg sette meg grundigere inn i først. Så kommer jeg tilbake til deg"

Også jeg er en pasient som flyttet et stykke unna, men det skal enormt mye til før jeg nå bytter lege.Ulempen med å ha en populær lege som tar seg tid til pasienten, er at det ofte er lang ventetid. For enkelte kan han nok bli litt direkte; for meg er det å foretrekke.

Ved spørsmål og fornying av resepter via netttjenesten går det veldig raskt. Men ved behov om legeerklæring, blir det fort VELDIG dyrt dersom den som etterspør legerklæringen ikke spesifiserer at det er de som skal dekke kostnaden.

Jeg syns han er flink til å finne balansegangen mellom humor og alvor. Slik kan det for meg kjennes greit/hyggelig når det er snakk om å fikse småting, og trygt og støttende når det er snakk om mer alvorlige/pinlige ting som man som pasient evt. ikke takler så godt.

Summa summarum er Andreas Fismen etter min mening en stødig, pragmatisk og veldig god lege. Den lange pasientlisten tyder kanskje på at også andre mener det.

En bra lege

Andreas Fismen har vært legen min i nesten 2 år nå og jeg er kjempe fornøyd.

Har hatt en del problemer psykisk, han har gjort alt han har kunne for å finne ut av problemene mine.

Har også flyttet ut av Oslo og bor en time med buss men fortsetter og gå til han.

Bra lege

Veldig hyggelig - inngir tillit og skaper trygghet. God ivaretakelse overfor pasient.

Lav tilgjengelighet. Vanskelig å nå ved akutte situasjoner.

Har kanskje for mange pasienter?

Dårlig service! Anbefaler ikke

Jeg har hatt denne legen i flere år. Han har aldri vist forståelse for noe! Han er rask på avtrekkeren at det gjelder noe psykisk når man har vondt et sted! Man kan i det minste sjekke pasienten isteden for å sitte å fortelle om ting han har lest. Betaler for å ikke få undersøkelse og hjelp ! Usmakelig holding ! Hold dere unna hvis dere vil bli tatt på alvor! Forsinket i 40-45 nesten hver gang !

Superduper lege!

Dr. Andreas er en veldig trivelig, morsom og befriende lett person å snakke med.
Han har mye integritet og faglig tyngde, så den som er så heldig å få han som fastlege får en 100% dedikert og dyktig lege!

De andre som jobber ved legekontoret er også veldig hyggelige og imøtekommende. De har en praktisk nett-tjeneste, og det at man kan kommunisere med legen sin på mail er også veldig fint!

Empatisk og metodisk

Fin å prate med, hører på hva man sier. Sjekker opp om det er noe han lurer på. Kan henvise til dyktige folk, om det er nødvendig.

Flink og hyggelig fyr

Han hører nøye etter på hva man sier og han følger grundig opp.

Tar ofte litt lang tid å få time ved å gå gjennom det vanlige bestillingsopplegget. På den annen side sier jo Fismen at hvis man selv mener man trenger time med en gang så er det bare å be om det så får man det (og gir dessuten noen tips om når man absolutt ikke bør vente, f.eks. ved uvanlig tungpustethet).

Hyggelig, flink lege

Har hatt Andreas som fastlege i 5 år, og er kjempefornøyd. Så populære legene hos Din Lege er så er jeg inneforstått med at det kan være litt ventetid. Dette gjør ikke noe når man kommer til Andreas. Er det hastesak får man alltid time.

Andreas er grundig, profesjonell og når man dukker opp med problemer av den på den flaue enden av skalaen, får han deg til å føle deg vel.

Man kan jo samtidig få hjelp med fluekastteknikk som man blir behandlet.

Din lege har en suveren timebestillingstjeneste på nett hvor man kan fornye resepter, spørre generelle spørsmål +++

En av de beste legene jeg har hat

Veldig dyktig lege med stor forståelse av min helsesituasjon, effektivt rask avgjørelsene og behandling med vennlighet.

Dyktig, hjelpsom, profesjonell

Fismen er profesjonell, naturliggjør ting som er pinlig, er hjelpsom og effektiv. Jeg har ingenting negativt å si om han, og jeg er ikke kjent for å være snill i min kritikk.

Dyktig lege som lytter!

Veldig fornøyd med legen min. Snakker med han på mail å da får jeg svar raskt. En helt grei måte for meg å snakke med han på.