Tove Gridset

Autorisasjon (1997)

Tove Gridset er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tove Gridset

Tilgjengelig. Lett å prate med

Beste fastlegen jeg har hatt. Tar seg tid til å høre på meg. Sender meg videre om hun føler at hun ikke har kompetansen som skal til. Oppleves tilgjengelig som person. Føler meg trygg hos henne

Føler meg trygg!

Er kjempefornøyd! Hun følger opp, hvis dette kreves!
Tar seg tid til å høre på deg om hva slags problemmer man har i hverdagen. Får resepter hvis det må til!
Er trygg på at hun gjør en faglig vurdering av mine plager!

Medmennes

Tove viser alltid en forståelse for hvorfor man oppsøker henne, og det opplever jeg som noe som skiller ut fra andre leger. Hun er god til å lytte, og tar det jeg sier på alvor. Samtidig er hun ikke arrogant når det kommer til hennes begrensninger, og sier ærlig i fra om det er noe hun føler at en spesialist kan gi et bedre og mer konkret svar på. Likevel gir hun sine teorier, og jeg har aldri opplevd at hun tar feil.

I tillegg virker det som hun husker meg godt fra gang til gang, og spør ofte i begynnelsen av timen om hvordan det går med ting som ble tatt opp forrige møte. Videre er hun veldig lett og snakke med, og alltid i godt humør.

En super fastlege jeg ønsker å kunne beholde så lenge som mulig!

Skal nå bytte lege

Har aldri i mitt liv blitt behandlet på en måte som hos denne fastlegen. Har tidligere hatt et OK forhold til Tove, men det var ikke måte på hvor irriterende og i veien jeg var denne gangen. Fikk kjeft når jeg fortalte det jeg hadde på hjertet. Denne legen er ikke et fnugg interessert i å høre pasientens versjon/følelser knyttet til sykdom - hun har tydeligvis 100% fasit.

Hold deg unna, med mindre du vil ha en fastlege som kun smiler på fredager.

Lytter ikke

Blid og hyggelig, men oppleves som generaliserende. Hun ser ikke MEG, men prater heller om hvordan det oppfattes for allmennheten og for andre pasienter. Prater mye, uten å spørre hvordan jeg opplever symptomene.