Kjelsås Legesenter

Tlf: 22 09 20 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Kjelsås Legesenter

Møkkalege

Lege: Arnulf Heimdal Skrevet

Alltid sur og grinete og lytter ikke når jeg prater.. anbefaler ikke denne legen til min værste fiende en gang.

Ikke så bra på psykisk helse

Lege: Per Kristian Arnesen Skrevet

Arnesen er snill og behagelig. Han viser tillit til pasienten, og det er grunnen til at jeg ikke har byttet fastlege. Men han har begynt å forberede seg dårlig til timene, og det virker som han ikke bryr seg om psykiske helseproblem. Selv om jeg har gått der i flere år, og vært der ofte, føles det som om han ikke kjenner meg.

Han kunne vist initiativ for å ville hjelpe, vært mer løsningsorientert, blitt bedre på å lytte og svare på det man trenger hjelp til. Oppfølging mangler.

En pålitelig, velmenende og kompetent lege

Lege: Linda Elise Øvrum Grønvold Skrevet

For meg er Linda Elise en lege jeg kan stole på. I samråd med meg søker hun å løse problemet, henviser videre viss nødvendig og gjør det hun sier hun skal. Jeg opplever henne som en imøtekomne, lydhør, ærlig, naturlig og dyktig lege :) !

Tillitsvekkende fastlege

Lege: Arne Fetveit Skrevet

Arne Fetveit er trygg i rollen som fastlege - jeg har full tillit til ham. Han virker flink. Og han er seriøs. Når det har vært nødvendig, har han henvist meg videre. Jeg kan anbefale ham som fastlege.

Behagelig, rolig, trygg

Lege: Per Kristian Arnesen Skrevet

Viser tillit til pasienter som har gode kunnskaper om egen helse. Hyggelig. Lang erfaring. Finnes ikke arrogant.

Kan bli bedre på oppfølging, samt sette seg inn i og uoppfordret komme med forslag/ orientering/ opplyse om helse-opphold, behandling etc. som pasienter har rett på - som de selv ikke kjenner til.

Kan bli bedre på å fange opp den mentale/psykiske tilstanden til sine pasienter. Å bli spurt hvordan en har det eller få en oppmuntring er svært undervurdert hos mange leger.

Noe ustrukturert og litt vel avslappet.

Kan bli mye mer initiativrik overfor pasientene og deres muligheter i systemet. Han har lang og bred erfaring - så det står ikke på kunnskapene.

Min fastlege

Lege: Ingjerd Guldal Skrevet

Ingier Guldahl er en hyggelig dame med humoristisk sans

Hun har vært min fast lege i mange år

Dessverre er hun vanskelig tilgjengelig, lang ventetid, mye borte

Føler også at hun er lite oppdatert på nye medisiner og behandlinger

Blir stresset hvis man prøver å få hjelp med flere problemer samtidig

Føler likevel at hun tar en på alvor og prøver å hjelpe ved å henvise til spesialist

En meget dyktig og behagelig lege.

Lege: Arne Fetveit Skrevet

Arne Fetveit er den beste legen jeg kan tenke meg. Han er faglig dyktig og meget oppmerksom om der er noe han ikke er sikker på. Dertil er han ytterst behagelig og en glede å komme til! Jeg er heldig som har ham som fastlege!

En særdeles hyggelig lege!

Lege: Linda Elise Øvrum Grønvold Skrevet

En veldig møtekommende og hyggelig lege som tar deg på alvor. Virker oppriktig interessert i å hjelpe.

Har bare positivt å si om Linda!

Lege: Linda Elise Øvrum Grønvold Skrevet

En lege som virkelig bryr seg! Henviser videre hvis det må til, tviler ikke på pasienten og jobber grundig for å hjelpe. Tar seg god tid. Kan ta ting over telefon hvis man ikke orke å møte opp til en time.

Meget bra!

Lege: Arnulf Heimdal Skrevet

Denne legen er svært dyktig.

Har hatt han som fastlege i mange år og har jevnlig kontakt med han. Effektiv og faglig meget sterk.

Dersom noen ser etter en bestevenn eller sjelesørger kan de nok gå et annet setd.

Skuffende

Lege: Arnulf Heimdal Skrevet

Heimdal har vært min fastlege i mange år og det har fungert greit. Grunnen til dette er kanskje at jeg tidligere ikke har hatt bruk for så mye legehjelp. Når jeg nå først trengte en dyktig lege ble opplevelsen en stor skuffelse. Heimdal lytter ikke, er påståelig og lite empatisk. Jeg mener behandlingen jeg har fått har gitt meg mange unødvendige bekymringer. Er virkelig ikke bra at en person du skal ha tillit til gjør livet ditt vanskelig helt unødvendig.
Valget var ikke vanskelig, var bare og bytte fastlege. Håper han leser noen av tilbakemeldingene her og tar de til seg så andre slipper og oppleve det samme.

En lat men snill mann!

Lege: Per Kristian Arnesen Skrevet

PK Arnesen er en snill mann, men han våger ikke å ta selvstendige medisinske avgjørelser, noe som er livsviktig i min situasjon, og det burde være en selvfølge for en lege og fatte gjennomtenkte muligheter i samråd med pasienten, dvs meg!
Det burde være en selvfølge å ta blodtrykket og spørre hvordan en har det... !!
Å bytte fastlege har vært i mine tanker, men det burde være unødvendig fordi jeg har vært hans pasient veldig lenge.

Kjedelig venteværelse. Hadde vært hyggelig med ytterligere bekvemmelighet, men det betyr ingenting ift medisinsk behandling.

Fantastisk fastlege

Lege: Per Kristian Arnesen Skrevet

Vi er glad i dr Arnesen,

Han tar seg tid til å lytte, tar en på alvor, bryr seg, han er den beste legen vi har hatt og aldri om vi bytter bort han.

Han er også faglig meget dyktig!

Legesekretærene har dessverre ikke oppdragelse eller folkeskikk, tror fått etablere seg en ukultur av dårlig service, vi bestiller derfor timer på nett og får blodprøver tatt et annet sted.

Hadde det ikke vært for dr Arnesen, omsorg og faglige dyktighet, så ville man jo byttet legesenter, for de damene som jobber der er så ufine, at det er vanskelig for mange å forstå at de kan jobbe der uten å få tilsnakk.

Styr unna

Lege: Arnulf Heimdal Skrevet

Kort beskrivelse: arrogant, nedlatende og fravær av empati.

Dr. Heimdal er av de legene som ikke burde hatt pasientkontakt.

Jeg har hatt ham som fastlege i mange år og gjorde nylig et siste forsøk, men endte opp med å reise hjem og bytte fastlege sporenstraks.

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Linda Elise Øvrum Grønvold Skrevet

Linda er en rolig og behagelig person. Hun lytter og tar seg alltid god tid. Hun er flink til å finne ut hva som feiler pasienten.

Litt under forventet

Lege: Arnulf Heimdal Skrevet

Jeg bytter nå fastlege etter å ha hatt Arnulf Heimdal som fastlege i noen år, og har hatt om lag ett legebesøk i året. Min opplevelse er at han i begrenset grad lytter til meg som pasient, og at det han kommer med som første hypotese til diagnose aldri justeres av hverken opplysninger fra meg som pasient eller fra klinisk undersøkelse.
En fordel er at han alltid er presis, men bakdelen med det er at han oppleves som knapp og svært lite opptatt av å lytte. Alt skal gå fort, forsøk på å fortelle ham noe avfeies, og undersøkelsene oppleves som mye raskere og mer overflatiske enn andre leger jeg har vært hos.
Dersom Arnulf Heimdal hadde tatt seg tid til å lytte til pasienter og til å gjøre grundige undersøkelser, så tror jeg han kunne ha blitt en god fastlege.

Grundig og oppmerksom

Lege: Linda Elise Øvrum Grønvold Skrevet

Grønvold er imøtekommende og tar seg tid til å høre og forstå problemstillingen. Hun gir grundig og god oppfølging. Er lett å snakke med og formidler godt og forståelig til meg som pasient.

kunne vært bedre

Lege: Arnulf Heimdal Skrevet

Faglig dyktig, men oppleves som steil og kverulant.
Skulle ønske man kunne blitt litt bedre mottatt, og slippe å møte så mange hindringer for å få ting gjort. Man trenger en fastlege som er for en, og ikke imot en!

Husk og lytte til pasienten, ofte kjenner han/hun sin egen kropp best!

Skuffet..

Lege: Ingjerd Guldal Skrevet

Ingjerd Guldal har vært min fastlege i mange år. Selv om hun er hyggelig, så har jeg dessverre få gode erfaringer. Jeg har hatt stor behov for hjelp og oppfølging på grunn av en svært vanskelig livssituasjon som har gitt alvorlige helseplager. Men de fleste legebesøk har endt i en blindgate. Jeg har ikke fått noe i nærheten av den hjelpen jeg har trengt. Ei heller har jeg fått forslag til noen videre oppfølging/behandling eller informasjon om rettigheter ved sykdom. Jeg har måtte klare meg sjøl. Da hjelper det ikke uansett hvor hyggelig man er.

Enten har Guldal vært på ferie, på kurs, eller vært syk, så bare det å få en time er vanskelig nok i seg selv..

Tilgjengelig fastlege

Lege: Linda Elise Øvrum Grønvold Skrevet

Det er lett å få time hos henne, hun hører på pasienten og er flink til å si i fra om hun er usikker på noe. Opplever at hun er flink til å holde seg oppdatert på medisinen samt at hun henviser videre om hun ikke kan hjelpe. Får time i løpet av noen dager om det ikke er akutt, er det akutt får man time samme dag, enten hos henne eller andre på legesenteret.