Kjelsås Legesenter

Kjelsåsveien 114 0491 Oslo

Siste vurderinger av Kjelsås Legesenter

Lat og uengasjert

Lege: Per Kristian Arnesen Skrevet

På mitt andre besøk hos fastlegen på ni år ble jeg totalt ignorert av legen. Ingen prøver, ingen spørsmål om hvordan jeg hadde det. Han skrev en henvisning til en annen, men sjekket ikke tilstanden mitt.
Måtte bestille time på privat legesenter i påvente av innkalling til spesialist, og det burde være unødvendig.

Bytter fastlege nå.

Medmennes

Lege: Tove Gridset Skrevet

Tove viser alltid en forståelse for hvorfor man oppsøker henne, og det opplever jeg som noe som skiller ut fra andre leger. Hun er god til å lytte, og tar det jeg sier på alvor. Samtidig er hun ikke arrogant når det kommer til hennes begrensninger, og sier ærlig i fra om det er noe hun føler at en spesialist kan gi et bedre og mer konkret svar på. Likevel gir hun sine teorier, og jeg har aldri opplevd at hun tar feil.

I tillegg virker det som hun husker meg godt fra gang til gang, og spør ofte i begynnelsen av timen om hvordan det går med ting som ble tatt opp forrige møte. Videre er hun veldig lett og snakke med, og alltid i godt humør.

En super fastlege jeg ønsker å kunne beholde så lenge som mulig!

Skal nå bytte lege

Lege: Tove Gridset Skrevet

Har aldri i mitt liv blitt behandlet på en måte som hos denne fastlegen. Har tidligere hatt et OK forhold til Tove, men det var ikke måte på hvor irriterende og i veien jeg var denne gangen. Fikk kjeft når jeg fortalte det jeg hadde på hjertet. Denne legen er ikke et fnugg interessert i å høre pasientens versjon/følelser knyttet til sykdom - hun har tydeligvis 100% fasit.

Hold deg unna, med mindre du vil ha en fastlege som kun smiler på fredager.

Faglig dyktig, men kommunikasjon med pasient er ikke en styrke

Lege: Arnulf Heimdal Skrevet

En erfaren lege som er faglig dyktig, men opplever ikke god kommunikasjon, virker uinteressert og brå. Jeg spurte om et reseptbelagt legemiddel i dag som jeg forstår at jeg ikke oppfyller kravene/behovene for å få og har ikke problemer med å akspetere det, men dialogen rundt dette føltes ugreit og han har en tendens til å få pasienten til å føle seg dum og uvitende. Dette er garantert ikke hans hensikt, men for meg er det viktig å ha en fastlege som større grad lytter og som i større grad forsøker å fortå min beskrivelse av min situasjon.Jeg forventer ikke at en fastlege skal være sjelesørger. Jeg har stor forståelse for den pressede hverdagen en fastlege har og ser at de har begrenset tid til hver enkelt pasient. Det er heller ikke lett å må si nei til medisiner/behandlinger/undersøkelser pasienter mener de har behov for men som ikke vurderes som nødvendige, leger som tør å stå imot urimelige krav gjør jobben sin men risikerer å få sure pasienter og negative vurderinger. Det er urettferdig. Men jeg finner ikke kjemi med denne legen, jeg føler meg liten og dum etter hvert besøk, uansett problemstilling, sånn skal ikke relasjon til en fastlege være.

Takk Linda!

Lege: Linda Elise Øvrum Grønvold Skrevet

Jeg har aldri sagt det til deg men du reddet livet mitt. Selv hadde jeg egentlig gitt opp. Takk på vegne av barnet mitt som har trengt/trenger meg. Ønsker deg en fin barseltid :) Håper du får/tar deg litt tid til deg selv også ;)