Rune Burkeland-Matre

Autorisasjon (2003)

Rune Burkeland-Matre er en av 47 fastleger i Larvik

Siste vurderinger av Rune Burkeland-Matre

Anbefales ikke

Første time virket lovende da han lyttet til det jeg sa, og jeg følte meg hørt. Fikk fortelle fritt om mine hverdagslige plager med mye smerter.

Videre endret oppførselen/væremåten hans til å være veldig bastant og tok meg ikke på alvor. Virker å ha en ovenfra og ned-holdning, selvgod uten å ta tak i de reelle problemstillingene.

Svært skuffet og har følt det som en ekstra belastning å ha Matre som fastlege, enn å ha en person som er der for å hjelpe.

Dyktig, lyttende og seriøs

Jeg hadde Rune på Høvik, og kunne nesten vurdert å flytte til Larvik for å fortsette å ha han. Han er seriøs, tar seg tid, nøyaktig og medmenneskelig. Jeg har aldri vært borti bedre fastlege.

Lite oppfølging og vanskelig tilgjengelig

Blid i adferd, men har åpenbart for mange pasienter. Lite villig til å vurdere reell sykdomshistorie, men skal danne sitt eget bilde. Burde nok hatt halvparten så mange pasienter.

Beste legen

Beste legen jeg noen gang har hatt. Tar seg tid til pasienten, lytter og gir seg ikke før han finner riktig behandling og følger opp alt nøye. En lege som har humor og kan spøke litt. Føler meg 100% trygg på Rune også ved elektronisk kontakt. Gruer meg aldri til en legetime mer

Mange timer til liten nytte

Dette er kanskje den legen jeg har vært mest hos, og fått desidert minst hjelp av. Virker ikke interessert i å hjelpe, og ender opp med mange legetimer uten og egentlig komme noe videre. Snakker også tidvis med en ovenfra og ned holdning, hvilket en lege ikke skal gjøre. Virker også og ta lett på psykisk sykdom, som er svært kritikkverdig av en lege i 2021.