Imama Hamza

Tlf: 22 82 10 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Imama Hamza er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Imama Hamza

Dårlig og respektløs

Hun er en dårlig lege i følge meg . Hun liker ikke å høre på pasienten og gir dem ikke mulighet til å forklare problemet deres. Må vente legen på henne, og gir ikke pasientene sine nok tid.
Hun må behandle pasienter med respekt. Hun har en uaksebtabelt stemmebruk.
Hun er flink til å gi resepter og medisiner, men har følt at hun ofte forstår ikke problemet til pasientene. Dette fører til at vi må konsulere time hos henne flere ganger.

Jeg skal nå bytte lege

Var i grunn ganske fornøyd da jeg begynte hos Imama Hamza for 8 år siden, men det virker som hun begynner å bli sliten/lei av jobben.. Hvis det har vært litt mye å gjøre en dag - så går det over på pasienten, noe det ikke skal gjøre. Kanskje det er på tide å trappe ned litt hvis hun ikke tåler at det er travelt. For det ER mye å gjøre der, og det merkes. Jeg kommer aldri inn til avtalt tid. Det har også skjedd to ganger at jeg har sittet 1,5 timer og ventet på å komme inn(!)
Jeg føler dessverre at hun er dømmende. Når jeg har gått ut fra legekontoret de siste gangene jeg har vært der, har jeg sittet igjen med en følelse av å ha blitt tråkket på og sett ned på.. Det har ikke vært noe hyggelig. Hun har ikke øyekontakt, man får ikke prate når hun taster på PCen og hun virker oppgitt, noe som gjør det ubehagelig å sitte der.
Jeg skal nå bytte lege..

Flink lege

Har hatt henne som fastlege så lenge fastlegeordningen ble innført, og er stort sett fornøyd.
Føler at hun lytter, tar meg på alvor, henviser meg videre hvis det trengs mer undersøkelser. Er forsiktig med å skrive ut resepter.

Skulle gjerne fortsatt hos henne, men jeg har flyttet litt for langt unna nå, synes jeg, så vurderer å bytte.

Dog litt vanskelig å komme igjennom på telefon, til legekontoret, spesielt hvis man har jobb, er åpent 0830 - 1000, og 1200-1500...eller noe sånt,
så man må passe nøye på.
E-post eller noen annen form for elektronisk kommunikasjon finnes ikke.
Men Imama er flink til å følge opp pr tlf hvis dette er nødvendig.
Følte også at jeg fikk kjeft fordi jeg verken visste at hun hadde telefontid, og ei heller når. Men det var en engangsforeteelse.

Legen er bra, kan anbefales, men legekontoret burde kanskje jobbe litt med kommunikasjon.

Dårlig

Ikke lyttende, dømmende. Vel, jeg går ikke hos lege for å få kjeft, medmenneskelighet og forståelse kunne bli bra av og til. Hadde henne som fastlege i 7 år, men orker ikke mer, derfor bytter.
Hun må skjerpe seg!

Vanskelig å få time

Legen er veldig flink og hyggelig, når man først får time, men det er vanskelig å nå gjennom på telefon til Grorud legesenter. Flere ganger har jeg prøvd å ringe for å få time og fått opptattsignal i 15-20 minutter, for så å få beskjed om at jeg ringer for sent for å få time den dagen og heller bør oppsøke legevakta om det haster. Legesekretæren har lav terskel for å henvise videre til legevakta, og oppleves som lite behjelpelig.

Verdens beste lege

Imama er en dyktig lege. Tar pasienter på alvor. Sterk dame. Føler alltig meg trygt hos henne. Hun er dyktig, konkret og forståelsesfull.
Jeg setter stor pris på Imama. Vil aldri bytte henne for noen andre. Bruker henne som fastlege i 15 år. Jeg er ikke etnisk norsk, men bor i Norge i 25 år.

Takk for alt.

Trygg og vennlig.

Jeg har hatt denne legen siden fastlegeordningen kom. Hun har alltid tatt meg på alvor og gitt meg nødvendig oppfølging. Ved henvendelser til legekontoret har jeg fått time innen rimelig tid, og det er sjelden store forsinkelser.

Kommer aldri til å bytte til annen lege!

Ja, Imama er tøff, men dere skal vel ikke til legen for å bli dikket under haken? Man går der fordi man er syk eller ikke føler seg vel og da følger denne dama veldig bra opp. Jeg har gått til Imama i nesten 15 år og er utrolig fornøyd med henne. Hun har altid fulgt meg opp grundig både når det kommer til stort og smått. Jeg synes det er utrolig deilig med en lege som tar ansvar og ser an en pasient (virker som noen av anmeldelsene her kom fra personer som kanskje ikke fikk en lett sykemelding de hadde håpet på?). Jeg stoler 100 % på Imama og selv om jeg for lenge siden har flyttet til et helt annet sted i byen kommer jeg altid til å ta de 30 minuttene på banen fremfor og skaffe meg ny lege.

Streng, lite forståelsesfull,

Streng, dels aggressiv, lite respekt til pasienten. Det er hun som bestemmer, kommanderende. Sjefte.
Bør bli bedre på kommunikasjon, lyttende og ha samarbeid med pasienten. Pasienten bør være i sentrum.
Faglig ok men stor forbedringspotensial når det gjelder kommunikasjon og holdning/ attitude.

Meget arrogant og lite menneskelig. Har aldri sett en lege med en slik holdning. Rett og slett respektløst.

Har vaert hos henne mens fastlegen var paa ferie. Jeg vil heller dør enn aa gaa tilbake til denne damen. Jeg folte at hun var uinteressert i meg som pasient fra forste sekund. Hun foretok ikke noe undersokelse og virket trivilende at jeg var syk I det hele tatt. Hun har faktisk sagt at jeg "saa ikke veldig syk ut". Har ogsaa market at hun kommuniserte annerledes med andre passienter. Hun var til og med smillende naar hun hentet sin andre passient, som var etnisk norsk (jeg er av utenlandisk opprinnelse, men det er hun ogsaa). Uansett motiv, det var en klar forkjellsbehandling.

Takke vaere Gud at jeg har en fastlege i same legesenter som er respektabel paa alle maater.

fastlege

Imama er en prinsippsterk lege som tror ,,hva som skal til. Hun er sterk !!
Lytter ikke til sin pasients problemer ,, Men aksjonerer når andre leger gir sin epikrise .
Som fastlege er hun ok. Men det er hun som bestemmer !!

Flink til yrke sitt!

Imama er en prinsippsterk lege som vet hva som skal til. Hun er veldig hyggelig og gir gode og presise råd, jeg fikk veldig god oppfølging og har hatt henne som lege de siste 8 årene. Jeg er utrolig glad for at jeg byttet over til denne legen og jeg anbefaler henne på det sterkeste.

Nøye og flink

Føler meg trygg. Hun er grundig og nøye. Tar de testene som trengs

Blid og hyggelig.

Vanskelig tilgjengelig så kommunikasjonen blir vanskelig.