Tor Christian Hegna

Kai Munks vei 41 0876 Oslo
Tor Christian Hegna er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tor Christian Hegna

Bare gode erfaringer..

Har bare hatt to-tre konsultasjoner, men har blitt godt ivaretatt hver gang.
Tor Christian virker både faglig kompetent og fokusert. Han diskuterer, forklarer og sparrer gjerne rundt behandling.

Av det jeg kan lese i kritikken her blir det hevdet at han kan være rask med å skrive ut resept og lite engasjert, min erfaring er en lege som gjerne diskuterer, men så er det opp til pasienten å også ta ansvar for å følge opp sin del med å følge opp henvisning og medisinering. Det skal man kunne forvente av voksne mennesker.

Ok, men tilbakeoverlent

Startet hos Tor Christian Hegna januar 2014 og var der til desember 2015. I denne perioden gikk jeg også til endokrinolog i Sandvika. Jeg har lavt stoffskifte og ingen egenproduksjon i min skjoldkjertel. Min endokrinolog styrte medisineringen, mens min fastlege ordnet med sykmelding og evt blodprøver på fastlegekontoret. Til og begynne med hadde jeg tro på denne løsningen med delt ansvar, men det skulle vise seg at det ikke gjorde meg frisk igjen dessverre. Hegna fulgte dårlig med på hva som ble gjort hos endokrinologen. I ettertid har jeg jo innsett at de faktisk aldri har hatt direkte kontakt. Det mener jeg at er helt uakseptabelt. Det var stort sett jeg som informerte fastlege om prøver og medisinering hos endokrinolog. På en måte fungerte jo min fastlege. Da vi hadde forholdvis grei kommunikasjon og at han så at jeg hadde utfordring med å bli friskere igjen. Da jeg ikke hadde blitt noe særlig bedre våren 2015 tok jeg avgjørelsen om å kutte ut endokriolog og prøve privat lege. Min fastlege ble orientert om dette valget og mange prøver ble tatt. Blant annet prøver av matintoleranser som er meget vanlig hos de med lavt stoffskifte. Disse prøvene ble dessverre ble vist til fastlege, men han trodde ikke på de! Helt utrolig, men ikke overrasende. Mine matintoleranser var faktisk ganske ill og når jeg endret kosthold ble jeg straks mye bedre. Det var derfor over med min fastlege. Jeg forstod da at han ikke ville eller kunne klare å gjøre meg friskere igjen dessverre.

Women beware

I came because of 'female problems'. It was clear that he was embarrassed to discuss my monthly problem with me and didn't want to give me an exam. However I had to have one.

After he gave the exam, he couldn't look me in the eye. It was one of the most uncomfortable doctor experiences in my life. I would suggest you change your doctor before your 'womanly exam.'

En empatisk lege

Jeg har hatt Hegna som fastlege siden tidlig 2000-tallet, og kan anbefale han fordi han har integritet og er seriøs, samtidig som han har humor og godhet for pasientene sine.
Grunnen til at jeg valgte å bytte lege var at jeg dessverre ikke syntes det var like hyggelig å forholde meg til å skulle bestille time. Selv om det var en nydelig nordnorsk jente der som var svært imøtekommende! En gang satt jeg i kø i over to timer i telefonen. Og det var til tider vanskelig å få time raskt.
Jeg vet at telefonkøen har blitt kortere nå, da de gjennomgikk noen forandringer i resepsjonen som virker bra. Derfor er jeg sikker på at det er mange andre som kan komme til å ha glede av Hegna fremover. Han er en lege som har evnen til å se mennesker.

Meget dyktig fastlege

Hegna følger opp, hvis det er usikkerhet om diagnosen
Han er å stole på, en lege jeg føler meg trygg på. Behagelig å kommunisere med.