Tor Christian Hegna

Tåsenklinikken

2003

Tåsenklinikken Telefonnummer23 00 59 4023 00 59 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Kaj Munks vei 41 0876 Oslo
Tor Christian Hegna er en av 534 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tor Christian Hegna

Selvhøytidelig og lite lyttende

Har særdeles dårlig erfaring med denne legen. Makan til arrogant og lite empatisk lege skal du lete lenge etter. Jeg har en alvorlig, kronisk sykdom som krever tett oppfølging, og på tross av ukentlige besøk fikk jeg ikke den oppfølgingen og den behandlingen jeg skulle. Han er sikkert helt ok om du er der én gang i året med influensa, men planlegger du hyppigere besøk vil jeg anbefale å holde deg langt vekk fra Dr. Hegna...

Uinteressert og følger ikke opp

Jeg har hatt Tor Christian som fastlege i ca. et halvt år, og nå har jeg satt meg på venteliste hos andre fastleger. Det er en grunn til at det ikke er venteliste på denne legen!
Førsteinntrykket var bra. Han er nok en lege som rekvirerer det du ber om, men henvisninger må følges opp! Ikke forvent deg mellommenneskelig kontakt. Han virker rett og slett uinteressert og er lite personlig. Jeg trodde ikke at jeg hadde så stort behov for det heller, men det var før jeg fikk noen resultater på en blodprøve som var utenfor referanseverdi. Da fikk jeg kun et overfladisk svar og jeg følte meg masete som kontaktet legesenteret gang på gang. La igjen beskjed med ønske om å bli oppringt. Da fikk jeg kun en lite personlig SMS flere timer sener.

Kort oppsummert, dette er IKKE en fastlege for deg som ønsker noe som kan minne om personlig oppfølging av resultatene dine. Her kreves egeninnsats for oppfølging.

Grundig og pedagogisk

Har hatt han som fastlege i over 10 år og er veldig fornøyd. Han lytter, tenker, undersøker og diskuterer. Empatisk, men også en som stiller krav til egeninnsats fra pasienten. Klar tale, men kan innrømme når han ikke vet. Da konsulterer han andre. Med andre ord en glimrende fastlege.

Sløv og uinteressert

Hadde Hegna som fastlege i en årrekke. Har først etter å ha opplevd andre leger forstått hvor lite ivaretatt jeg ble av ham. Ham var trøtt, uengasjert og stirret mest inn i skjermen på pc'n sin. Man bør ikke bruke ham i oppfølging som gravid, eller til små barn, spør du meg. Føltes veldig utrygt.

Verken tillitsfull, empatisk eller tidsorientert

Har ved en rekke anledninger besøkt Hegna. Ved samtlige har jeg tenkt "nå bytter jeg" ved avreise, men med svært sjelden besøksfrekvens har det bare blitt med tanken. Ville derimot aldre latt kone eller egne barn gå hit. Mannen er slapp, uinteressert, kommer ikke tidsnok, og har tilnærmet null mellommenneskelige relasjonsbyggingskapabiliteter. Styr unna!