Tor Christian Hegna

Tåsenklinikken

2003

Blir varslet når nye vurderinger blir publisert

Tåsenklinikken Telefonnummer23 00 59 4023 00 59 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Kaj Munks vei 41 0876 Oslo
Tor Christian Hegna er en av 537 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tor Christian Hegna

God lege

Hatt Hegna i fire, fem år som fastlege. Ikke noe "utenomsnakk", direkte, virker effektiv, uten å stresse. Utvilsomt dyktig fagperson - ikke uvesentlg akkurat. Kan virke litt distansert, men ikke vanskelig å komme bak fasaden, og bak fasaden er han fin. Savner sterkt at han ikke sjekker journalen før time, han aner knapt hvorfor du var der forrige gang, og spør heller ikke om hvordan det går med det som kan ha vært et problem gjennom flere tidligere besøk. Han spør hva han kan hjelpe med, noe som er hyggelig, men det blir litt som om hver ny time er første gang man er der, og man kan føle at man går på tvers av dagsorden når man evt må "insistere" på først å oppdatere han på aktuell sykehistorikk.
Et overordnet problem er Tåsenklinikkens utilgjengelighet på telefon, og derfor blir han som de andre legene der laaaangt mindre tilgjengelig enn de burde. Denne klinikken smadrer skalaen for "ventetid på telefon" der verste alternativ er "mer enn fem minutter". Kvarter eller mer er ikke uvanlig, ingen funksjon som informerer om antatt ventetid, og slett ikke noe tilbud om å bli ringt opp igjen ved lang ventetid. Dette går altså ikke på enkeltperson, men på servicenivået på klinikken som legene eier sammen, der de synes å holde adminstrativ bemanning på mini-mini-mumsnivå.

Svært kompetent

Jeg følges opp av dr. Hegna pga. kroniske helseplager. Min vurdering er at han er rett på sak, tydelig og svært kompetent. Han har et stort medisinsk repertoar med god erfaring innenfor utredning, småkirurgi og bildediagnostikk (ultralyd).

Vil anbefale Hegna hvis medisinskfaglig kompetanse er viktigst for deg.

Selvhøytidelig og lite lyttende

Har særdeles dårlig erfaring med denne legen. Makan til arrogant og lite empatisk lege skal du lete lenge etter. Jeg har en alvorlig, kronisk sykdom som krever tett oppfølging, og på tross av ukentlige besøk fikk jeg ikke den oppfølgingen og den behandlingen jeg skulle. Han er sikkert helt ok om du er der én gang i året med influensa, men planlegger du hyppigere besøk vil jeg anbefale å holde deg langt vekk fra Dr. Hegna...

Uinteressert og følger ikke opp

Jeg har hatt Tor Christian som fastlege i ca. et halvt år, og nå har jeg satt meg på venteliste hos andre fastleger. Det er en grunn til at det ikke er venteliste på denne legen!
Førsteinntrykket var bra. Han er nok en lege som rekvirerer det du ber om, men henvisninger må følges opp! Ikke forvent deg mellommenneskelig kontakt. Han virker rett og slett uinteressert og er lite personlig. Jeg trodde ikke at jeg hadde så stort behov for det heller, men det var før jeg fikk noen resultater på en blodprøve som var utenfor referanseverdi. Da fikk jeg kun et overfladisk svar og jeg følte meg masete som kontaktet legesenteret gang på gang. La igjen beskjed med ønske om å bli oppringt. Da fikk jeg kun en lite personlig SMS flere timer sener.

Kort oppsummert, dette er IKKE en fastlege for deg som ønsker noe som kan minne om personlig oppfølging av resultatene dine. Her kreves egeninnsats for oppfølging.

Grundig og pedagogisk

Har hatt han som fastlege i over 10 år og er veldig fornøyd. Han lytter, tenker, undersøker og diskuterer. Empatisk, men også en som stiller krav til egeninnsats fra pasienten. Klar tale, men kan innrømme når han ikke vet. Da konsulterer han andre. Med andre ord en glimrende fastlege.