Tor Christian Hegna

Tlf: 23 00 59 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Tor Christian Hegna er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tor Christian Hegna

Grundig og pedagogisk

Har hatt han som fastlege i over 10 år og er veldig fornøyd. Han lytter, tenker, undersøker og diskuterer. Empatisk, men også en som stiller krav til egeninnsats fra pasienten. Klar tale, men kan innrømme når han ikke vet. Da konsulterer han andre. Med andre ord en glimrende fastlege.

Sløv og uinteressert

Hadde Hegna som fastlege i en årrekke. Har først etter å ha opplevd andre leger forstått hvor lite ivaretatt jeg ble av ham. Ham var trøtt, uengasjert og stirret mest inn i skjermen på pc'n sin. Man bør ikke bruke ham i oppfølging som gravid, eller til små barn, spør du meg. Føltes veldig utrygt.

Verken tillitsfull, empatisk eller tidsorientert

Har ved en rekke anledninger besøkt Hegna. Ved samtlige har jeg tenkt "nå bytter jeg" ved avreise, men med svært sjelden besøksfrekvens har det bare blitt med tanken. Ville derimot aldre latt kone eller egne barn gå hit. Mannen er slapp, uinteressert, kommer ikke tidsnok, og har tilnærmet null mellommenneskelige relasjonsbyggingskapabiliteter. Styr unna!

Bare gode erfaringer..

Har bare hatt to-tre konsultasjoner, men har blitt godt ivaretatt hver gang.
Tor Christian virker både faglig kompetent og fokusert. Han diskuterer, forklarer og sparrer gjerne rundt behandling.

Av det jeg kan lese i kritikken her blir det hevdet at han kan være rask med å skrive ut resept og lite engasjert, min erfaring er en lege som gjerne diskuterer, men så er det opp til pasienten å også ta ansvar for å følge opp sin del med å følge opp henvisning og medisinering. Det skal man kunne forvente av voksne mennesker.

Ok, men tilbakeoverlent

Startet hos Tor Christian Hegna januar 2014 og var der til desember 2015. I denne perioden gikk jeg også til endokrinolog i Sandvika. Jeg har lavt stoffskifte og ingen egenproduksjon i min skjoldkjertel. Min endokrinolog styrte medisineringen, mens min fastlege ordnet med sykmelding og evt blodprøver på fastlegekontoret. Til og begynne med hadde jeg tro på denne løsningen med delt ansvar, men det skulle vise seg at det ikke gjorde meg frisk igjen dessverre. Hegna fulgte dårlig med på hva som ble gjort hos endokrinologen. I ettertid har jeg jo innsett at de faktisk aldri har hatt direkte kontakt. Det mener jeg at er helt uakseptabelt. Det var stort sett jeg som informerte fastlege om prøver og medisinering hos endokrinolog. På en måte fungerte jo min fastlege. Da vi hadde forholdvis grei kommunikasjon og at han så at jeg hadde utfordring med å bli friskere igjen. Da jeg ikke hadde blitt noe særlig bedre våren 2015 tok jeg avgjørelsen om å kutte ut endokriolog og prøve privat lege. Min fastlege ble orientert om dette valget og mange prøver ble tatt. Blant annet prøver av matintoleranser som er meget vanlig hos de med lavt stoffskifte. Disse prøvene ble dessverre ble vist til fastlege, men han trodde ikke på de! Helt utrolig, men ikke overrasende. Mine matintoleranser var faktisk ganske ill og når jeg endret kosthold ble jeg straks mye bedre. Det var derfor over med min fastlege. Jeg forstod da at han ikke ville eller kunne klare å gjøre meg friskere igjen dessverre.

Women beware

I came because of 'female problems'. It was clear that he was embarrassed to discuss my monthly problem with me and didn't want to give me an exam. However I had to have one.

After he gave the exam, he couldn't look me in the eye. It was one of the most uncomfortable doctor experiences in my life. I would suggest you change your doctor before your 'womanly exam.'

Meget dyktig fastlege

Hegna følger opp, hvis det er usikkerhet om diagnosen
Han er å stole på, en lege jeg føler meg trygg på. Behagelig å kommunisere med.

Min fastlege i mange år

Hegna er en mann som lytter,og man får anledning til å legge frem sine problemer! Han er der for pasienten,og kunnskapsrik!

Beste

Jeg har hatt han som lege i 5 år og han er utvilsomt den beste legen jeg har vært hos. Har også kun hørt gode ord om han fra andre

USERIØS!!

Går ikke dypt nok inn i pasientens problemer. Skriver lett ut medisiner i store doser istedenfor å finne andre løsninger. Fant ut selv at anbefalt bruksperiode på medisinen ikke skulle overskride 14dager (pga. Bivirkninger!!) Har nå tatt daglig i flere år!!! Anbefaler IKKE denne legen!!!!

Seriøs og dyktig fastlege

Tor Hegna leverer lang over det jeg forventer av et ellers sedat helsevesen. Glimrende oppfølging, gode diagnoser og gjennomgående seriøsitet. Jeg har tidligere hatt leger som har foreslått alternative behandlinger og konsultasjoner på grensen til homeopati, hvilket er helt uakseptabelt. Dr. Hegna baserer seg på faktuell og vitenskapelig medisin, er tydelig i sin kommunikasjon og har gjennomgående anbefalt dyktige spesialister i sine henvisninger.

Topp oppfølging!

Måtte møte fastlege for første gang siden ordningen ble innført. Fikk enkelt satt opp første møte og fikk helt utmerket behandling - diagnose satt med en gang og medisiner kunne hentes ut i etasjen under umiddelbart. Ble rutinemessig fulgt opp i etterkant - bra! Anbefales!

Føler meg svært godt Ivaretatt !

Byttet til Dr. Hegna for snaut et år siden. Har hatt smerter i brystet i flere år uten at noen leger har greit å finne ut hva som har feilet meg. Fikke diagnose og behandling iløpet av første konsultasjon - fantastisk
taknemmelig !
Kan ellers nevne mellom 2-3 dager ventetid på konsultasjon. Litt lang ventetid på telefon ..

Dyktig, men svak tilgjengelighet

Hegna er en dyktig lege og kan trygt anbefales. Han er god til å ta tak i problemer en ikke med én gang finner ut av. Han er imidlertid noe tilbakeholdende med å ta prøver ved langvarige infeksjoner. Tåsenklinikken har imidlertid gjennomgått en omorganisering på administrasjonssiden, og denne har slått uheldig ut. Det er umulig å komme til på telefonen, hvilket er uakseptabelt. Fysisk fremmøte er helt nødvendig. Dessuten er dessverre enkelte personer i luken lite seviceminded og noen ganger tildels ufine. Det er blitt veldig streng siling på øyeblikkelig hjelp, og ventetiden på ordinær time er minimum 2-3 uker. Så hvis en trenger hyppige legebesøk uten altfor lang ventetid, er dette senteret ikke å anbefale.

nesten umulig å komme til

Har hatt et barn som har vært syk over flere måneder og har måttet vente i tre uker for å få legetime hos min fastlege. Da vi endelig kom til, spurte han om vi heller kunne gå til en student, noe som jeg synes var sjokkerende ettersom jeg har gitt beskjed om hva problemet er da vi bestilte time og at det ikke er første gang barnet mitt har vært syk på denne måten. jeg tror faktisk vi oftere har vært hos student enn hos selve legen! Jeg synes legen var irritabel og ikke villig til å forstå min bekymring ved å ha hatt et barn som har vært sykt så lenge. Jeg synes ikke han har vært slik tidligere. Hele vår familie bytter nå lege.

Har ventet opp til 2 timer på telefonen for å få snakke med resepsjonen, nesten umulig å komme til og kort telefontid.

Hyggelig, men anbefaler ikke

Dr. Hegna er hyggelig, og prøver så godt han kan, men du må passe på at papirer er riktig utfylt og prøver følges opp. Dessverre fungerer servicen på legesenteret svært dårlig og det er heller ikke mulig å få legetime før om 2 uker. Jeg har sluttet å ringe, for de tar aldri telefonen, så det er kun mulig å få kontakt ved personlig oppmøte. Slik var det ikke for et år siden, så noe har skjedd med bemanningen av telefon og laboratoriet.

Samlebånd

De få gangene jeg har vært hos Hegna føler jeg at han er mer opptatt av å skrive ut en resept fortest mulig enn å gi råd om livsstilsendring eller komme til bunns i årsakene til plagene man har. Alt kan kureres med medisiner, ingen grunn til å endre livsstil.. Konsultasjonene er gjerne over på 5 minutter. Fikk mye bedre oppfølging og gode tilbakemeldinger da Hegna hadde en vikarierende lege.

Fikk også beskjed av legesekretæren at jeg var så sjelden hos legen...som om det var noe negativt at man var frisk og opplagt.

Arrogant!

Ventetiden kan kortes ned med et par uker. Avtaler omkring prøver kan følges opp. Hegna behøver ikke bli irritert når pasienten har innspill og forslag angående sin egen helse. Byttet lege etter første besøk.

Perfekt fastlege!

Tor er en unormal lege... I positiv forstand; han har ingen ovenifra og ned holdning, han er en av "oss". Dette innebærer normal og god kommunikasjon - slik det SKAL være! Ledige plasser?! Bytt om du tviler!

Dyktig og emptisk

Hegna er veldig empatisk, og veldig fin å spille ball med når man har tanker rundt (i mitt tilfelle kronisk) sykdom og behandling. Han er heller ikke dømmende eller nedlatende, og man føler alltid for at det er åpent for å fortelle om kontroversielle behandlinger man prøver eller har lyst til å prøve selv om han ikke nødvendigvis er enig. Har vært en verdifull støttespiller gjennom komplisert sykdom, og tar deg veldig på alvor! Jeg har aldri gått ut fra timen med følesen av å bli mistrodd eller ikke bli hørt.
Tar ellers alltid nødvendige prøver. Nøler ikke med å henvise videre ved behov, stort pluss!

Får stort sett hastetime på dagen, ellers time innen noen dager.

På minussiden kan han være litt dårlig til å følge opp fra tidligere timer. Så må du ha kontroll selv på hva som er blitt gjort eller skal gjøres.