Tor Christian Hegna

Autorisasjon (2003)

Tåsenklinikken Telefonnummer23 00 59 4023 00 59 ...
Kaj Munks vei 41 0876 Oslo
Tor Christian Hegna er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tor Christian Hegna

Sløv og uinteressert

Det å si at Hegna er "uinteressert" er å si ingenting. Eneste jeg hørte fra ham var "hva jeg kan hjelpe med" uten å høre problemet og uten interesse å hjelpe. Så, videre var noe som "dine problemer er ikke mine" og at jeg selv kan bestemme hva å gjøre. Jeg fikk inntrykk at han ikke er noe lege i det hele tatt. Synes at klinikken må ta affære, aksepteres ikke!!!

Fin og hjelpsom lege

Jeg har hatt Hegna som fastlege i 6 år ca nå og er meget fornøyd.

Jeg er ikke typen som drar ofte til legen, men når jeg gjør det så får jeg alltid hjelpen jeg trenger. Han spør alltid om det er noe mer han kan hjelpe med, som jeg synes er bra.

For ett par år siden da jeg gikk på en smell var han en meget god støttespiller å ha og han la til rette for at jeg skulle kunne komme meg på bena.

Jeg ser andre folk sier han kanskje er litt distansert og at det føles som det er første gang man er der hver gang. Jeg skjønner den. jeg som er der inne så sjeldent tenker det bare er naturlig når man har over 1000 pasienter.

God lege

Hatt Hegna i fire, fem år som fastlege. Ikke noe "utenomsnakk", direkte, virker effektiv, uten å stresse. Utvilsomt dyktig fagperson - ikke uvesentlg akkurat. Kan virke litt distansert, men ikke vanskelig å komme bak fasaden, og bak fasaden er han fin. Savner sterkt at han ikke sjekker journalen før time, han aner knapt hvorfor du var der forrige gang, og spør heller ikke om hvordan det går med det som kan ha vært et problem gjennom flere tidligere besøk. Han spør hva han kan hjelpe med, noe som er hyggelig, men det blir litt som om hver ny time er første gang man er der, og man kan føle at man går på tvers av dagsorden når man evt må "insistere" på først å oppdatere han på aktuell sykehistorikk.
Et overordnet problem er Tåsenklinikkens utilgjengelighet på telefon, og derfor blir han som de andre legene der laaaangt mindre tilgjengelig enn de burde. Denne klinikken smadrer skalaen for "ventetid på telefon" der verste alternativ er "mer enn fem minutter". Kvarter eller mer er ikke uvanlig, ingen funksjon som informerer om antatt ventetid, og slett ikke noe tilbud om å bli ringt opp igjen ved lang ventetid. Dette går altså ikke på enkeltperson, men på servicenivået på klinikken som legene eier sammen, der de synes å holde adminstrativ bemanning på mini-mini-mumsnivå.

Svært kompetent

Jeg følges opp av dr. Hegna pga. kroniske helseplager. Min vurdering er at han er rett på sak, tydelig og svært kompetent. Han har et stort medisinsk repertoar med god erfaring innenfor utredning, småkirurgi og bildediagnostikk (ultralyd).

Vil anbefale Hegna hvis medisinskfaglig kompetanse er viktigst for deg.

Selvhøytidelig og lite lyttende

Har særdeles dårlig erfaring med denne legen. Makan til arrogant og lite empatisk lege skal du lete lenge etter. Jeg har en alvorlig, kronisk sykdom som krever tett oppfølging, og på tross av ukentlige besøk fikk jeg ikke den oppfølgingen og den behandlingen jeg skulle. Han er sikkert helt ok om du er der én gang i året med influensa, men planlegger du hyppigere besøk vil jeg anbefale å holde deg langt vekk fra Dr. Hegna...