Steinar Helberg

536 av 2000

Steinar Helberg er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Steinar Helberg

Dårlig tid

Var nylig hos Steinar. Virket som han hadde veldig dårlig tid, og følte han lo av meg når jeg snakket om symptomene og hva jeg selv mistenkte.
Vil ikke tilbake til Steinar.
Syns også generelt legesenteret virket uproft og lite engasjert. Beklager hvis jeg var til bry for dere når dere håpte på en rolig dag på jobb.

Uprofesjonell

Satt og ventet i venterommet i over en halvtime, ble aldri kalt opp. Prøvde først når jeg ankom å få kontakt med de i resepsjonen, men ble ignorert. Står en lapp på vinduet i resepsjonen at dersom man har time skal man bare sette seg ned for å vente og ikke melde ankomst. Etter en halvtime spør jeg i resepsjonen, og da viser det seg at han sitter i underetasjen og har tatt en annen pasient og at jeg ikke får timen min. Blir møtt med svært liten behjelpelighet og får høre at Steinar er svært streng og at det ikke er sjans å komme på den timen jeg skulle hatt. Anbefaler ingen denne legen eller dette legekontoret.

Lite profesjonell lege

Man kommer til timen og det er ingen andre pasienter som venter der, verken før eller etterpå. Det er jo bra men allikevel så foregår timen som om det er viktig å bli fortest mulig ferdig. Han har vært fastlegen min i mange år men da jeg går veldig lite til lege har jeg faktisk aldri møtt han før. Han lytter ikke, og når han stiller spørsmål så avbryter han deg så snart du begynner å svare. Før jeg hadde fått fortalt hva timen gjaldt hadde han konkludert med hva som skulle gjøres, men han gikk så bort fra dette senere. Dette til tross for at han enda ikke hadde undersøkt meg. Undersøkelsen tok vel 4-5 sekunder, og så tilkalte han en kollega som kom inn, og kollegaen brukte vel 7-8 sekunder på undersøkelsen. Etterpå ble det brukt mye tid på å skryte av hvor flink denne kollegaen var og at han nærmest var et supermenneske. Jeg syntes han også snakket nedlatende til meg ved flere anledninger. Jeg har tidligere vært hos andre leger med samme type problem, men da har de gjort grundige undersøkelser. Dette ble første og siste gang at jeg går til denne legen.

Trivelig, direkte og med et glimt i øye!

Jeg byttet til Steinar da den andre fastlegen min i lang tid har vært syk og utilgjengelig.
Kan sterkt anbefale Steinar for deg som ønsker en lege med gode kommunikasjonsferdigheter og som er direkte.
Har vært hos han et par ganger og kan selvfølgelig se at det er lange køer utenfor hans legekontor, men dette tenker jeg man må regne med i det herrens år 2022 i Norges største by.

Sykepleierne i skranken er trivelige og enkle å ha med å gjøre.

En trygg og veldig god fastlege

Jeg har hatt Steinar Helberg som fastlege siden ordningen startet og er svært godt fornøyd. Han har alltid vært tilgjengelig når jeg har hatt behov. Helberg er også veldig flink til å følge opp, til og med når han har fått tilsendt epikriser fra sykehus opphold o.l. har jeg fått en telefon fram ham, hvor han lurer på hvordan jeg har det. Han er trygg på seg selv og egen kunnskap, og har alltid sendt meg videre for utredninger når han mener at han ikke har den kunnskapen som skal til. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt hos Helberg på alle måter!