Steinar Helberg

522 av 2000

Steinar Helberg er en av 597 fastleger i Oslo

Om vurderingene

Siste vurderinger av Steinar Helberg

Svært nedlatende og til lite hjelp

Søkte hjelp angående ulcerøs kolitt som jeg fikk påvist for ~ 10 år siden. Han klarte ikke å svare på spørsmålene mine, og endte heller opp med å svare meg på en ekstremt nedlatende måte - svært ubehagelig opplevelse. Har i ettertid søkte hjelp fra andre. Aldri møtt en så nedlatende og lite behjelpelig lege. Frarådes.

Steinar Helberg; han ER EN SUPER DYKTIG LEGE

Lege Steinar Helberg er en super dyktig lege - ingen tvil om det, og årsaken til at han ikke har full skår hos alle på vurderingene her er nok at han er veldig ærlig! Ikke alle liker ærlighet dvs å høre sannheten alltid, men jeg vil ha en ærlig, oppriktig og direkte lege som ikke skjuler evt mulige sykdommer jeg kan ha ol. Ergo denne legen er helt perfekt for meg! OG han er svært kunnskapsrik på mange områder! Bare vær ærlig og åpen fra dag en så då du konstruktive gode ærlige råd, og rett mediain eller behandling! Han er en fastlege som kan mye!!! En sjelden diamant!👌

Kunnskapsrik men glemmer mye

Legen kan sine saker, men det hjelper ikke når han skriver ufullstendige henvisninger, glemmer oppfølgning, står for feil blodprøver og mere. Legesenteret er også sjeldent bemannet.

Fantastisk dyktig, sympatisk og imøtekommende fastlege

Familien min og jeg har hatt Steinar Helberg som fastlege i snart 20 år. Han har hjulpet meg mye og er fantastisk dyktig. I tillegg er han utrolig sympatisk, imøtekommende, kunnskapsrik og trygg. Han er en god samtalepartner som alltid kommer med gode råd. Går alltid ut fra kontoret med en følelse av å bli forstått og sett. Hos Helberg vil du alltid føle deg ivaretatt!

Ufyselig og ubehagelig

Jeg var inne på time for råd om prevansjon, bestille oppfølging av kolonisering og
test av kjønnssykdom. Jeg
ble møtt med en fordømmende holdning rundt min tidligere opplevelse av prevansjon hvor han
mente det jeg hadde opplevd ikke var en direkte bivirkning noe jeg vet det var. I tillegg når jeg spurte
om test for kjønnsykdommer for å ivareta min helse ble jeg møtt med frasen " unge dame, nå syne
jeg du skal ta vare på deg selv med bakgrunn i tidligere erfaringer". Dette er en nedlatende holdning
til min intensjon om å være ansvarlig. Han begrunnet dette budskapet med at det er en faglig
anbefaling, men det ble kommunisert med nedlatende og fordømmende holdning over min livsstil
som han ikke har noe informasjon om. Han trakk egne konklusjoner hvor det var tydelig hva han
tenkte om meg, noe som ikke stemmer. Dette er ikke riktig behandling av kvinner som skal ta vare på
sin helse, og som ung jente er det kjempe ubehgaelig å møte denne holdningen fra en eldre mann. Legen klarer tydelig ikke å kommunisere med unge kvinner/jenter om kvinnehelse.

Vis flere...