Steinar Helberg

Tlf: 23 19 60 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Steinar Helberg er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Steinar Helberg

Fremragende almenlege.

Steinar er en fremragende almenlege. Han er en av de få jeg kjenner som lytter til sin pasient og er aldri ovenfra og ned.

Den beste fastlegen jeg noen sinne har hatt

Han er empatisk

Lytter

Dyktig

og kan ting langt utover hva som forventes av en norsk fastlege

Ikke en lege jeg vil anbefale

Han tar seg ikke tid til å sjekke grundig eller forklare pasienten hva som feiler en.

Men lett å få fort time hos

Enestående!

Kan ikke rose dr. Helberg nok. Han er en meget erfaren doktor, med dyp og god innsikt i det norske helsevesenet. Han står på for sine pasienter og får det til!
Han er kjapp i hodet og har blikket på pasientene sine og stiller de riktige diagnosene i tide. I tillegg til sine brede naturmedisinske kunnskaper, er han en sosial intelligent mann, som ivaretar hele mennesket.
Jeg er meget fornøyd med ham som min fastlege og anbefaler ham på det sterkeste.

Kjempe koselig og løser problemene fort

Har var på klinikken og hos Steinar flere gange, og kver gang er han kjempe koselig og ønske alltid å gjøre det så lett for meg som pasient som mulig.

Forstår ikkje helt de andre reviews, for eg har kun hatt bra opplevelser her.

Arrogant og lite empatisk!

Han har egentlig bare tid til friske pasienter med så mange på listen sin! Vil ikke henvise til spesialist da han mente han kunne utføre sjekk vel så bra! Ikke lydhør overfor pasient og ble rett og slett sur da jeg ikke ville godta ett nei for henvisning til spes. Byttet fastlege!

Uempatisk og lite lyttende

Dette er en arrogant lege som i liten grad lytter til problematikken. Har flere ganger forsøkt å bli henvist til spesialist, uten at det har skjedd. Har følt meg krenket flere ganger jeg har gått fra hans kontor. Anbefaler ham ikke.

God på enkle ting, men...

Jeg har hatt Helberg som lege noen år, og han har hjulpet meg raskt og effektivt med de enkle tingene. Får raskt time og resepter fornyes over telefon eller e-post.

...men; Som flere andre skriver ordlegger han seg til tider nedlatende, du bør helst ta opp kun 1 ting pr legetime, og han tilsynelatende pusher private alternativer hos egen klinikk fremfor å henvise til det offentlige. Det siste punktet kan selvsagt også være en positiv, men når en plage har vært der i 3 år, kan jeg vente noen måneder til for å få det behandlet uten at det koster tusenvis av kroner privat hos hans egen klinikk.

Jeg har blitt fortalt under en legetime at han syns det er best å ta en ting av gangen, at han syns det blir mindre forvirring og ting å holde styr på. Dette er selvsagt spekulasjon, men det _fremstår_ som han ønsker flest mulige legetimer for å maksimere omsetningen, for hvis det å utrede\behandle 2 urelaterte ting samtidig blir forvirrende er det ikke akkurat positivt...

Grundig

En fantastisk lege på alle måter! Grundig og hjelpsom, flink til å lytte, setter høy prioritet på å sende til spesialist om ønskelig, kort ventetid!

Flink effektiv og rak på sak

Har gått til Dr. Helberg i over ti år og bytter ikke! Han er alltid glad og husker meg hver gang jeg kommer (en gang i året kanskje). Han spør alltid hvordan det går ellers og er lett å snakke med. Som flere skriver kan han virke kort i tonen, men jeg synes det er fint at han er rakt på sak. Han tar tak i problemer og hvis det har vært noe annet enn "influensa" så tar han alltid ekstra prøver og sender meg til spesialist hvis det trengs.

De andre som jobber der og også veldigt flinke, ikke minst sykepleiene. Noen ganger er det trøkk på telefonen men da har jeg sendt mail og fått time tilbake på e-post.

Uprofesjonell behandling- lavt kunnskapsnivå

Lite imøtekommende og empatisk- virker utålmodig og arrogant. Liten innsikt i alkohol problematikk og utfordringer rundt dette- kom m enkle, latterlige forslag som ikke var løsningsorientert i min situasjon.

Kjempefornøyd på mange punkter!

Steinar Helberg er lett tilgjengelig, sjelden jeg har måttet vente over en uke på time. Han er veldig direkte og liker å komme med meninger, så enkelte ganger kan jeg glemme å komme med spørsmål jeg hadde. Men er man konsekvent, så får man svar. Han kan til tider virke litt nedlatende, men jeg opplever han som så dyktig at jeg lar det passere. Han er også hyggelig og har humor. Dersom jeg ønsker henvisning andre steder, får jeg det alltid, så langt det er dekning for det eller dersom jeg skulle insistere. Har hele tiden vært åpen om min lille helsebekymring, og får forståelse og blir tatt på alvor dersom det ikke er helt ubegrunnet.

Kort ventetid på selve legekontoret også, med veldig hyggelige sykepleiere og servicen er topp. Kan virkelig anbefales!

Han tar alltid i mot meg med respekt! Uavhengig av grunnen til at jeg er der.

Han gir seg ikke før han finner ut hva som er galt. Han får deg raskt i behandling og klarer å se hele mennesket. Ikke bare sykdommen. Han graver dypere. Jeg føler meg trygg og ivaretatt.

Dyktig og erfaren

Jer ville anbefale denne legen. Han har tatt meg på alvor, lyttet til meg, sendte meg til videre behandling og diagnostikk. Jeg opplever han som hyggelig og pålitelig og ikke minst høflig.

Har aldri møtt han

Han er sikker en bra lege, men to ganger kom han ikke på jobb, den ene gangen ble ikke varslet. De andre gangene ble jeg henvist til en ung lege som var alltid ledig. Så han er ikke lenge fastlegen min.

Jeg må advare mot dr. Helberg

Jeg må advare mot denne legen. Dr. Hellberg er lettvin og overfladisk, gjør ikke en grundig nok jobb. Jeg vet ikke om dette skyldes at han ikke tar seg bryet med å bruke tid på å finne ut hva som er riktig behandling av pasienten eller om han ikke er faglig dyktig nok. Jeg gikk til ham for forskjellige fysiske problemer gjennom noen år og ble stadig mer bekymret for behandlingen jeg fikk. Jeg byttet fastlege og fikk bekreftet at det var godt at jeg byttet.

Effektiv og engasjert

Hyggelig, innsiktsfull, intelligent og kunnskapsrik.

Varierer veldig

Har hatt Helberg som fastlege i flere år og har opplevd å mange ganger bli møtt på en bra møte, spesielt dersom det er tydelige sykdommer/problemer eller hjelp på dagen til barna når de er syke. Derimot har jeg opplevd ham som svært avvisende og uvillig til å yte hjelp/undersøke/henvise ved mer usikre problemstillinger. Kvinnesykdommer, gynekologi og svangerskapsomsorg er ikke denne mannens sterke side. Hvis du er mann med konkrete, lett diagnostiserbare problemer og sykdommer, er dette legen for deg. Men dette er ikke legen som trøster eller stryker deg med hårene. Vil du ha en lege som er forutsigbar, har tid til deg og lytter til det du har å komme med hver gang du er der, er det nok best å finne en annen lege. Det gjorde jeg til slutt.

Veldig bra, vil ikke bytte!

Helberg er svært oppegående, flink og genuint opptatt av å gjøre en god jobb. Han kan nok oppfattes noe direkte og til tider arrogant av noen, men han er ærlig og direkte, og henviser videre der det er behov. Særdeles effektiv, og en glitrende fastlege!

Dyktig

Tok opp tre problemer da jeg var hos Helberg. Han tok seg god tid, og virket ikke brydd over at jeg lurte på en del ting. Kan virke noe nedlatende og svarte ikke særlig konkret på det ene spm mitt, men ellers er han en dyktig lege.

Et stort minus er at jeg prøvde å få time i 2 måneder. Resepsjonisten sa at jeg ikke hadde blitt registrert i systemet (byttet fastlege), selvom Helberg sto oppført som min fastlege da jeg logget inn på minfastlege.no.