Steinar Helberg

Autorisasjon (1986)

539 av 2000

Steinar Helberg er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Steinar Helberg

En trygg og veldig god fastlege

Jeg har hatt Steinar Helberg som fastlege siden ordningen startet og er svært godt fornøyd. Han har alltid vært tilgjengelig når jeg har hatt behov. Helberg er også veldig flink til å følge opp, til og med når han har fått tilsendt epikriser fra sykehus opphold o.l. har jeg fått en telefon fram ham, hvor han lurer på hvordan jeg har det. Han er trygg på seg selv og egen kunnskap, og har alltid sendt meg videre for utredninger når han mener at han ikke har den kunnskapen som skal til. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt hos Helberg på alle måter!

Trygg, tilgjengelig, lyttende.

Jeg har hatt samme fastlege i over 25 år og har aldri vurdert å bytte. Jeg har fått effektiv hjelp, raskt, av en dr. som ser, lytter og forstår. Jeg opplever ham som trygg og kompetent. Kanskje ikke minst fordi han raskt henviser videre når han anser det som nødvendig.

Effektiv, løsningsorientert og tilgjengelig

Hatt samme fastlege i mange år, er svært fornøyd, det er åpenhet, rett på sak og løsning uten dikkedarer hvilket for meg som pasient er svært befriende og betryggende.

Nedlatende og frekk

Jeg ringte legekontoret og lurte på om jeg kunne få hjelp til en telefontime, fordi jeg hadde nylig flyttet til ny by, og sto på venteliste for ny lege der, og hadde fortsatt lege i gammel by. Legen ringte meg som avtalt, og etter å ha fortalt han at jeg er syk, og at jeg hadde akkurat flyttet til ny by, lo han hånelig, og sa det var «idiotisk» av meg å tro at jeg bare kunne ringe og få noe hjelp over telefon når jeg «åpenbart» skulle tatt blodprøver osv for forkjølelsen min. Han var oppgitt over at jeg ikke hadde vært på legevakten, og gjentok flere ganger «såpass skjønner du vell, at du ikke kan bare ringe hit og få noe når du skulle hatt en fysisk time». Jeg ble helt satt ut, og sa «hvis du skal være frekk, så gidder jeg ikke dette». Da svarte han «nei nå må du slutte å være arrogant og tro at det bare er å ringe hit…» osv. Jeg har aldri blitt møtt med en så nedlatende og frekk holdning fra en lege før, og jeg fikk null forståelse, og ingen hyggelig tone. Han er ikke min faste lege ellers, men fikk tildelt han fra legekontoret mitt, fordi min lege var sykemeldt. Jeg fikk likevel en e-respekt mot det jeg trengte.
Helt forferdelig opplevelse, og han fikk meg til å føle meg liten, dum, uopplyst og uvelkommen.

Oseriös

Upplevde första mötet ok men detta är riktigt illa,upplever en stark maktarrogans,denna Lege vill jag icke rekommendera till någon och receptionen är direkt otrevlig passivt aggressiv men dom är duktiga på att fakturera när du verkligen trenger hjälp får du ingen här råder cynisme styr undan.