Stensparken Medisinske Senter

Thereses gate 35B 0354 Oslo

Siste vurderinger av Stensparken Medisinske Senter

Trygg og effektiv

Lege: Morten Sortebogen Skrevet

Etter å ha hatt Sortebogen som fastlege i fem år, kan jeg si at han er en engasjert lege, som jobber grundig og effektivt. Har alltid følt meg tatt på alvor. Han har, så vidt jeg kan bedømme, truffet rett med diagnoser og behandling. Anbefales.

Lei

Lege: Morten Sortebogen Skrevet

Har hatt Sortebogen som fastlege de seneste årene, men som regel en vikar. Vikarene har vært helt supre, men sist jeg skulle ha time, så fikk jeg Sortebogen. Han snakket nedsettende om kollegene sine (altså sine vikarer), han skrøt mye om egen praksis - legepraksis og styreverv utenom som ikke har noe med min helse å gjøre. Han tok seg betalt for en dobbelttime fordi personen etter meg ikke møtte opp og han mente jeg trengte oppmerksomheten hans for en dobbelttime, noe som ikke var nødvendig for noen enkle tester. Jeg følte meg overkjørt og ble stadig avbrutt av utfordringene jeg prøvde å legge frem. Han himlet med øynene når jeg ikke har forstått faget hans og stiller enda et spørsmål for å få klarhet i problemet. Har nå sett meg lei og har byttet fastlege.

Overkjører deg fullstendig

Lege: Morten Sortebogen Skrevet

Jeg har akkurat skiftet fastlege for meg og familien. Jeg opplever at Sortebogen overkjører meg fullstendig, det er som om han har sin egen agenda i forhold til hva han vil snakke om, han hører ikke etter. Sist jeg var der tok han bare avgjørelsen om at jeg trengte en full sjekk. Jeg kom ut igjen med uforrettet sak, for da jeg skulle ta opp det jeg kom til legen for sa han at tiden var ute og at jeg måtte bestille ny time.. Ps. Jeg var og er frisk som en fisk, den fulle sjekken var et innfall han fikk.

Dyktig lege som jeg er veldig fornøyd med

Lege: Rikke Adele Raftemo Skrevet

Rikke er veldig flink og tar deg på alvor. For meg er det det aller viktigste:) I tillegg møter hun meg alltid med godt humør og slår gjerne av en spøk, noe jeg setter pris på.

Som noen har skrevet kan hun oppleves som litt direkte og "brå" i måten hun snakker på, så dersom man er veldig redd for å fortelle om sine problemer og hva man ønsker kan dette være en utfordring. Da anbefaler jeg heller å finne en lege som er litt "mildere" i væremåten.

Jeg vil samtidig påpeke at man skal ha respekt for leger og deres tid, og vise litt forståelse for det evige tidspresset de kan oppleve. Alle pasientene føler nok at akkurat de skal få sin ønsket behandling, og da skal det ikke mye til for at man opplever at sin fastlege ikke oppfyller disse kravene. Derfor mener jeg at legens kunnskap, erfaring og interesse for å hjelpe til med det aktuelle problemet er viktigst. Det er mitt ansvar å si tydelig ifra hva jeg ønsker hjelp med, og for meg går det fint.

I tillegg vil jeg nevne at det siste halvåret har vært ekstra utfordrende for min del, og Rikke har virkelig vært gull verdt! Å komme til henne har vært trygt, og jeg føler at Rikke er på "min side" og at hun bryr seg. Det er jeg utrolig takknemlig for!

Varierende

Lege: Morten Sortebogen Skrevet

Fastlege i 15 år. Faglig kompetanse er høy, tror jeg. Han viser til tider interesse for deg som individ og ønsker å hjelpe. Men dette avhenger svært mye om hvorvidt han er forsinket og stresset. Det virker som han lar sitt private henliggende lett overføres på meg som pasient. Jeg har opplevd sjokkerende mangel på innsikt og empati samt dårlige henvisninger og manglende forberedelser til time. Legekontoret virker dårlig bemannet med lavt kvalifiserte vikarer og legesekretærer.
Et pluss er at han ofte gir deg det du vil. En god grunn til å beholde ham som lege.