Stensparken Medisinske Senter

Thereses gate 35B 0354 Oslo

Siste vurderinger av Stensparken Medisinske Senter

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Somaye Darvishi Skrevet

Dr. Darvishi hjalp meg gjennom samlivsbrudd og verste krisen jeg har gjennomgått så langt i livet. Takker henne for god oppfølging så langt. Flink lege, anbefales!

Manglende kunnskap om psykiske plager

Lege: Somaye Darvishi Skrevet

Styr unna denne fastlegen dersom du sliter med psykiske helseplager. Jeg er litt usikker på om hun rett og slett mangler vesentlig kunnskap om psykisk helse eller om hun aktivt velger å ta det svært lite seriøst.

Det første Somaye ba meg om da jeg byttet fastlege til henne, var å ringe mitt gamle legekontor for å overføre journalen min. Dette kostet meg 150 kroner, som for så vidt er 'fair enough' men da forventer jeg også at Somaye tar seg tid til å lese journalen som har blitt overført. Etter å ha gått til henne i drøye 4 måneder, har hun fremdeles ikke kikket på journalen min. Hadde hun lest journalen, hadde hun blant annet sett at jeg har slitt med psykiske helseplager siden 2012 og at jeg har vært i behandling siden. Jeg kom til henne for å bli henvist til DPS på nytt, men fikk beskjed om at det ikke var noe vits ettersom jeg "manglet en alvorlig psykisk lidelse" og at jeg derfor ville få avslag. Hun printet derfor ut en artikkel om jernmangel, anbefalte meg jevnlig fysisk aktivitet og ønsket meg lykke til.

Jeg stusser også veldig på hvorfor hvert legebesøk varierer så voldsomt prismessig. Av en eller annen grunn kostet det meg mer å snakke med henne i 7 minutter enn det gjorde å snakke med henne + ta blodprøver. Hun har i tillegg prestert å kreve 100 kroner ekstra for hva enn slags tjeneste hun glemte å legge til ETTER at jeg allerede hadde betalt.

+ Det er kort ventetid, både for å få ny legetime og når man venter på å komme inn til legen.

+ De som jobber i resepsjonen ved Stensparken medisinske senter er stort sett veldig hyggelige og imøtekommende.

+ Somaye er alltid veldig hyggelig, selv om hun kanskje kan ha tendenser til å virke litt nedlatende. Men hun virker å stort sett alltid være i godt humør.

- Hun bør bli litt flinkere til å lese seg opp på pasientens sak før hun tar dem inn til timeavtale. Hun bør vurdere å journalføre enten under samtalen eller etter, slik at hun slipper å spørre de samme spørsmålene hver gang.

- Hun bør jekke seg litt ned og innse at fysisk aktivitet og sunt kosthold IKKE er den eneste og beste kuren for alle slags psykiske helseplager.

Flink lege, men umulige medarbeidere

Lege: Somaye Darvishi Skrevet

Somaye er flink, men hun har aldrig nok tid i timen, så man må komme tilbake flere ganger for samme ting, och det fungerar dåligt

Det värsta är ändå de som jobbar på legekontoret i övrigt. De klarar inte att ge besked vidare till legen, och de klarar inte att läsa besked på Helsenorge.
Det är omöjligt att få nye resept över telefon, därför att besked inte kommer fram.

Trist att en så flink lege har så dåliga förutsättningar för att göra en god jobb.

Raskt ut ikke så raskt inn

Lege: Somaye Darvishi Skrevet

Siden vi hadde byttet lege måtte pasientjournalen overføres Stensparken, naturlig nok. Men å få anbefaling om å kun drikke Faris for magesmerter til et barn var etter min mening veldig lite hjelp. Hun skulle sette seg innom behandlingene barnet gått gjennom så fort (les minst 1mnd) hun får barnets journal og vi har aldri hørt noe fra.
Hun føltes lite omgjengelig rundt barnet og vi har byttet lege nå igjen.
Ingen fare, drikk Faris, gå på tur og ut.

Beste fastlegen

Lege: Somaye Darvishi Skrevet

Somaye er en lyttende fastlege som holder seg faglig oppdatert og tar symptomer på alvor. Hun tar seg god tid og er interessert i å høre på deg. Somaye er forståelsesfull og er ekstra nøye når det gjelder å ta de riktige testene.