Olaf Hesle

• Samfunnsmedisin

Autorisasjon (1993)

Olaf Hesle er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Olaf Hesle

Hyggelig og ryddig, men lytter eller ser ikke pasienten.

Hyggelig og positiv fastlege, som er på legekontoret hver torsdag. I tillegg noen timer mandag/tirsdag kveld etter avtale. Mye venting i venterommet. Ofte sen. Konsultasjonen må gå kjapt, og det han ikke rekker ta tak i må vente til neste time. Veldig flink på somatiske sykdommer, men virker ikke å skjønne psykiske plager. Legen styr konversasjonen, og gir pasienten veldig lite plass for å uttrykke seg. Ikke så god på å lytte. Flink på å sende henvisninger og skrive attester (men dette må gjøres under pågående konsultasjon).

Lytter ikke og vanskelig å få tak i

Jeg opplevde han som nedlatende. Han lytter ikke, tar seg av mesteparten av praten og du går derfra med en følelse av å være veldig veldig liten og rett og slett litt plagsom. Kanskje det er fordi jeg sa han i mot når han bekrev mitt problem fordi jeg ikke var helt enig i beskrivelsen? Han er vanskelig å få tak i siden han bare er der en dag i uka, og fordi han ikke lytter oppstår veldig lett misforståelser. Han skulle i mitt tilfelle samarbeide med en annen behandler og det ble bare rot.
Nå ser jeg meg i hvert fall om etter en annen fastlege.

Absolutt tilgjengelig og oppfølgende.

En lege som er lett tilgjengelig, og engasjert i pasientene sine.

Beste fastlegen jeg har hatt

Ingen over og ingen ved siden av. Jeg har vært kronisk syk i over 10 år og først nå opplever jeg å bli tatt på alvor, hørt og henvist til riktige instanser for utredning. Han sjekker heller en gang for mye og gjør grundig jobb. Jeg er veldig fornøyd med legen min!

Faglig dyktig, men streng og lite folkelig

Olaf Hesle fremstår som faglig dyktig og henviser til spesialist for å være på den sikre siden. Det er imidlertid liten plass til pasientens egen beskrivelse, da Hesle står for det meste av pratingen. Hans fremtoning er også streng og lite folkelig.