Frode Grønn Johannesen

Østensjø Legesenter

1998

Siste vurderinger av Frode Grønn Johannesen

Behagelig, rolig, og lytter.

Frode har vært vår fastlege gjennom 5 år. Jeg har vært hos ham en god del ganger med ulike saker, både for meg selv og barna. Blir alltid tatt seriøs og lyttet til. Meget trygg fastlege å ha. Øvrige ansatte på legekontoret er også trivelige og greie.

Den nye fastlegen

Det viser seg at jeg er tidkrevende pasient. Hadde ønsket at Frode Grønn Johannesen fikk dobbelt så mye tid for å få det til.

Kunnskapsrik og interessert

Har hat samme fastlege i mange år. Får god oppfølging med alvorlig diagnose, samarbeider også med sykehus når det er nødvendig.

Tar meg og mine sykdommer på alvor

Kunne nok vært raskere til å henvise videre til spesialist. Følger nøye opp mine sykdommer med kontroller/prøver flere ganger i året. Åpen for litt utradisjonelle behandlinger av sykdommene mine.

Helt greit

Hatt Dr. Johannessen som fastlege i mange år (byttet nylig grunnet flytting). Hyggelig og full av kunnskap, men har opplevd å måtte krangle meg til ting vedr. lavt stoffskifte - bla nektet å henvise videre til endokrinolog, ikke lydhør for mine symptomer, men kun opptatt av blodprøveresultatene. Dette har vært ganske frustrerende da jeg har hatt sykdommen i over 10 år med denne legen. Ellers alltid god hjelp.

Hyggelig, men følger ikke opp.

Hyggelig og empatisk, men følger ikke opp problemer som ikke går over, setter ikke opp timer til oppfølging, slurver også når det gjelder oppfølging av alvorligere tilstander, og hvor man regner med å få beskjed fra lege hvis resultatene fra blodprøver etc. er bekymringsverdige. Veldig mye faller på pasienten selv, mer enn det man kan regne med av en lege. Overbooket?

Henviser ikke videre!

Dyktig, lyttende, oppmerksom og rolig.
Flink med veldig mange plager.
Henviser ikke videre selv om plager ikke gir seg.
(Fysioterapeut eller andre spesialister).
Jeg har stoffskifte sykdom og han lytter ikke til kjente symptomer som stoffskiftsykdom gir når man bare blir behandlet med Levaxin.

Kunnskapsrik, omsorgsfull og empatisk lege!

Alltid lyttende, tar deg på alvor men sier også fra dersom det er noe han ikke er enig i og ikke synes er riktig behandling. Undersøker og setter seg inn i områder hvor kunnskap er manglende. Er det alvor får du time eller telefonkonsultasjon raskt.

Dyktig og profesjonell

Rolig og forståelsesfull lege. Hører på hva du har å si og tar deg på alvor. Har mye kunnskap og går det ekstra skrittet for å være på den sikre siden. Ikke alltid lett å få en time, men når du først får en time har du hans fulle oppmerksomhet. Kan til tider være treg å henvise videre.

Faglig dyktig

Han er meget dyktig faglig, og det han er usikker på, sjekker han i bøker (som ligger parat på kontoret), eller konfererer med kollegaer. Interessert i kosthold og trening.

Legekontoret som helhet går baklengs, inn i IT-hverdagen, med hendene foran øynene. Desverre lang ventetid på time. Forsinkelse på venterommet må også påregnes. Mistenker overbooking. Sitter med stoppeklokke, og avbryter konsultasjonen om den tar for lang tid.

Jentene på labben er utrolig hyggelige og dyktige, og tar blodprøver uten at du kjenner stikket

Byttet pga. flytting.

Flott representant for legestanden

profesjonell og kunnskapsrik, med evne til å vise medfølelse og medmenneskelighet.

En hyggelig, rolig og kunnskapsrik lege.

En hyggelig lege som formidler trygghet og evne til å se hele mennesket. Klarer fint å balansere det å "ufarliggjøre" og det å ta på alvor. Eneste som er uheldig er den lange ventetiden for å få time (hvis det ikke er Ø-hjelp), Man ønsker stort sett time fordi man er syk, og da er 2-3 uker for lenge å vente, selvom man ikke er akutt Ø-hjelps syk.
Må også skryte av de flinke, rutinerte og hyggelige damene på labratoriet. De er altid søte.

Dyktig lege

Denne legen er meget dyktig. Han har stor ro, og får derfor pasienter til å føle seg velkommen til legen. Alltid tid.

En lege som lytter til hva du har å si.

En lege som lytter til hva du har å si. Han tar seg alltid god tid og er veldig forståelsesfull. Kan være litt treg til å henvise videre til spesialister, så her må man være bestemt. Veldig ivrig på det med livstilsendring og følger meget godt opp. Litt lang ventetid på time, men alltid mulig å få akutt time hvis det er noe viktig.