Tone Jørgensen

Kongsveien 104 1177 Oslo
Tone Jørgensen er en av 548 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tone Jørgensen

Trygg og kunnskapsrik

Tone Er en rolig trygg person som tar deg på alvor. Har vært pasient hos henne i Ca 15 år. Vi har vært igjennom mye på godt og vondt. Som regel kommer jeg ut med et smil om munnen selv hvor dårlig jeg er. Tone er som poteten hun kan brukes til alt. Veldig fornøyd

Suveren på oppfølging

Tar tak i mine problemer og henviser raskt til ev spesialister. Alltid hyggelig og engasjert.
Hilsen

Virker lite interessert og faglig svak

Jeg har hatt Tone Jørgensen som fastlege over flere år. Tone har til tross for vårt lange pastient-lege forhold veldig dårlig kunnskap om meg om min journal. Hun virker lite interessert og faglig svak. Hun følger aldri opp tidligere diagnoser/operasjoner/plager. Hun tar heller aldri initiativ til sjekk av blodtrykk eller blodprøver.
Jeg kvier meg ofte til legebesøk hos Tone, siden hun som regel bagatelliserer plagene jeg oppgir. Hun gir meg en følelse at hun kaster bort tid som kunne vært brukt på andre som trenger det mer.
Tone fremstår veldig travel, effektiv og rask. For rask? Det blir ofte feil med resepter og henvisninger.
Jeg føler meg rett og slett ikke trygg hos Tone og står nå på venteliste til ny fastlege.

Jeg har vært pasient hos Tone Jørgensen i mange år og er svært godt fornøyd. Hun er faglig dyktig og svært empatisk. Føler meg alltid trygg etter en konsultasjon hos henne.

Virker ikke tilstrekkelig kompetent

Jeg har gått hos Jørgensen i flere år og hun har fulgt meg gjennom et svangerskap. Det har dessverre skjedd flere ganger at hun har gitt beskjeder og behandlinger der hun virker lite kompetent, spesielt relatert til svangerskap og kvinnehelse. Under svangerskapet ble jeg bedt om å ta sukkerbelastningsprøve der hun sa jeg skulle kjøpe utstyret selv på apoteket. Etter flere (forvirrende) samtaler med apoteket forsto jeg at dette ikke er noe man skal kjøpe eller utføre selv og sykepleierne på legesenteret hjalp meg med henvisning til riktig undersøkelsessted. Hun har også gitt feil navn på en medisin jeg skulle hente på apoteket, jeg fikk også her hjelp fra sykepleierne på legesenteret som virker mer kompetent enn henne. Jeg respekterer at legene har dårlig tid og prøver derfor å være tidsnok og holde meg innenfor tiden, men allikevel virker hun stresset og jeg føler hun håper at jeg fortest mulig blir ferdig og går. Generelt så gir hun meg en følelse av å ikke bli tatt seriøst, et eksempel er at jeg hadde plager med rygg og haleben i lang tid (mer enn ett år) etter svangerskapet som hun ikke har tatt seriøst og ikke ville henvise meg videre til behandling. Hun sa jeg skulle sitte på en badering (noe som ikke er særlig gjennomførbart over lengre tid). Hun virker ikke oppdatert når det gjelder graviditet og svangerskap, og det får meg til å lure på om det er andre ting hun heller ikke er oppdatert på. Jeg stoler dessverre ikke lenger på hennes vurderinger og kommer derfor til å bytte fastlege.