Tone Jørgensen

Autorisasjon (2001)

Tone Jørgensen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Tone Jørgensen

Virker ikke tilstrekkelig kompetent

Jeg har gått hos Jørgensen i flere år og hun har fulgt meg gjennom et svangerskap. Det har dessverre skjedd flere ganger at hun har gitt beskjeder og behandlinger der hun virker lite kompetent, spesielt relatert til svangerskap og kvinnehelse. Under svangerskapet ble jeg bedt om å ta sukkerbelastningsprøve der hun sa jeg skulle kjøpe utstyret selv på apoteket. Etter flere (forvirrende) samtaler med apoteket forsto jeg at dette ikke er noe man skal kjøpe eller utføre selv og sykepleierne på legesenteret hjalp meg med henvisning til riktig undersøkelsessted. Hun har også gitt feil navn på en medisin jeg skulle hente på apoteket, jeg fikk også her hjelp fra sykepleierne på legesenteret som virker mer kompetent enn henne. Jeg respekterer at legene har dårlig tid og prøver derfor å være tidsnok og holde meg innenfor tiden, men allikevel virker hun stresset og jeg føler hun håper at jeg fortest mulig blir ferdig og går. Generelt så gir hun meg en følelse av å ikke bli tatt seriøst, et eksempel er at jeg hadde plager med rygg og haleben i lang tid (mer enn ett år) etter svangerskapet som hun ikke har tatt seriøst og ikke ville henvise meg videre til behandling. Hun sa jeg skulle sitte på en badering (noe som ikke er særlig gjennomførbart over lengre tid). Hun virker ikke oppdatert når det gjelder graviditet og svangerskap, og det får meg til å lure på om det er andre ting hun heller ikke er oppdatert på. Jeg stoler dessverre ikke lenger på hennes vurderinger og kommer derfor til å bytte fastlege.

Følger ikke opp.

Jeg og barna har hatt henne som fastlege i mange år. Når hun skriver ut medisiner følger hun ikke opp virkningen av disse, eller om det var til hjelp. Når jeg sier i fra, får jeg nye medisiner som skal prøves, og kostnadene mine øker.
Ikke snakk om å henvise til spesialist.
Fikk svar på en prøve digitalt med ny resept, men ikke et ord om kontrolltime eller oppfølging.
Hun mister interessen når det blir for komplisert.

Dyktig, tillitsfull og empatisk

Tone er alltid imøtekommende, blid, tillitsfull, lyttende og dyktig. Hun stiller gode spørsmål og tar deg alltid på alvor. God på å stille diagnose og gir gode råd og løsninger til problemet, så det føles spesielt trygt å gå til henne.
Infrastrukturen er helt topp. Meget effektivt å ha sykepleiere, spesialister og lab i samme området når man trenger det. Disse er også hyggelig og imøtekommende.
Vil absolutt ikke bytte.

Den beste legen jeg har hatt

Tone har tid til å lytte og gir seg ikke før hun selv har funnet ut hva orsaken til sykdommen er. Viss ikke søker hjelp.

Empatisk og faglig dyktig

Fastlege for meg og mine barn i en årrekke. Setter seg inn i pasientens behov og henviser videre hvis nødvendig. Opplever at det alltid er mulig å rydde plass til en akuttime hvis noen i familien trenger det.
Sist men ikke minst:Hun er oppriktig interessert og i tillegg til å gi en faglig vurdering viser hun også medmenneskelige sider!