Svein Erik Karlseng

Ingen på venteliste

Svein Erik Karlseng er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svein Erik Karlseng

Uengasjert

Jeg har vært hos Karlseng kun som pårørende. Han var frekk, uengasjert og ganske uhøflig. Han så og henvendte seg kun til meg og ikke til pasienten sin. Han hadde fryktelig dårlig tid og vi satt igjen med en følelse av at vår henvendelse ikke var interessant nok.

Empatisk, trygg og hyggelig

Dr Karlseng har vært min fastlege i 18 år. Han har vært støttende og trygg i alle år og har tatt meg på alvor uansett om jeg har prolaps, influensa, eller skal fjerne en føflekk. Opplever han som en interessert og empatisk lege som alltid hilser med fornavn og spør hvordan det har gått siden sist. Må også skryte av helsesekretærene, de er simpelthen fantastiske.

Overbærende, uengasjert

Jeg har hatt Dr. Karlseng som fastlege og det har ikke vært positivt. Da jeg var slått ut med influensa, og spurte om sykemelding, spurte han om jeg "skulle på ferie". Det er ikke gøy å bli mistenkeliggjort.

Generelt opplever jeg sjeldent å bli tatt på alvor og at kommunikasjonen er dårlig. Han har lite kompetanse innen for eksempel hva som er blåresept, så her gjelder det å komme forberedt. Min løsning på hans manglende interesse og oppfølgning har vært å få hjelp i det private, og å omsider bytte fastlege.

Jeg opplever at han har en holdning om at "ting ikke er så farlig" og at det "sikkert ikke er noe", mens andre leger som undersøker meg for de samme problemene gir meg behandling og henvisning til spesialist. Det synes jeg er lite betryggende.

Det som er bra er at det er uvanlig lett å få time, også på kort varsel.

Trygg, alltid oppmerksom, hjelpsom og veldig profesjonell

Jeg og min datter har alltid følt oss veldig godt ivaretatt og derfor fortsetter å gå til vår fastlege Svein, tross at vi har flyttet og bor langt unna.

Veldig fornøyd !!!

Dr. Karlseng er en veldig sympatisk og dyktig lege.
Får alltid time samme dag (senest dagen etter)
Han tar seg tid til å lytte - og er oppriktig interessert i hvordan du har det..