Svein Erik Karlseng

Tlf: 22 71 50 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Svein Erik Karlseng er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svein Erik Karlseng

Veldig fornøyd !!!

Dr. Karlseng er en veldig sympatisk og dyktig lege.
Får alltid time samme dag (senest dagen etter)
Han tar seg tid til å lytte - og er oppriktig interessert i hvordan du har det..

Flink og tålmodig

Jeg synes Svein Erik har vært flink og tålmodig når jeg har vært innom. Han henviste meg videre til spesialist da jeg hadde behov for det og tar meg alvorlig.

Flink lege! Positivt med kort ventetid for å få time

Dessverre ikke fornøyd

Hyggelig og pratsom person, men jeg sitter ikke igjen med inntrykk av at han kan så veldig mye. Han var mest interessert i raske og hyppige legebesøk, og tok for lett på ting etter min mening. Han lyttet ikke godt nok, dessverre. Bytter heller til noen som er genuint interessert i å hjelpe pasienten, fremfor å tjene mest penger.

Det er veldig kort ventetid, og jeg fikk som regel time på dagen.

Dyktig lege som gir bra og gode tilbakemeldinger.

Jeg har hatt han som fastlege siden ordningen ble til, og er fornøyd med hvordan han behandler meg. Han er dyktig til å gi råd, og henviser til spesialist når du som pasient ønsker og trenger det.

Veldigt bra lege allt som allt.

Jeg hade Dr. Karlseng som fastlege i 1,5 år under den tiden jag bodde i Oslo. Når jag møtte opp hade jag veldig mange medisinske ting jag ville få undersøkt. Han lyssnade och sente mig videre till spesialist i alle fall.
Var gang jag var der følte jeg att han tok meg på alvor.
Syns alle som jobber på klinikken er veldig flinke och snille. Blodprøver, hjerteprøver, betaling, telefontillgjenglighet osv, allt var bra!

Når jeg først gikk till Karlseng gikk jeg på mye medisiner (pga slit med kronisk insomni og psykiske problemer). Karlseng var veldig prinsippfast og ville ikke skrive ut de medisiner jag fått før førdi att jeg var "før ung før att ta så sterke piller så tidlig i livet". Er førvisso enig om det, men hade gjerne sett att han skrevet ut fler og heller arbeidet fram en plan med meg om andre alternativer, nedtrapping osv. Fikk kun ett blankt nei og sedan ble jag sendt till en psykiatriker som skrev ut VELDIGT mye piller till meg. Så det spelade egentlig ingen roll. Syns det var bra att han var mån om att jeg ikke skulle ta de pillene førdi att de endog bare trykker unna problemet og løser det ikke - men han skulle gjort en plan eller lignende.

Tålmodig, tar ting seriøst

Dette er uten tvil den beste fastlegen jeg har hatt. Jeg får hjelp til alt jeg trenger, får de henvisningene som trengs og ting blir tatt tak i. Jeg har følt meg godt ivaretatt og det er lett å få time.

Veldig dårlig -- unngå

Jeg var hos denne legen en gang, og det var en ubehagelig opplevelse. Han var ikke interessert i helsen min i det hele tatt. Han var uvennlig, arrogant og avvisende. Jeg fortalte ham at min tidligere lege hadde anbefalt en spesialist-undersøkelse og han bare blåste i dette. Jeg pekte på at denne undersøkelsen også var anbefalt for menn på min alder i et forskingstidskrift som lå ute på venterommet på hans eget legekontor. Han brydde seg ikke. Han tok blodtrykket mitt som om han dermed gjorde meg en kjempetjeneste, og det var det.

Han har mange ledige plasser og det er god grunn til dette.

Den beste fastlegen!

Jeg har hatt Svein Erik Karlsen siden jeg var 20 år ( i 16 år nå ), og er veldig veldig fornøyd med han som fastlege. Jeg blir alltid tatt på alvor, han bruker god tid til å lytte og gi tilbakemeldinger, spør alltid om det er noe mer han kan hjelpe meg med og er veldig hyggelig. Det er sjeldent forsinkelser og man får time på dagen.

Dyktig og effektiv

Karlseng er en effektiv lege som man enkelt kan få gode råd og støtte fra. Han har alltid en løsning og er det en henvisning som skal til så er det ingen problem. liker at han er effktiv jeg har ingen behov for å sitte der på kontoret og prate bla bla, inn/ut og en løsning på sykdom er perfekt måte å håndtere meg som pasient på. Fantastisk bra sykepleiere som er alltid hyggelige og utrolig flinke til å ta blodprøver! Enkelt å få time på dagen/dagen etter. Anbefales virkelig!

Bra Lege

Karlseng er alltid der for meg når jeg trenger ham, med gode råd og sympati. Han er nøye og tar gjerne for mange prøver enn for få.

Ikke interessert

Hyggelig men uengasjert, virker ikke genuint interessert.

gjør det han må

Denne legen gjør det han må for deg som pasient, men ikke mye ekstra.(nå har ikke jeg hatt de helt store problemene heller, men)
Han er snill og høflig og grei, men man føler at man må skynde seg og si akkurat det som er problemet. viser lite empati og verbal støtte tilbake, MEN er løsningsorientert og henviser gjerne videre.
på legekontoret er det hyggelige legeassistenter, og lett å komme gjennom på telefon og å få time. bra!

Min vurdering

Han gjør sikkert sitt beste. Men Jeg føler ikke at han kan veldig mye.

Flink lege!

En lege som tar tak, lytter og er effektiv. Henviser videre når det er nødvendig. Tillitvekkende.

Overfladisk

Hyggelig men uengasjert, virker ikke genuint interessert. Lettere å få sykemelding enn en ordentlig utredning. Skriver dårlige henvisninger - for få og upresise opplysninger til neste instans, som igjen gir inntrykk av manglende engasjement. Sikkert veldig grei å ha som fastlege, så lenge det bare dreier seg om "hverdagssykdommer".

Sløv sak

Grei og stillferdig fyr som er hyggelig og vennlig men på en overfladisk og uengasjert måte. Sjelden god tid, men pluss i kanten for at man i stort sett alltid kan få time på dagen eller dagen etter. Fyller sin funksjon med å skrive ut antibiotika og sykmeldinger, men ikke så mye mer om det.

Bra tidligere fastlege

Hadde denne fastlegen tidligere, byttet kun p.g.a. flytting. Kan virke litt "kjapp", men har gitt meg god hjelp og er uformell på en beroligende og avslappende måte.

Forståelsesfull og hyggelig

Har hatt dr. Karlseng som fastlege i over fire år og er veldig fornøyd. Han er empatisk og engasjert i å finne gode løsninger.

Kjempeflink lege

Har alltid blitt tatt veldig godt i mot. Lyttende. Gir gode råd. Blir forstått.

Hyggelig familielege

Karlseng er hyggelig og flink med sønnen vår. Vi har vært hos ham tre ganger med mindre alvorlige ting.