Khalid Khawar
Mann, 60 år
Jeg er dessverre ikke fornøyd med oppfølgingen jeg fikk hos denne fastlegen. Opplevelsen min var at han ofte snakket nedlatende og lite imøtekommende. Store deler av konsultasjonene ble brukt foran PC-en, uten særlig øyekontakt eller engasjement i det jeg tok opp. Jeg fikk en klar følelse av å være til bry allerede idet jeg kom inn i rommet.
Jeg sitter igjen med inntrykket av at legekontoret fungerer mer som en pengemaskin enn et sted der pasienter blir ivaretatt. Legen hadde også en tendens til å avbryte meg når jeg snakket, noe som gjorde det vanskelig å føle seg hørt.
I tillegg har servicen i resepsjonen vært dårlig. Resepsjonisten har ved flere anledninger vært direkte frekk. Det er også svært utfordrende å komme gjennom på telefon. Jeg har måttet vente opptil 30 minutter før noen i det hele tatt svarer.
Jeg har byttet fastlege og kommer ikke til å anbefale dette legekontoret til andre.
Ingen empati. Lytter ikke og tar deg ikke på alvor. Jeg gråt sist jeg var på kontoret hans. Aldri igjen.
Var der kun én gang før jeg så meg nødt til å bytte fastlege.
Ikke bare ønsket han ikke å hjelpe meg med problemer jeg har knyttet til prevensjon, da ville han jeg skulle snakke med en annen lege en annen gang, men han ga meg også utrolig misvisende råd:
I forbindelse med en generell helsesjekk ber han om vekta mi, jeg forteller, og han sier «oioi, det er høyt for en som deg». Regner så ut BMI-en min, og sier at jeg må slutte å spise frokost, og kun spise lunsj og middag. Jeg forteller at jeg er trygg på at jeg gjør det på en bærekraftig måte (har allerede gått ned mange kg ved hjelp av ernæringsfysiolog), men han fortsetter med å insistere på at hvis man spiser mer enn to måltider om dagen så går man opp i vekt.
Ja, selvsagt kan to måltider om dagen funke for noen, men som en ung kvinne som er i fertil alder er også hva slags måt og med hvor stor hyppighet ulik fra de ulike delene av syklus. Han kunne ingenting om verken kvinnekropp eller ernæring.
Det er et mareritt å få time her. Telefonkøene er håpløse – én gang måtte jeg vente over en time selv om jeg ringte nøyaktig ved åpningstid. En annen gang tok det 15 minutter å komme gjennom, bare for at resepsjonisten skulle legge på. Da måtte jeg ringe på nytt og vente i ytterligere 30 minutter.
Det finnes ingen mulighet for å booke time digitalt, og så vidt jeg vet, tilbyr de heller ikke videokonsultasjoner. Dette gjør at man må kaste bort masse tid på å prøve å få tak i en time, ofte uten å lykkes.
Selve legen er helt ok, men hva hjelper det når det er nærmest umulig å komme seg dit? Beklager den elendige anmeldelsen, men jeg er oppriktig forferdelig skuffet over dette stedet.
Dyktig lege med mye kunnskap. Han tar alltid god tid og lytter til deg. Henviser og følger opp. Anbefales.
Vis flere...