Lars Hektoen

1 person

Lars Hektoen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Lars Hektoen

Trygg og forståelig

Har vært pasienten til Lars Hekton siste 8år.
Veldig takknemlig for at han er min fastlege.
Han pleier å lytte godt å behandler med riktig medisiner.
Veldig rolig og snill lege.
Sønnen min på 9år bare vil til ham når han ble syk.Han var trygg hos kun Lars Hekton.
Ønsker ham alt godt.

Ikke fornøyd!

Vi kom i stor uoverensstemmelse om beroligende medikamenter. Har ikke lenger tillit til ham og bytter fastlege.

Trygg og nøyaktig

Min tredje konsultasjon hos denne legen. Etter 20 år med annen fastlege ( ved samme legesenter) var jeg litt spent.
Han ønsker velkommen, har satt seg inn i min journal. Rolig og lyttende Oppfølgende og informativ.

Trygg

10/10 på alt. Trygg faglig og en hyggelig type. Bra klinikk med kort ventetid og proff kundebehandling.

Opplever dette fastlegesenteret som upersonlig

Opplever dette fastlegesenteret som upersonlig. Det er stor distanse mellom lege og pasient, og legen har liten evne til å «se» pasienten. Hadde høy verdi fra de siste prøvene, men fikk bare brev med råd om ny time for oppfølging ved behov, noe jeg følte var for dårlig. Bytter lege.

Kjære pasient.

Det var synd at du ikke er fornøyd.

Det ble gjort mange undersøkelser på kort tid denne timen.
Opprinnelig var det satt opp 15 minutters konsultasjon, men jeg brukte 30 minutter tilsammen.
Det var fordi jeg tok de oppgitte symptomer seriøst og ønsket utrede dette grundig.
Inkuldert i denne tiden var samtale, klinisk undersøkelse, urinprøve, ultralyd av urinveier, blodprøver og innsending av urin for dyrkning og cytologi.
Det kan være at så mange undersøkelser og samtidig skal få med seg informasjon hjem oppleves som mye. For en lege som gjør dette daglig kan feks grense høye prøvesvar som er 1-2 over referanse vurderes å ikke være signifikant, men for en pasient kanskje oppleves dette skummelt.
Jeg pleier gi grundig informasjon om dette og tilby oppfølgningstime for slike spørsmål og kontroll videre, noe du også fikk pr brev sammen med prøvesvarene samme dag disse var ferdig.
Kanskje burde det i dette tilfellet bli brukt mer tid til nettop denne bekymringen.
Vi har alle forskjellig behov for hvordan vi ønsker å ha det. Og jeg har forståelse for at ingen er perfekt - inkludert meg selv. Jeg håper ellers du har vært fornøyd med den korte ventetiden og raske utredningen.
Håper du blir fornøyd hos din nye lege.

Besvart av Lars Hektoen