Marthe Kristin Kongshaug

Autorisasjon (1992)

Marthe Kristin Kongshaug er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Ikke interessert.

Hun hadde aldrig møtt meg før men verken hilste eller tok i hånd som jeg syns er brukelig når man møter nye mennesker. Hun har en tone som om jeg har gjort henne noe galt og hun var allment trøtt på alt, det var inntrykket jeg fikk. Bra at man kan bytte lege for hos meg har hun fått sparken.

If you're ill don't go to this doctor!

I went to this doctor once but will never go again. She was unsympathetic and uninterested in listening to me. She did not even carry out an examination. I was in a lot of pain but she told me not to worry because it should go away within a month! The worst doctor experience I ever had. I left her clinic in tears.

Fornøyd

Da jeg flyttet til Oslo måtte jeg bytte fastlege og helt tilfeldig falt det på Kongshaug. Har vært på et legebesøk hos henne. Da jeg ringte var hun veldig kort og la på uten å bekrefte at jeg var ferdig og sa ikke engang hade. Jeg gruet meg litt til legetimen, men jeg var såpass alvorlig syk at jeg måtte dra. Da jeg kom hadde hun glemt at jeg hadde time hos henne så det endte med at jeg måtte vente i 1 t på venterommet før jeg selv gikk å banket på og lurte på om hun hadde glemt meg. Da jeg kom inn undersøkte hun meg og snakket med meg og jeg satt igjen med et helt annet inntrykk. Husker økonomien min gikk litt dårlig den gang,jeg hadde ikke råd til å betale for meg og hun sa det var i orden denne gang uten at jeg direkte måtte si noe, og det satt jeg veldig pris på. Så alt i alt føler jeg at jeg tok et riktig valg!

Hun er som en Mor for meg :-)

Flott flink lege....hun har vært eneste fastlege jeg har hat....fulgt meg opp i live....Jeg forstår at noen ganger har hun mye og gjøre men hun gjør en fantastisk jobb... Håper hun blir det mange år til :-) Jeg lytter til henne og hun har rett altid...Så en Stor Klem fra meg

Uhøflig og frekk x 2

Skulle ringe fastlegen, men måtte velge en annen lege fordi fastlegen var på ferie. Kongshaug tok telefonen og jeg forklarte situasjonen så godt som mulig før jeg ble avbrutt med en meget frekk tone. Jeg ble fortalt at de stengte hvert øyeblikk og hun kunne ikke hjelpe. Jeg spurte om det hva annet vi kunne gjøre ettersom fastlegen ikke kom tilbake på jobb før etter sykemeldingen var utgått. Legevakt var svaret, men ikke før hun hadde nevnt flere ganger at de stenger snart og ingen kan hjelpe.

Meget nedlatende og frekk. Jeg skjønner at person vil hjem og ha påskeferien, men er man i et yrke der man skal hjelpe mennesker så tror jeg man har tid til 1 minutt ekstra samt en bedre tone. Fastlege Kine Dyremyhr har vært meget vennlig og imøtekommende og jeg er glad vi ikke har denne legen som fastlege.

Siden jeg ikke har erfaring med henne som lege, kan jeg ikke kritisere hennes ekspertise, men ettersom de ikke har resepsjon her så blir dette "ansiktet" for første møte. Ikke det beste inntrykket med andre ord.