Marthe Kristin Kongshaug

Autorisasjon (1992)

Marthe Kristin Kongshaug er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Den verste legen jeg har hatt noen gang

Hadde denne legen en kort periode. En legetime hos henne var nok, før jeg byttet. Satt og ventet i 2 timer (helt til legesenteret stengte). Da viste det seg at jeg hadde fått time samme klokkeslett som en annen (gravid) dame. Begge satt og ventet uten å få beskjed om hvorfor det var så mye forsinket. Da vi fikk tak i henne viste det seg at hun hadde sittet på kontoret sitt i en time uten å hente noen av oss fra venterommet. Hun så på meg i 2 sekunder og ba meg komme tilbake hvis jeg følte meg verre (timen varte i max 1 min). Tror ikke hun egentlig fikk med seg hvorfor jeg var der og hva hun svarte på. Fikk ikke øyekontakt med henne en eneste gang. Det var min første og siste time hos henne.

Både god og mindre god

Denne legen var generelt sett flink da jeg hadde henne, roleg og spurde deg om kva som var saken. Ho er rask med å henvise deg til spesialist om det skulle vere naudvendig.

Fleire gonger i løpet av det siste året har eg hatt milde halsbetennelser, men ho klarte ikkje alltid å sjå om eg hadde kvite flekkar i halsen.

Noko anna eg reagerte på, var at ofte når eg ringde henne ba ho meg om å kome innom. Når eg så kom innom, tok ho hastetimetakst (nesten dobbelt så dyrt som fastsatt legetime). Ein fastlege skal ikkje gjere dette, i mi meining.

Veldig effektiv lege

Jeg har hatt Kongshaug som fastlege i 7 år og har hatt ulike problemer i disse årene. Dette har ført til ganske hyppige legebesøk, og jeg føler jeg har blitt godt kjent med henne. Jeg kan være enig i at hun noen ganger er litt rask og stresset, og dette kan føles litt støtende i sårbare perioder. Når det er sagt, er jeg samlet sett veldig fornøyd med henne. Hun har svært godt fagkunnskap, er effektiv og løsningsorientert. Jeg har min fulle tiltro til hennes faglige vurderingsevne, og det er det viktigste for min del.

På tide å endre kommunikasjon med andre mennekser

Det er sjeldent jeg blir sint eller får flere timer ødelagt grunnet en annne person.. Men denne legen burde virkelig gå inn i seg selv å forstå at når du jobber i helsevesnet skal du være interesert i å hjelpe andre. Jeg har aldri møtt en lege som er så frekk og dårlig på å kommunisere med andre mennesker. Tips til fremtiden: ikke vær frekk og negativ, men tenk positiv og vær imøtekommende. Håper du endrer ditt tankesett for din egen skyld! vi sees aldri igjen

Ingen service

Jeg brukte noen uker på å i det hele tatt få kontakt med henne. De har ikke resepsjonist, så du må stå i telefonkø til hun forhåpentligvis ikke har time eller snakker med noen andre i telefonen. Hun er i tillegg kort og sur i tlf.

Når jeg endelig fikk avtalt at jeg skulle komme kl 8, og at det ikke skulle være noe problem å dra kl 9 for å rekke jobb så hadde jeg håp. Ettersom det ikke er resepsjonist der, og at jeg følte at jeg inne kunne avbryte henne midt i en annens time så gikk jeg kl 9.

Jeg bytter i hvertfall lege!