Marthe Kristin Kongshaug

Autorisasjon (1992)

Marthe Kristin Kongshaug er en av 604 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Viser ikke nok empati og forståelse

Denne fastlegen er ikke noe særlig å skryte, virker overlegen, lite empatisk. Man føler seg ikke sett verken hørt, hun jobber på en " mekanisk" måte, tar deg i mot fordi det er kun jobben hennes. Byttet fastlege.

Trygg og effektiv.

Eg likar rett på sak og lite dill dall. Får hjelp og støtte. Kjenner meg sett og er trygg i møte med henne. Profesjonell men menneskelig. Tydelig og ærlig.

Stor skuffelse over fastlege Kongshaug

Jeg ble svært skuffet over Kongshaug som fastlege. Til å begynne med virket alt lovende – jeg hadde ligget med 40 i feber i to døgn og fikk raskt time hos Kongshaug. Det ble tatt flere prøver, inkludert blodprøve. Legen kunne imidlertid ikke gi meg noen klar diagnose og ba meg ta kontakt igjen dersom feberen ikke roet seg i løpet av de nærmeste dagene.

Jeg fikk etter hvert svar på den første testen, men ikke på blodprøven – og nå, 1,5 år senere, har jeg fortsatt ikke mottatt resultatet. Feberen vedvarte, og jeg var inne i min 5. eller 6. dag med 40 i feber. Da jeg forsøkte å kontakte Kongshaug, var det derimot umulig å få svar. Verken telefon, SMS eller e-post ble besvart. Til slutt valgte jeg å oppsøke en privat aktør hvor jeg raskt fikk påvist kyssesyken.

Jeg anbefaler virkelig ikke Marthe Kristin Kongshaug som fastlege.

Dyktig, bra booking og betaling

Jeg har vært utrolig fornøyd med Marte Kristin Kongshaug som fastlege. Jeg har vært hos henne med flere ulike problemstillinger, og opplever henne som lyttende og en støttespiller i prossessen med å bli frisk. For meg var det også viktig at fastlegekontoret har enkel timebestilling via helsenorge og enkel betaling via sms, og at det er lett å få timer på kort varsel. Det risikerer jeg jo å ikke få lenger når jeg skriver en så god anmeldelse, men det synes jeg virkelig hun fortjener.

Bør unngås for enhver pris!

Hun er den verste legen jeg har hatt noensinne! Hun var veldig frekk, nedlatende, ingen empati og jeg gikk alltid derfra helt psykisk nedbrutt og lå bare og gråt i 2-3 dager etter hver time (det tok såpass på). Jeg kunne ikke bytte lege med det første pga Nav styr... Men da hun sa til meg at hun ikke kan hjelpe meg fordi hun hadde så mye på privaten og så dro jeg hjem og skifta fastlege med en gang. Da orka jeg ikke mer og var langt mer nede psykisk enn det jeg var da jeg begynte hos hu.