Marthe Kristin Kongshaug

Autorisasjon (1992)

Marthe Kristin Kongshaug er en av 604 fastleger i Oslo

Om vurderingene

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Dyktig, bra booking og betaling

Jeg har vært utrolig fornøyd med Marte Kristin Kongshaug som fastlege. Jeg har vært hos henne med flere ulike problemstillinger, og opplever henne som lyttende og en støttespiller i prossessen med å bli frisk. For meg var det også viktig at fastlegekontoret har enkel timebestilling via helsenorge og enkel betaling via sms, og at det er lett å få timer på kort varsel. Det risikerer jeg jo å ikke få lenger når jeg skriver en så god anmeldelse, men det synes jeg virkelig hun fortjener.

En lege jeg ikke gir slipp på

Kongshaug har vært min fastlege i 18 år. Hun tar meg alltid på alvor, er tilgjengelig, effektiv og tøff når hun henviser - hun tar ikke nei til svar når hun henviser for akutte ting. Da jeg flyttet ut av Oslo for 10 år siden bestemte jeg meg for å la være å bytte til noe mer lokalt. En god fastlege er ingen selvfølge, og Marthe kommer jeg til å gå til så lenge hun står i jobben.

Ikke god opplevelse

Jeg har hatt Kongshaug lenge i barndommen, og valgte meg tilbake til henne i voksen alder.

Har hatt flere timer med henne da jeg sliter med litt av hvert. Føler meg dessverre lite hørt. Hun lytter ikke, og feier mine utfordringer under teppet. Ingen ting er alvorlig nok.

Jeg sliter med mageproblemer siden jeg har vært en liten unge, litt biola i hverdagen skulle løse dette problemet.

Har også slitt mentalt, dette var helt normalt. Virka som om jeg overdrev og sytet da alle mine symptomer var "normale" for henne.

Hun er litt småfrekk og snakker heller om andre ting.

Styr unna!

Kongshaug er den verste fastlegen jeg har hatt. Hun har absolutt ingen interesse i deg. Hun lytter ikke og kan være veldig frekk. Skulle tenkt du har gjort noe galt ved å kontakte henne når det er hennes jobb å hjelpe folk. Hun skynder deg også. Jeg endte opp med å bytte fastlege. Når jeg ba henne om overføre pasientjournalen min så nektet hun fordi jeg ikke ville betale for en blodprøve jeg aldri fikk svarene på. Hvis du kan, hold deg unna henne.

Hyggelig og kunnskapsrik lege

Møtte meg åpen og spurte hva jeg trenge hjelp med. Stilte spørmsål til meg, og virket interessert. Top legemøte!

Vis flere...