Marthe Kristin Kongshaug

Autorisasjon (1992)

Marthe Kristin Kongshaug er en av 576 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Frekk og tiltaksløs

Har hatt henne som fastlege siden mai 2022, og har gått til henne nå i et år. Føler at det jeg har brukt av tid, penger og energi har vært bortkastet, da ingen av mine helseproblemer har blitt løst. Samtidig var hun frekk fra jeg ringte for å bestille time til jeg reiste meg fra pasientstolen for å gå. Lite hyggelig, lytter ikke til det pasienten forteller, tar ting ikke alvorlig og kommer sjeldent med noen tiltak. Hver gang følte jeg at jeg måtte krangle meg til for å få behandling. Sist jeg var inne hos henne, reiste jeg meg bare og gikk, da det kjentes som om jeg ikke ville kunne komme noen vei med henne. Det er en uggen følelse som ingen pasienter burde føle etter ha gått til en som skal hjelpe når man er i en sårbar situasjon.

La på under telefonsamtale, lite imøtekommende og noe frekk

Fastlegen min var borte fra kontoret, og la igjen talemelding at annen lege må kontaktes. Ringte dermed til Kongshaug, pratet med henne 1 gang før, hun var helt grei. Forklarer kort til henne at jeg har behov for sykemelding, grunnet symptom ditt og datt. For det første, er hun meget frekk over telefon. Sier ikke hei, svarer bare at «hva feiler deg», «kan ikke hjelpe deg» og hun mumler herregud eller lignende. Svarer enkelt tilbake at fastlegen har en talebeskjed, kontakt annen lege ved behov, det er dette jeg nå gjør. Hun ber meg om å sende melding til fastlegen, jeg svarer at det ikke er er nummer å sende melding til på nettsiden deres og jeg har ikke nummeret. Spør om det er er nummer jeg kan få, for da som «kan ikke hjelpe deg». Forsøker å si at årsak til at jeg behøver sykemelding nå, er ved at jeg selv jobber i helse og dokumentasjon må på plass slik at det blir dekt opp bemanning, og at jeg kan ringe opp ved et senere tidspunkt i dag dersom det passer bedre. Mens jeg sier dette, legger hun bare på.
Vi har alle travle dager, garantert fastleger. Man kan være kort og presis, men det er ikke vits å være frekk og nedlatende. Og, denne telefonsamtalen varte kun i 40 sekunder. Litt vennlighet er rett og slett ikke vanskelig.

Trygg og kunnskapsrik.

Har gått til henne mest som pårørende til samboer med demens. Hun har alltid gitt meg gode ord som leder til håp. Henviser til riktige instanser effektivt og jeg har fått rett hjelp til rett tid.

Veldig lite hyggelig

Jeg har vært hos Marte Kongshaug et par ganger og det har ikke vært en god opplevelse.
Hun er ufin og rett og slett frekk.
Jeg opplever ikke å bli lytta til, ei heller at hun irriterer seg over alt jeg har å si.

Ikke noe hyggelig

En fastlege jeg aldri kommer gå tillbake til!
Når du kommer og er på gråten fordi du mår så dårligt etter lang tid med utmattelse etter covid. Og det legen vill at du gjør er å hoppe opp ned for å sjekke pulsen din og spørr om du ikke skal tenke på å bli gravid snart pga alder. Det var så mye som var feil med den legetimen at jeg gikk rett ut og byttet.

Vis flere...