Marthe Kristin Kongshaug

1992

Marthe Kristin Kongshaug er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Ikke for hypokondere

Marte Kongshaug har vært fastlegen min i snart 30 år. Kjenner henne som en kyndig medisiner, som også er ydmyk nok til å søke råd fra spesialisthelsetjenesten når det er påkrevd.
Hun er en cut the crap-lege, så hvis du trenger en skulder å gråte på, bør du gå annetsteds.

Mistroisk og frekk

Jeg ble henvist til Kongshaug da min egen fastlege var sykemeldt. For det første hadde hun glemt avatalen (jeg ventet i lang tid). For det andre snakket hun til meg som om jeg var en liten gutt hun var irritert på. Jeg er en voksen mann, snart førti. Jeg underviser i videregående. Besøket gjaldt noe så banalt som sykemelding for forkjølelse. Konsultasjonen varte to minutter og likevel klarte vedkommende å gi et så elendig inntrykk.

Unngå hvis mulig

Ingen nyttig råd og ingen hjelp å få. Betalte til henne (for bare bortkastet tid) på kontoret med kontanter (255 kr), neste dag fikk jeg faktura hjem med et høyere beløp (314 kr) !!!
Fakturaen skal jeg selvfølgelig ikke betale, og jeg bytter fastlege umiddelbart.

Skuffet og sjokkert!

Dårlig pasient behandlig.Jeg fikk time hos denne legen fordig min fast lege ikke var tilgjengelig denne dagen. For det første måtte jeg vente over 3 timmer etter at jeg hadde trukket kølapp. Greit nok. Men når jeg åpnet døra til hennes kontor og hilste, fikk jeg bare - hva er fødselsdato ditt og hva er problemet, med bjeffende stemme. Ikke noe tilleggsspørsmål! Jeg følte som om jeg måte forklære meg for at jeg søker hjelp. Ikke anbefaler.

Skuffet

Vil dessverre ikke anbefale noen denne legen. Det virket for meg som om at hun ikke hadde nødvendig kunnskap om medisin. Jeg fikk ikke inntrykk av at det var en lege jeg var hos. Med min helt normale kroniske sykdom var det ingen hjelp å få, da jeg kom i en tid hvor det stormet som verst. Det var ikke sykemelding jeg ville ha, men medisinsk hjelp og rådgivning. Hun snakket stort sett mest om seg selv. Jeg har aldri før vært misfornøyd hos en lege, men dette tok kaka. Nå har jeg gitt det noen ganger, men nå er det på tide å bytte. Legesenteret var heller ikke ved en tilfredsstillende tilstand. Veldig uprofesjonelt.