Marthe Kristin Kongshaug

Solhauggt 2 0565 Oslo
Tlf: 24 13 13 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marthe Kristin Kongshaug er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Verre lege har jeg knapt sett, eller hørt maken til.

Jeg går gjennom et samlivsbrudd, og har slitt med en del angst den siste tiden som følge av dette. Kine Dyremyhr er egentlig min lege, men er ikke tilbake før neste uke, som førte til at jeg forsøkte meg på å få tak i Marthe Kongshaug. Jeg hadde en litt halvdårlig følelse allerede før jeg tastet 2, men tenkte at jeg fikk gi henne en sjanse. Det angret jeg på så snart jeg hadde sagt navnet mitt. Før jeg fikk forklare hva som i veien ble jeg avbrutt med spørsmål om fødselsdato, og innen jeg fikk avsluttet setningen ble jeg påtvunget en time dagen etter klokken 9. Da jeg sa at det dessverre ble for tidlig, bjeffet hun at jeg skulle komme halv ett i stedet. Nå må det nevnes at hun virket hyggelig før jeg nevnte ordet angst, men så var det som om jeg plutselig ble en fryktelig byrde for henne. Jeg kommer ikke til den timen - send meg fakturaen i posten du, Marthe, og så tar jeg heller denne samtalen med Kine når hun er tilbake.

Frekk og spydig

Jeg hadde time hos Marthe Kongshaug i dag da min fastlege var ute i ferie. Dette var en utrolig dårlig opplevelse. Jeg opplevde en frekk og spydig dame som ikke møtte meg på en medmenneskelig måte i det hele tatt. Jeg følte meg veldig dårlig ivaretatt og gruet meg til å svare på spørsmålene hun stilte meg, da jeg følte hun var ute etter å ta meg. Jeg anbefaler ikke henne som fastlege!

En fornøyd pasient.

Jeg har sett at mange har fått et negativt inntrykk av Dr. Kongshaug, noe som er trist. Personlig har jeg gått til henne i flere år og har aldri hatt noe å vondt å si. Hun har f.eks. stått på for å få meg inn i DPS og henvist meg til spesialister for forskjellige ting når det har vært nødvendig. Hun sitter gjerne i en telefonsamtale når du går inn døren, men jeg kan sitte og vente 10 sekunder. Har også lest at flere pasienter mener hun er kald eller slikt. Synes selv det er flott at hun er effektiv og ikke går rundt grøten, mange forventer kanskje å komme til helsesøster på barneskolen(?) Nå er folk forskjellige, men jeg kommer ikke til å slutte å gå dit med det første. (Pleier å trekke kølapp og vente 15 minutter, det er enklere enn å booke time. Er forøvrig enig i at det skulle vært bedre system med resepsjon og venteværelse.)

Ikke for hypokondere

Marte Kongshaug har vært fastlegen min i snart 30 år. Kjenner henne som en kyndig medisiner, som også er ydmyk nok til å søke råd fra spesialisthelsetjenesten når det er påkrevd.
Hun er en cut the crap-lege, så hvis du trenger en skulder å gråte på, bør du gå annetsteds.

Mistroisk og frekk

Jeg ble henvist til Kongshaug da min egen fastlege var sykemeldt. For det første hadde hun glemt avatalen (jeg ventet i lang tid). For det andre snakket hun til meg som om jeg var en liten gutt hun var irritert på. Jeg er en voksen mann, snart førti. Jeg underviser i videregående. Besøket gjaldt noe så banalt som sykemelding for forkjølelse. Konsultasjonen varte to minutter og likevel klarte vedkommende å gi et så elendig inntrykk.

Unngå hvis mulig

Ingen nyttig råd og ingen hjelp å få. Betalte til henne (for bare bortkastet tid) på kontoret med kontanter (255 kr), neste dag fikk jeg faktura hjem med et høyere beløp (314 kr) !!!
Fakturaen skal jeg selvfølgelig ikke betale, og jeg bytter fastlege umiddelbart.

Skuffet og sjokkert!

Dårlig pasient behandlig.Jeg fikk time hos denne legen fordig min fast lege ikke var tilgjengelig denne dagen. For det første måtte jeg vente over 3 timmer etter at jeg hadde trukket kølapp. Greit nok. Men når jeg åpnet døra til hennes kontor og hilste, fikk jeg bare - hva er fødselsdato ditt og hva er problemet, med bjeffende stemme. Ikke noe tilleggsspørsmål! Jeg følte som om jeg måte forklære meg for at jeg søker hjelp. Ikke anbefaler.

Skuffet

Vil dessverre ikke anbefale noen denne legen. Det virket for meg som om at hun ikke hadde nødvendig kunnskap om medisin. Jeg fikk ikke inntrykk av at det var en lege jeg var hos. Med min helt normale kroniske sykdom var det ingen hjelp å få, da jeg kom i en tid hvor det stormet som verst. Det var ikke sykemelding jeg ville ha, men medisinsk hjelp og rådgivning. Hun snakket stort sett mest om seg selv. Jeg har aldri før vært misfornøyd hos en lege, men dette tok kaka. Nå har jeg gitt det noen ganger, men nå er det på tide å bytte. Legesenteret var heller ikke ved en tilfredsstillende tilstand. Veldig uprofesjonelt.

Grei og bra lege.

Dr Kongshaug har jeg hatt som fastlege i 20 år og ALDRI om jeg bytter. Gruer meg til den dagen hun slutter. Vel kan hun være rask og glemme at du har bestilt time innimellom men meg har hun alltid lyttet til og hjulpet både med henvisninger til spesialist og sykmelding når jeg har trengt det. Leger er også mennesker og i det kjøret de har i førstelinja på Rodeløkka med mange flerkulturelle pasienter med store språkutfordringer er det vel ikke å vente at selv en lege kan bli litt stresset. Det handler vel om hvordan du møter folk , selv en lege ! Alltid prøvesvar i posten med hennes kommentarer. Følger deg opp. Ser hun får ufortrødent mye pepper her og det er jeg uenig i. Selve legesenteret kan virke litt rotete innimellom men de som jobber der er hyggelige! For meg er hun en fantastisk bra lege som jeg kan ringe til også. Blomster til Marthe Kongshaug :)))

Dyktig, lyttende og ivaretagende lege.

Marthe Kongshaug er en svært dyktig lege.
Hun lytter til det man har å si og igangsetter tiltak.
Hun viser respekt , ydmykhet og er forståelsesfull.
Hun er faglig flink og bruker god tid.

Eneste legen jeg holder meg til

Har hatt denne Marthe siden jeg var liten. Hun er veldig snill og bryr som mennesker. Hun forstår meg log min familie veldig godt. Ville aldri i livet bytte fastelege, fordi hun her er en beholder. Hun spør alltid hvordan jeg har det og om jeg trenger noe.

Hyggelig lege

Skjønner ikke at folk beskriver den samme personen. Jeg har pratet med Marthe Kongshaug et par ganger på telefonen og vært til en konsultasjon. Hun er en hyggelig dame som spurte og sjekket om mitt lille medisinske problem. Hun spurte også om hvordan ting var generelt. Jeg har ingen betenkligheter ved å anbefale hun som lege. Hun er riktignok litt kjapp på telefonen, men ingen er perfekt.

Uprofesjonell oppførsel

Jeg har hatt denne legen i to år, men det er ikke før nå når jeg har trengt en god lege hun svikter på det sterkeste. Hun er frekk, uprofesjonell og tar deg ikke på alvor.
Er du syk på grunn av psyken vil jeg fraråde denne legen på det sterkeste, hun har i hvertfall ikke gjort noe for å hjelpe meg videre til å bli bedre.

Nedlatende og frekk, anbefales IKKE!!

Var hos henne pga sykdom hos min egen fastlege. Da jeg kom inn på kontoret tok hun seg ikke engang tid til å håndhilse på meg. Jeg måtte strekke ut hånden og introdusere meg, en profesjonell lege burde hilse på pasientene sine. Videre i samtalen var hun frekk og nedlatende og hun hadde ikke tid til å gå gjennom alt jeg ønsket (og dette var ikke mye). Man betaler for en legetime, men jeg føler ikke jeg hadde en legetime. Jeg var på kontoret til en lite vennlig dame som kun fikk meg til å føle meg dum. Eneste positive med opplevelsen er at jeg er enda mer fornøyd med han som er fastlegen min.

En veldig dårlig opplevelse

Etter 4 dagers sykdom bestemte jeg meg for å gå til legen. Min fastlege er på ferie, og jeg ble derfor sendt inn til Kongshaug. Jeg ble møtt på en både uhøflig, kald og uprofesjonell måte. Jeg fikk ikke tid til å forklare mine symptomer og jeg følte at hun bare ville bli ferdig. Etter at jeg hadde blitt testet av en sykepleier - ga Kongshaug meg sykemelding i gangen uten å forklare en eneste ting. Jeg fortalte henne at jeg hadde betalt 250 kr for timen og at det var hennes jobb å fortelle meg hennes vurdering "diagnose".

Anbefaler IKKE denne legen.

Unngå om du kan

Alltid dårlig tid til deg som pasient. Får følelsen av at hun ønsker å bli fort ferdig.

Følte ikke at hun tok meg på alvor når jeg fortalte om symptomene mine, og fikk følelsen av at jeg nesten ble mer stresset og syk av å prate med henne.

Nedlatende og frekk. Fikk ingen hjelp

Jeg var hos denne legen da legen min, Ronny Granå, var i permisjon. Jeg prøvde å forklare henne hva som var gale, men ble avbrutt flere ganger midt i setningen. Etter flere ganger hvor jeg sa henne imot tok hun endelig en blodprøve. Når hun skulle ta en influensatest, kjørte hun en pinne langt opp i nesen på meg uten noen forvarsel. Sykemelding kunne hun ikke gi fordi jeg hadde glemt bankkortet hjemme. Aldri vært et problem hos noen av legene jeg har vært hos tidligere.

Hele måten hun snakket på fikk meg til å føle meg som en idiot og som om jeg var et barn. Fikk høre at jeg var frisk, men da jeg sa at jeg ikke følte meg frisk og spurte hva vi kunne gjøre så sa hun at jeg kunne få sykemelding i morgen(noe jeg ikke fikk grunnet jeg hadde glemt bankkortet).

Jeg vil ikke anbefale henne til noen da tonen hennes var frekk, hun var nedlatende og avbrøt meg hele tiden. Jeg måtte be henne om å få snakke ferdig for at hun skulle være stille.

Et mareritt av en lege

Stressende og frekk. Avbryter når pasienten prater. Fikk generelt et lite menneskelig og profesjonelt inntrykk av henne.

Frekk og nedlatende

Hadde Kine Dyremyhr som fastlege (og var veldig fornøyd med henne), men ettersom hun var i permisjon havnet jeg hos Kongshaug. Hun var frekk mot meg fra øyeblikket jeg kom inn døra, ville ikke høre på hva jeg hadde å si, lo av øvelsene jeg hadde fått beskjed om å gjøre av fysioterapaut, og kom med flere upassende og nedlatende kommentarer - f.eks at det ikke var vits å gå til legen når jeg ikke engang trente (var der pga. kraftig senebetennelse i håndleddene), hva jeg brukte tiden min på ettersom jeg ikke trente, og at jeg måtte "trene for kjæresten min". Jeg kom ingen vei med legebesøket, og måtte bestille time på Volvat for å få den hjelpen jeg trengte (noe jeg fikk). Jeg var på gråten på vei ut av legesenteret, og har nå byttet fastlege slik at jeg slipper å havne hos henne noen gang igjen. Håper for både hennes og pasientene hennes sin skyld at hun hadde en dårlig dag, men ønsker å advare allikevel.

Blir ikke tatt på alvor

Blir ikke tatt på alvor selvom jeg kommer tilbake flere ganger for samme problem. Hun har ikke tid til å ta opp flere ting, så man må bestille ny time. Virker ikke som hun er interessert i å hjelpe i det hele tatt. Veldig lite profesjonell.
Har byttet fastlege og er kjempefornøyd med det! Han fant ut på første legetime at jeg hadde lavt D-vitamin. Noe Marthe aldri vurderte å sjekke.