Marthe Kristin Kongshaug

Rodeløkka Legesenter Fastlegegruppe

Autorisasjon (1992)

Marthe Kristin Kongshaug er en av 537 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Flink i det hun driver med

Jeg syns Marthe er utrolig flink som lege, men er veldig vanskelig å komme i kontakt med. Ettersom legekontoret ikke har en resepsjonist, eller app, eller SMS-tjeneste, må en vente i telefonkø til legen selv har mulighet til å svare. I dag ventet jeg 40 min før jeg fikk svar.

Når en først kommer i kontakt med Marthe er hun veldig direkte og roter ikke bort noe tid. Noe jeg syns er veldig greit. Jeg har gjennomført en celleprøve av underlivet hos henne, og hun gjorde opplevelsen bedre enn jeg fryktet.

Avvisende og stressa.

Opplevd interaksjon både på telefon og ved siste konsultasjon som ubehagelige. Dette skyldes en generell avvisende og stressende holdning som ikke gir rom for at jeg som pasient kan komme med spørsmål eller beskrive symptomer på en god måte. Jobber i helsevesenet selv og vil karakterisere disse møtene som uprofesjonelle og lite tillitvekkende.

Faglig og integritet

Min opplevelse av dr. Kongshaug er at hun er hjelpsom, lytter og er faglig dyktig. Hun er en lege jeg gjerne vil bruke igjen. Selv om hun er myndig, bestemt og ikke kaster bort tiden på bull shit.

Usympatisk, lite interessert, stressende og nedlatende

Styr langt unna denne legen!

Først og fremst går jeg svært sjeldent til legen, så når jeg først går skal det være noe ganske ubehagelig eller alvorlig. Dr Kongshaug tok meg overhode ikke alvorlig, sjekket ikke problemområdet men bare sa at alt så greit ut. Jeg fikk heller aldri fullført en setning før hun avbrøt meg. Hun hadde tilsynelatende allerede bestemt seg for at ingenting var galt med meg, selv om jeg prøvde flere ganger å fortelle henne symptomene mine. Veldig stressende og kavete å være på kontoret hennes. Gikk derfra med noen elendige kjerringråd (som jeg på forhånd visste ikke ville hjelpe),og nærmest en klump i halsen. Aldri mer Dr Kongshaug....

Totalt ubrukelig

Denne legen bør dere holde dere unna. Hun var frekk, nedlatende og slett ingen menneske-person. Kom inn med et øyerelatert problem. Hun foretok en overfladisk undersøkelse, og brukte hele timen til å fortelle meg hvor forkastelig det er at jeg røyker. Følte meg som en seks år gammel gutt i møte med henne, ikke en 47 år gammel voksen mann som jeg er.