Marthe Kristin Kongshaug

Tlf: 24 13 13 00 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Marthe Kristin Kongshaug er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Marthe Kristin Kongshaug

Værste jeg har opplevd

Marthe er et prakteksempel på alt hva en lege ikke burde være. Ikke bare er hun frekk, hun mangler også basic legekunnskaper. Jeg gav henne alt informasjon hun trengte, og fremdeles gav hun meg ikke det jeg hadde krav på! Hun gjør syke mennesker sykere. For min del går det fint, da jeg kan stå på mine krav, og vet hvor jeg skal henvende meg videre. Men pass opp for Marthe, hun vil bare sende deg unødvendig mye rundt for mangel på kompetanse, hun er lat, og gjerrig da hun vil du skal komme tilbake unødvendig mange ganger.
Hun la også på telefonen midt i en samtale uten at jeg fikk forklart hvorfor jeg ringte henne hun sa bare «gå til legevakten»

Effektiv, omsorgsfull og utrolig dyktig

Jeg vil anbefale Marthe Kongshaug på det varmeste. Hun er effektiv, er god til å vurdere tilstand og er utrolig raus, vennlig og har en fantastisk humor. Marthe Kongshaug er verdens fineste og beste lege.

Nei.. Bare nei!

Marthe er fin om du liker effektivitet (sett bort fra den kjempe lange ventetiden i telefonen/på venteværelset): Fornyelse av resept er unnagjort på knappe 10 sekunder over telefon. Hun kaster heller ikke bort tiden på å presentere seg eller hilse på deg ved første møte, ei heller å si hade etter endt time.
Jeg ble henvist videre til spesialist (heldigvis), så har ikke noe å utsette på hennes faglige kunnskaper (innen somatikk).
Skal jeg gi deg et råd Marthe, så blir det dette: Gå på et kurs i klinisk kommunikasjon, gjerne et med rollespill (slik at noen kan vise deg hvordan du faktisk fremstår)! Her vil du lære at man både kan yte et minimum av folkeskikk og respekt samtidig som man er effektiv.

Frekk og nedlatende

Vikar for min fastlege. Ekstrem nedlatende og frekk i telefonen, hun la på til meg uten at jeg fikk snakket ferdig. Aldri opplevd å bli behandlet så dårlig av helsepersonell før. Stressa eller ikke, folkeskikk er et minimum når du jobber med mennesker mener nå jeg. Jeg gråt meg gjennom dagen på grunn av henne.

Ok på kropp men ei på sinn..

Tar prøvene hun skal og er god på det fysiske praktiske. Kom dit med alvorlig depresjon og hun lo meg midt i ansiktet, ristet på hodet og himlet med øynene. Jeg turte ikke gå tilbake. Skiftet lege.