Håkon Arild Kordahl

Dr Kordahl
Pilestredet 17 0164 Oslo
Håkon Arild Kordahl er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Håkon Arild Kordahl

Bra lege som sannsynlig ikke passer alle

Jeg har vært pasient hos Dr. Kordahl i 10 år. Han er faglig dyktig og meget erfaren.

han er normalt engasjert og løsningorientert, men har et kroppsspråk som sannsynlig lurer mange til å tro at han ikke er det.

På godt og vondt har han også en meget stor tiltro til at kroppen heler seg selv. Han er ikke alltid frempå med forslag til tiltak samt svært skeptisk til medisiner.

Da jeg i det store deler dette synet har det normalt ikke vært et problem for meg, men ved noen anledninger har det også vært smått absurde situasjoner der det i etterpåklokskapens lys burte ha blitt behandlet annerledes.

Veldig grundig

Jeg har brukt Kordahl i 15 år og er fornøyd med ham. Hyggelig mann som tar seg tid. Lydhør er han så absolutt. Lyst og fint lokale og en veldig hyggelig resepsjonistdame.

Jeg har byttet fastlege

Det som er positivt med Dr. Kordahl er at man stort sett alltid får time på dagen og får kjapt svar på telefon. Bortsett fra i sommerferien da man blir henvist til et legekontor som er helt håpløst.

Det som er ikke så bra er at Kordahl tar verken celleprøve eller blodprøver, da blir man henvist videre. Og hvis man trenger en ny resept, så må man inn på time først. Generelt virker det som Dr. Kordahl har god tid og lite å gjøre, men han vil ikke gjøre så mye heller.

Lite interessert

Jeg har hatt Håkon Arild Kordahl som fastlege i ca et år, og han kan stort sett ta i mot deg på dagen.

Derimot syns jeg han virker middels til lite interessert i hva du kommer til legen for å snakke om. De to gangene jeg har vært hos han har jeg følt at jeg ikke har blitt hørt, at han velger den løsningen som er enklest for han. I tillegg er det dumt at han ikke bruker e-resept eller tar blodprøver på kontoret, så du må sette av tid til å ta blodprøver o.l. et annet sted.

Ellers en hyggelig mann, men ikke min type lege.

Tipp topp tommel opp

Faglig dyktig lege med godt lynne. Alltid positiv, løsningsorientert og konkret. Kommer aldri til å bytte!

Sånn passe

Kordahl er faglig dyktig men virker skeptisk til det du forteller og delvis uninteressert og ufokusert. Har et kroppspråk som gir inntrykk av at det var unødvendig å dra til legen. Det går gjerne et par år mellom hver gang jeg er hos en lege og ønsker å oppleve å bli tatt alvorlig.

Meget godt fornøyd

Jeg har hatt dr. Kordahl som fastlege i mange år.
Dr. Kordahl har tid, han lytter og han har vært til stor hjelp både med mine psykiske og somatiske lidelser.
Dersom det har vært behov for spesialist-tjenester har han alltid vært behjelpelig både med å finne de rette spesialistene, og sørget for at ventetiden har blitt minst mulig.
Meget fornøyd!

Fantastisk fyr

Valgte Dr. Kordahl basert på hva jeg fant skrevet om han her, og ble ikke skuffet! Trivelig, lydhør og personlig. Koselig lite kontor og en hyggelig kontordame. Veldig personlig, men profesjonelt preg over hele besøket. Anbefaler han på det sterkeste!

Veldig bra lege som lytter

Meget godt fornøy. Kort ventetid. Lytter og følger opp, hyggelig fremtoning man føler ikke at han har dårlig tid.

Godt fornøyd

Har nå hatt Dr.Kordahl som fastlege i 5 år, og har alltid blitt imøtekommende mottatt. Får alltid time raskt (gjerne samme dag). Han henviser videre når det er behov for det, og er faglig dyktig. Tommel opp for en fastlege som tar deg på alvor; både når det gjelder store og små problemer!

Dr Kordahl, er den beste legen og den tryggeste personen jeg har møtt

Har hatt dr Kordahl som fastlege i mange år og jeg har bare positivt å si om han, jeg kommer aldri til å bytte han mot noen andre. Dr Kordahl, tar seg tid til å lytte og han gir ikke opp før han finner årsaken til pasientens plager.Får alltid time raskt og blir alltid møtt med en vennlig smil av Kordahl og av Helga.

Forståelsesfull, samarbeidsvillig, tilgjengelig og fagmessig god lege

Har lang erfaring med gode og dårlige fastleger - dr Kordahl er uten tvil den beste legen jeg har hatt.
Han lytter, er positiv og hjelper til med alt du skulle trenge.
Stirrer ikke på dataen, tar seg tid til å snakke med deg, forstår og ikke minst; tror på deg.
I en travel student og jobb tilværelse har Kordahls kontor sin beliggenhet og hans fleksibilitet vært en redning.
Tommel opp!

Dyktig lege

Jeg hadde store smerter i bryst og mageregion for noen år tilbake. Havnet på legevakt med full utredning på hjerte og lunge, men intet galt funnet. De klarte ikke tenke seg til hva som kunne være galt. Dr Kordahl var den som tenkte mageproblem og behandlet meg deretter. All kreditt for det, for det viste seg å stemme og jeg er nå frisk. Alle konsultasjoner jeg har hatt, har gitt meg gode resultater. Ingen problemer med videre henvisninger dersom det har vært nødvendig. Skiftet fastlege til Kordahl 5-6 år siden, og har ingen plan om å bytte. Godt fornøyd.

Bør ikke være fastlege.

Jeg gikk sykemeldt en periode men følte hele tiden presset for å gå tilbake på jobb. Var ikke interessert i om jeg var bedre, sendte meg ikke videre for utredning. Han tok kun blodprøver og gav smertestillende. Likeledes min datter tok han ikke alvorlig. Vi har begge skiftet fastlege, og har fått en helt annen oppfølging. Han er ikke interessert i pasienter som trenger hjelp. Han er interessert i friske pasienter som han kan tjene penger på.

Tillitvekkende fastlege.

Har hatt Dr. Kordahl som fastlege i 15 år, og har fått et meget godt intrykk av ham.
Tok raskt affære ved en antatt hjerneblødning, og fikk meg operert samme dag.
Viktig med en fastlege som har din historie i sitt arkiv.

Kordahl er helt klart den beste fastlegen jeg har hatt på mange år.

Jeg har hatt mange dårlige erfaringer med overbookede, stressede og nedlatende fastleger de siste årene. Etter at jeg byttet til Dr. Kordahl har jeg vært veldig fornøyd. Kordahl setter av god tid til sine pasienter, det er lett å få time (har aldri ventet lenger enn 2 dager fra bestilling). Han tar deg alvorlig og er ikke knepen på henvisninger videre hvis han tror det kan være noe alvorlig. Han virker også oppriktig opptatt av hvordan det går med sine pasienter.

Trygg

Jeg har hatt Kordahl som fastlege i flere år og har alltid følt at jeg har vært i gode hender. Han er "føre vár" og tar ingen sjanser hvis han har mistanke om at noe er galt - da utstyrer han deg med rekvisisjon til spesialister, røntgen, blodprøver, etc. Men ingen blir så begeistret når det viser seg at prøvene er gode og du er helt frisk! Hans sekretær, Helga, tar telefonen med en gang, og du får raskt time.

Har aldri opplevd maken til uprofesjonell "lege"!

Pga. flytting byttet jeg nylig ny fastlege, til Dr. Kordahl. Ringte så kontoret hans for å bestille legetime. Først var han veldig imøtekommen, men da jeg sa jeg var tilknyttet NAV (pga. medfødt spondyliose og hoftedysplasi) og trengte en legeerklæring i forbindelse med AAP, ville han tydeligvis ikke ha med meg å gjøre... Han unnskyldte seg med at han hadde et møte han plutselig måtte i og at han i tillegg skulle trappe ned virksomheten, nå til høsten..??!
- Har aldri opplevd at en utdannet lege ser seg nødt til å komme med flaue unnskyldninger, som i tillegg er så veldig tydelig!! Jeg mener, er ikke leger til for pasientene, eller kanskje "Dr." Kordahl bare tar i mot pengene til friske mennesker som egentlig ikke trenger lege??
Råder INGEN å treffe på en så uprofesjonell lege, styr unna denne "Dr." Kordahl!

Ålreit fyr.

Aldri hatt noen problemer med denne karen. God humor og flink til å lytte og gi råd. Kommer aldri til å bytte fra ham.