Pia Solveig Kvåle

Autorisasjon (2008)

Ullevål Hageby Legesenter Telefonnummer23 36 90 9023 36 90 ...
Niels Henrik Abels vei 2C 0851 Oslo
Pia Solveig Kvåle er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Pia Solveig Kvåle

Bra lege

Føler at hun ser meg og har tid til meg. Tar meg på alvor. Samtidig er er klar og konkret i svarene sine. Ikke noe dill eller "gå rundt grøten". Positiv og hyggelig.

Samlebånd

Jeg har vært hos henne kun en gang siden jeg flyttet til Oslo og fått ny lege. Hun var hyggelig, men jeg følte hun brukte ikke tid på meg da jeg kom ditt til min første samtale. Jeg var kun en ny pasient på samlebånde. Til å begynne med hadde de forsinkelser, slik fant jeg ut at de kun avsetter 15 min pr pers. Det er kanskje ikke uvanlig, men hos min forrige lege opplevde jeg ikke dette slik. Jeg hadde ønske om å ta noen blodprøver og hadde noen spørsmål generelt, men ble stresset da hun kun tastet på pc og konsentrerte seg om å bli fort ferdig med skriv til blodprøven. Fikk kun spørre om et utslett og fikk beskjed om å snakkem med gullsmed (?). Siden jeg ble stresset glemte jeg å spørre om et par andre ting og brukte en del tid på å komme inn igjen for å høre om dette. Når jeg skulle betale fikk jeg beskjed at jeg må betale for 2 konsultasjoner fordi jeg var innom 2 ganger!! Dette henger ikke på grep! Hun stresset meg ut av kontoret uten å bruke litt tid på meg som ny pasient, og etter at jeg bruker tiden min på å få komme inn og høre om det jeg uansett måtte spørre om (hvis jeg fikk tid først), måtte JEG betale for de 3 minutter hun brukte på meg i døra andre gangen. Ganske misfornøyd nå, dermed letter jeg etter ny fastlege nå som jeg trenger en ny konsultasjon isteden for å dra til henne igjen.

Faglig dyktig, men lite tilstedeværende og upålitelig.

Jeg hadde et godt inntrykk av henne i starten, men det endret seg etter et års tid.

Hun brukte lite tid, lyttet ikke ordentlig til det jeg fortalte og virket generelt stresset. Ved ett tilfelle skulle hun skrive og ettersende en henvisning, men mistet de originale dokumentene jeg hadde fått fra en spesialist, slik at jeg måtte skaffe nye. En annen gang glemte hun å ta noen blodprøver, slik at jeg måtte komme tilbake. Ved et annet tilfelle skulle jeg ha et lengre utenlandsopphold, og da skrev hun ikke ut resept på de samme medisinene som resten av gruppa, fordi hun mente det ikke var nødvendig. Jeg endte med å dra til Reiseklinikken, og i etterkant byttet jeg fastlege.

I tillegg var det vanskelig å komme gjennom på sentralbordet, og tjenesten der man skulle kunne bestille timer og resepter via tekstmelding fungerte ikke alltid.

Flink

Hunn er kunnskapsrik, rask og effektiv. Gir trygghet og lytter.

God på bunnen

Det første inntrykket av henne var at hun var dyktig, mye bedre enn mange andre jeg har hatt. Hun var flink til å lytte, overkjørte meg ikke i samtale og var flink til å forklare hva som skulle skje videre, hva behandlingen besto i o.s.v.

Desverre har dette endret seg etter at hun fikk flere pasienter, jeg har flere ganger følt at hun ikke lytter til meg og hvordan jeg føler ting på kroppen. Det virker som hun ikke lenger har tid til å høre etter på samme måte. Dette har desverre ført til at jeg ikke har like stor tillit til henne lenger og oppsøker henne ikke med mindre jeg må.