Pia Solveig Kvåle

Autorisasjon (2008)

Ullevål Hageby Legesenter Telefonnummer23 36 90 9023 36 90 ...
Niels Henrik Abels vei 2C 0851 Oslo
Pia Solveig Kvåle er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Pia Solveig Kvåle

Anbefaler IKKE!

Jeg har kun vært hos denne legen et par ganger, og hun fikk meg til å gråte begge gangene. Styr unna denne usympatiske legen!

En bra lege

Jeg er komfortabel med Pias legekompetanse. Hun virker å være faglig dyktig og er empatisk innenfor den magre tidsrammen hun har.

Det virker som om Pia har fått dårligere tid det siste året. Som relativt nyslått eier av Ullevål Hageby legesenter har hun mistet noe av fokuset mot pasienten - det går litt raskt, og blikk-kontakten er mer med pc enn med pasienten. Men slik er vel hverdagen for de fleste. Pc-en tar mer og mer over.

Om du skal ha lange samtaler om dine PLAGER, plager som hverken er livstruende eller altomfattende, eller om du trenger noen å snakke med, gå til alternativ behandling. Om du er ordentlig syk er Pia mer enn god nok.

Endelig en ordentlig lege

Etter mye negative erfaringer med leger og akuttpsykiatri kom jeg endelig til Kvåle sommeren 2012. Hun tok meg i mot med åpne armer, viste mye trygghet, tid og var uredd og veldig profesjonell. Jeg har ikke opplevd maken. Riktignok direkte og tøff men veldig grundig og lyttende. Jeg har ikke noensinne hatt en lege som gir meg så mye trygghet og viser meg at jeg ikke er til bry, og at jeg kan komme så ofte jeg vil.

Ikke å anbefale

Jeg kan slutte meg til de beskrivelser som er gitt av andre, der de beskriver at legen har endret seg i kommunikasjonsformen, kanskje i takt med flere pasienter. Det er uansett ingen unnskyldning for å møte pasienter på en dårlig måte. Jeg har både opplevet å bli tatt på alvor, men også oppelvet å bli bryskt avvist med mine bekymringer. Første gangen jeg gikk gråtende ut fra kontoret hennes, tenkte jeg at det var jeg som var litt "skjør". Andre gang det skjedde, vet jeg at det var fordi jeg ble utrolig sint for måten hun møtte meg og "mitt problem" på. Jeg er ikke en som vanligvis tar til tårene for måten andre møter meg på. Å gå til legen er en sårbar situasjon i seg selv, og ofte kan man i tillegg være bekymret for noe. Jeg synes hun har blitt lite profesjonell i måten å møte meg på de siste gangene jeg har vært der, og jeg bytter derfor nå fastlege.

Stressende lege!

Hun oppfattes som en stressende lege, hun snakker veldig fort og ser ikke ut som hun ser pasienten. Særlig opplevde jeg dette når jeg var i en sårbar periode og hun i flere legetimer kom med upassende kommentarer som fikk meg til å gråte. Denne legen skal jeg aldri igjen til! Makan til dårlig pasientkommunikasjon og møte pasientene der de er. Finn en annen fastlege!