Pia Solveig Kvåle

Autorisasjon (2008)

Ullevål Hageby Legesenter Telefonnummer23 36 90 9023 36 90 ...
Niels Henrik Abels vei 2C 0851 Oslo
Pia Solveig Kvåle er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Pia Solveig Kvåle

Trygg, rolig og kunnskapsrik

Pia har vært min families fastlege over flere år. Hun er svært dyktig, henviser til gode spesialister om nødvendig. Pålitelig, handlekraftig og engasjert! Finnes ikke bedre lege enn Pia Kvåle. Kort ventetid på time, aldri forsinket og veldig hjelpsomme damer både i skranken og på laboratoriumet.

Meget dyktig

Dyktig almen lege,roter ikke selv,rask til og sende deg videre til spesialister.Stor omsorg for pasienten.Den beste legen jeg har hatt.

Ikke ydmyk, men alltid blid og hyggelig

Jeg har hatt Pia som lege i flere år, men jeg er ganske lei. Det er alltid et problem og gjøre undersøkelser og det beste hun kan gjøre er å skrive ut kjapt en resept. Det er mulig hele systemet legger opp til det, men det går utover kvaliteten på den medisinske behandlingen.

Jeg går fast på medisiner, cipralex, høy dose over flere år etter en kraftig depresjon, men det er aldri tatt inititativ til å følge opp eller teste verdiene mine. Og når jeg kommer vet hun ikke engang at jeg tar cipralex. Det er også store bivirkninger med medisinen, og det er svært negativt å ta den over så lang tid uten å kontrollere det. I den siste legetimen jeg hadde spurte jeg om ventelisten til psykolog (som er et viktig forebyggende tiltak), og hun sa jeg hadde stått på venteliste i 1,5 år. Hun sa psykologen velger seg ut den som trenger det og går ikke etter ventelisten. Hun mente at jeg skulle få mine foreldre til å betale for privat psykolog siden hun mente de hadde så god råd. Jeg er en oppegående jente med høy utdanning, og for meg er det vanskelig å forstå at en lege kan dømme på bakgrunn av hva de ser utenpå.

Ikke for barn

Har vært tilfreds med det hun har gjort for meg, men har ingen teft med barn. Utover å fortelle mitt barn (med ADHD-diagnose, og med et skjørt selvbilde etter å ha vært utsatt for mobbing) at alle vil ha vanlige barn, ingen vil ha unormale barn, grep hun for noen år siden mitt barns hånd og presset ut en betennelse i fingeren uten å advare først.

Dyktig og omsorgsfull lege - håpløs resepsjon

Jeg har hatt Pia som lege i flere år og hun er en svært dyktig lege som tar sine pasienter på alvor og stiller opp 100% når det gjelder. Tidligere hadde også legesenteret to svært dyktige legesekretærer som gjenspeilet Pia og de andre legene sin kompetanse og profesjonalitet. De siste årene har jeg imidlertid opplevd å bli møtt på en veldig lite hyggelig måte av sekretæren. Hun er utydelig og brysk i telefonen, gir mangelfull informasjon som skaper mange unødvendige misforståelser og det virker som om hun har lite innsikt i hva det vil si å kommunisere med mennesker som er syke. Derav den lave vurderingen. Dette er veldig synd, for legene (i hvert fall de jeg har vært hos) er supre!