Pia Solveig Kvåle

Autorisasjon (2008)

Ullevål Hageby Legesenter Telefonnummer23 36 90 9023 36 90 ...
Niels Henrik Abels vei 2C 0851 Oslo
Pia Solveig Kvåle er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Pia Solveig Kvåle

Sympatisk

Har vært hos Pia et par ganger og opplever henne som trygg, sympatisk og faglig dyktig. Opplever at hun tar seg god tid, noe som er særlig viktig for meg som i perioder har helseangst.

Lite empatisk

Jeg vil ikke anbefale hverken Pia Kvåle spesielt eller Ullevål hageby legesenter generelt. Pia fremstår for meg lite empatisk, lytter ikke, og tar seg dårlig tid til pasientene. Hun kritiserer og belærer fremfor å forstå og hjelpe.

Resepsjonistene er vanskelige å få tak i på telefonen (alltid lang kø) og har med få unntak en lite vennlig tone.

Flink, effektiv og veldig hyggelig

Jeg har vært hos Pia med både små og store plager og blir alltid møtt på en god måte. Hun er rask til å ta prøver, skaffe nok opplysninger og henvise videre til sykehus hvis nødvendig. Under svangerskapet følte jeg meg godt tatt vare på, og de to små jentene våre får alltid den hjelpen de trenger. Damene i resepsjonen er kjempehyggelige. Og Pia er en tydelig, voksen og dyktig lege jeg føler meg helt trygg på at tar vare på mine pasientbehov.

Bare kjeft

Var hos henne en gang og hele timen gikk med til at hun kjeftet på meg. Hun sa jeg var nonchalant fordi jeg ikke hadde tatt voltaren som en annen lege hadde foreskrevet, og at man måtte krype på gulvet før hun ville gi henvisning til revmatolog. Når hun var ferdig å snakke var timen over. Gikk derifra med tårer i øynene og kom aldri tilbake. Jeg fikk henvisning til revmatolog et annet sted og fant ut hva jeg hadde (spondyloartritt) etter å ha fått grundige undersøkelser. Hun i resepsjonen var derimot veldig hyggelig.

Jeg vil bytte legekontor

Legen bagatelliserer, eksempelvis med problemet voldsom eksem kom hun med rådet "har du prøvd vaselin intensive care hands and nail? Den bruker jeg".
Legen bruker svært lite tid på pasienten, men det er vel egentlig ikke hennes feil.
Hun er som mange har sagt dyktig på noen områder, men jeg føler meg ikke bra etter å vært der. Legekontoret er ikke bra; damene i resepsjonen er ikke dyktige, og i hvert fall ikke hyggelige!