Nadim Latif

Autorisasjon (2002)

Nadim Latif er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Nadim Latif

Lite tid og interesse - burde vurdere ny jobb. Og ikke som fastlege!

Han har vært min fastlege i 20 år. I begynnelsen var jeg veldig fornøyd med han. Har ikke vært ofte hos ham, da jeg har brukt spesialistlege for min diagnose. Men etter siste besøks opplevelse hos Latif må jeg si at jeg er utrolig skuffet. Fra å være en fastlege som var interessert, empatisk og lyttende, og flink - har han blitt en stressa og nedlatende fyr som ikke var veldig interessert i det hele tatt. Ville bare ha meg ut av rommet fortere enn fortest! Her gikk det unna! Ingen god opplevelse. Så nå bytter jeg fastlege. Ønsker ingen en slik behandling som jeg fikk i dag. Hva har skjedd med deg Latif? Så synd.

Kanskje litt lei av jobben sin?

Har tidligere vært fornøyd med han som fastlege, men ved siste besøk ble jeg lettere sjokkert over adferden hans. Hvis jeg skal forsøke å komme med konstruktiv kritikk så bør han vurdere om han klarer å gjøre jobben sin uten synlig forakt for pasienten. Hvis ikke bør han skifte arbeid.

Ambivalent

På starten fikk man et ganske godt inntrykk av ham, men etter en stund ble han ganske ambivalent, både personlighetsmessig, men også i sine diagnoser. Han er dyktig, men det virker som han alltid er i hastverk. Det har man forståelse for når man har mange pasienter, men ikke når man føler seg uhørt. I tillegg har jeg har opplevd å få noen små kommentarer som føles og oppleves ganske apatisk. Virker ofte at vedkommende har en dårlig eller stressende dag og at det går utover pasienten. Det er jo bekymringsverdig siden det kan jo påvirke hvordan han mottar sine pasienter og ikke minst hans kapasitet til å sette diagnose. Når man har en dårlig dag så er det ikke riktig at det skal gå utover pasienten. Derimot han har sine gode og dårlige dager, men så ambivalent kan man ikke være. Ikke på arbeidsplassen.

Latif er så bra når det gjelder!

Få fastleger har like mye erfaring og kan gå så raskt til diagnose når dette er livsviktig. Som det har vært for meg flere ganger. Han kommuniserer også klart!
Om du trenger råd, får du det. Han ser på kvinner med respekt og forstår våre behov. Ikke alltid tilfelle, i min lange erfaring.
Så glad han har vært min lege i snart 20 år.

Trygg lege

Jeg blir sjokkert over å lese alt det negative folk skriver. Han er kjempe dyktig lege og ofte har han blitt omtalt som dyktig av andre leger på sykehus o.l. Personlig føler jeg meg alltid trygg, og vet han behandler meg riktig når jeg er hos han. Han er kompetent på sitt fagfelt og aldri har har diagnosert meg feil når jeg har vært syk!

Mange kan misforstå han og opplever han som stressende, men det er mer at han er effektiv og er kompetent nok til å vite hva denne type sykdommen kan være og sender deg videre til prøver før han tar deg inn på rask samtale og gir deg den behandlingen du trenger.

Trenger du mer samtalebehandling for psyken og du sliter så må du i forkant av timen si hva det gjelder til sekretærene hans eller i selvbetjenningsportalen slik at de setter av nok tid til en slik konsultasjon. Forklarer du han hva det faktisk gjelder, så tar han tak og setter tiltak på problemet.