Andreas Løfors

Tlf: 23 38 37 70 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Andreas Løfors er en av 528 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Andreas Løfors

Grundig og vennlig

Jeg har lenge gått til Andreas Løfors, og han tar seg alltid god tid til grundig undersøkelse, basert på mine ønsker og beskrivelser. Det hender jeg stiller spesielle spørsmål, og da sjekker han gjerne opp nyeste info på nettet, noe som er meget bra. Han tar alt veldig seriøst.
Jeg ser noen klager på forsinkelser i forhold til oppsatt time, men synes folk bør forstå at legen ikke kan vite på forhånd hvor mye tid hver enkelt pasient krever. Det ligger i sakens natur at timeavtaler må baseres på statistikk ang tidsbruk. Tidsbruk oppstår jo også fordi legen tar seg tid til å høre på pasienten.
Jeg er altså meget fornøyd med Andreas Løfors.

Ikke bra

Var hos Løfors for ikke så lenge siden, og han var ikke profesjonell. Han tok meg ikke seriøst i det hele tatt.
For det første var han 30min forsinket, når jeg først kom inn, fortalte jeg han hva som plagde meg. Han stirret bare på meg, sa at << det der går over>> skrev ut en resept og sendte meg ut igjen. timen min var over på under 5 min. Har nå byttet fastlege.

Flink

Hei, jeg har hatt han som lege siden han kom til Abildsø legekontor.
Jeg er veldig fornøyd. Han er ofte litt bak på tiden, men jeg føler at det er fordi han tar seg tid til oss, å ikke ser på pasienter som 10 minutters omsetning.

Arogant og overfladisk stresset lege

Peker på den som har tur og vinker dem inn med pekefingeren. Må ofte vente lenge etter avtale for å komme inn. Følger ikke opp behandlingen. Skriver mens du snakker.

Adrian

Dyktig lege. Tar deg tid til pasientene. Har vært min lege over lang tid. Har alltid vært fornøyd. Bra man.

Lite respekt for pasientens tid

Min største innvending overfor legen er at han ikke tar hensyn til avtalt tid, og det er ikke fordi han har brukt for lang tid på andre pasienter. Har flere ganger opplevd at han kommer for sent når jeg er hans første pasient.
Som lege er han ok, men jeg har nå valgt å bytte fastlege og håper på større respekt for min tid fremover.
Resepsjonistene ved Abildsø legekontor bruker dessverre lang tid, og forsterker min negative opplevelse ytterligere.

Stresset lege

Legen virker stresset og det virket som om han hadde dårlig tid.
Han tok seg ikke tid til å høre på det jeg forsøkte å si og sa bare at alt var i orden og at det ikke var noe å tenke på..

Ikke akkurat en bra ting å si når du ser at jeg er stresset over det jeg kommer med, og ikke forklarte han hvorfor han mente jeg var i orden heller.

Meget fornøyd

Oppfatter han som meget nøyaktig
Og samvittighetsfull, jeg har full tillit til hann.
Han setter av den tiden det tar, så man får snakket ut om plagene.

svært dårlig

Føler han stresser ekstremt hver gang jeg innom. Hører ikke etter. Sjekker ut ting på meg som ikke har relevans med sykdommen jeg eventuelt kommer for. Hele fyren er rett og slett ubehagelig å komme til.

Beste Faste Legen

Jeg er er mann på 36 år, Familiefar og har hatt Andreas som min fastlege over flere år. Han er en dyktig profesjonell lege og ikke minst er veldig opptatt av pasientens fysisk og mental helse og velvære.
Gjennom årene har jeg fått god oppfølging, råd og ikke minst diagnose som gjør at jeg idag er frisk, og ikke minst har det bra i livet. Nesten aldri sykmeldt, og trenger jeg heller ikke når man er frisk mental og fysisk.
Anbefaler Andreas som en dyktig fast lege

Flink til å følge opp! (Blitt oppringt)

Syns han tar seg tid og ikke virker stresset når jeg er der. Sender videre til utredning og undersøkelse når det er behov for mer. Han er litt vanskelig å få tak i men det er pga tlf.tid legekontoret har som ikke passer min hverdag.
Jeg ble anbefalt han av bekjente og jeg angrer ikke!

Stresset, misforstår mye

Legen er lytter, men etter hva jeg har sett han har skrevet ned på erklæringer tidligere osv så har han misforstått hvertfall halvparten av det jeg har sagt. Han er ikke en god lege å gå til under svangerskap. Virker veldig stresset og lite erfaren.
Han ber ofte meg selv spekulere hva som feiler meg.

De fleste resepsjonistene er hyggelige, bortsett fra 1. Har gått til abildsø legekontor så lenge jeg kan huske, og samme damen har alltid hatt sure miner og frekke toner.

Bra lege, Svært dårlig kontor

Andreas er dyktig og imøtekommende, dessverre er selve legekontor en tragedie av dårlig service, anbefaler sterkt å holde seg unna.
Om man melder sin ankomst sier de litt irritert at du må sette deg og vente som alle andre, eller så setter du deg så når du spør om hva skjer etter 30 minuter ventetid så sier de ja vi ventet på deg... og fikk ikke tak i deg,
hva med å si navnet mitt og opplyse at legen ikke kom i dag?
Service er tydeligvis ikke en prioritet og der har dette kontoret mye å lære. Jeg byttet i dag, det var dråpen etter flere lignende hendelser.

sure

Hyggelige leger, men sure uhøflige resepsjonister. Smil litt a!

Beste legen jeg har hatt

Fantastisk person, bruker god tid når man er på besøk.
Tar seg tid også når jeg ringer til han.
Smart og forståelsesfull lege.

Løfors er flink. Virker svært dyktig og engasjert.

Resepsjonen er en skandale! Minner meg veldig om Fredrikssons fabrikk, med en gjeng husmødre som er lei av mennesker, og jobben sin forøvrig. Inneffektive, arrogante og uhøflige.

Kjempeflink lege, men umulig å få tak i kontoret

Løfors er veldig flink. Han lytter godt og er systematisk i arbeidet. Jeg har stor tillit til ham som lege, og han er grunnen til at jeg ikke bytter legekontor.

Problemet er at det er umulig å få tak i legekontoret. Det går ikke an å bestille time på nett eller e-post, og laaang telefonkø er eneste mulighet.

Et annet aspekt ved dette legekontoret er at jeg ofte føler meg dårlig behandlet i skranken. De som sitter der kunne med fordel snakket lavere om folks sykdommer, tatt seg bedre tid til og lyttet til de de er der for å betjene. Man føler på ingen måte ivaretatt av de ansatte her.

Så flink, at jeg ikke vil bytte, selv med god avstand

Andreas er en flink og forståelsesfull lege. Han bryr seg om pasientene sine, og tar det du forteller seriøst. Alltid blid og oppmuntrende.

God, stabil lege

Det beste med Andreas er at når du først kommer inn, tar han seg god tid, stiller spørsmål, undersøker det han kan, er interessert og lytter til det du har å si og ser deg inn i øynene.

Han gir deg de henvisninger, resepter du trenger. Så for vanlige resepter, vanlige spørsmål og vanlige sykdommer synes jeg han fungerer ypperlig, selv om det ofte kan ta litt tid både på telefon og på venterom.

Sympatisk og imøtekomende lege

Har fulgt meg gjennom størteparten av svangerskapet, og har ikke annet enn positivt å si - sympatisk, imøtekommende og gir deg den tiden du trenger. Man føler man blir tatt på alvor.