Amir Yosef Madadi

656 av 2000

Amir Yosef Madadi er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Amir Yosef Madadi

Dårlig lytter

Fikk time hos denne legen da min fastlege var i ferie, men opplevde dessverre at han ikke evnet å verken lytte eller å forstå problemstillingen som ble forsøkt presentert. Etter at han stilte spørsmål avbrøt han meg raskt, gjentatte ganger istedenfor å lytte til svaret, og framsto med det som tydelig forutinntatt og lite engasjert i å sette seg mer inn i problemstillingen. Han var veldig opptatt av tiden og ventende pasienter, og sa han ville skrive henvisningen som jeg etterspurte og at jeg skulle få den dagen etter. Dagen etter ringte han for å fortelle at han hadde ombestemt seg og ikke ville skrive avtalte henvisning allikevel, som er uprofesjonelt ikke minst med tanke på at han allerede hadde fakturert (og jeg betalt) for henvisningen.

Bra lege

Jeg syns Amir er kjempeflink og lytter når man har noe problemer og henviser ved behov.

Har nå hatt Amir som fastlege de siste 4 årene og jeg er kjempefornøyd og kan varmt anbefale han som fastlege.

Holder ikke mål

Legen er alltid forsinket og her må man ha god tid og ikke ha andre avtaler dagen man har time. Sist ble jeg på legekontoret i 2 timer. Opplever at legen ikke har respekt for andres tid og han har heller ikke respekt for deg som pasient, men henviser deg til andre og sender deg rundt som en pakkepost istedet for å prøve å lytte og finne en løsning selv. Avbryter hele tiden når man prøver å forklare hva som er galt, kjefter, virker sur og irritert. Har ingen samarbeidsevner og liker nok ikke pasienter som er syke? Jeg er alvorlig kronisk syk og er avhengig av en lege som vil samarbeide og som kan lytte og vise litt empati. Legen er dyr, men du får ingenting igjen for pengene. Bytte ble løsningen for meg.

Blid fastlege, men det stopper der

Var pasient hos Madadi i to år før jeg ga opp og byttet fastlege.

Byttet til han i en periode der jeg trengte mye oppfølging, og gjorde han klar over dette ved første time. Han oppmuntret meg og sa at vi skulle finne ut av alt sammen, og at jeg bare kunne ta det med ro. Denne frasen gjentok han under hver legetime, men forståelse for mine symptomer hadde han ikke. Han skulle skrive ut en rekke medikamenter til meg samt sende meg til samme spesialister gjentatte ganger til tross for at det ikke ble funnet noe galt. Jeg følte meg som et komplekst problem som han bare ville feie bort til en annen spesialist som kunne avlaste han for en liten periode. Spesialistene på den andre siden hadde ikke forståelse for hans henvisninger.

Videre har han en tendens til å snakke til PC-skjermen sin mens man er tilstede, i tillegg til å uttrykke utfordringer med programvarene han må forholde seg til (visstnok ikke bare bare å skrive ut blødprøve-etikett). Siste legetime hos han dro jeg frustrert og gråtende fra, og han ble veldig sjokkert over at jeg begynte å gråte. Apatisk ga han meg et lommetørkle og sa at vi skulle vi ut av det. Der satte jeg ned foten.

Resepsjonen har gått fra å være bemannet av en høylytt, umoden ung dame som tok personsensitive opplysninger over telefonen uten måte, til å bli bemannet av en liten gjeng med introverte sekretærer som er flinke med å miste prøver de har tatt. Proft.

Så, Madadi er blid og hyggelig kar som må jobbe med sine mellommenneskelige egenskaper. Han må lære seg å snakke til sin pasient, ansikt til ansikt, og ikke trekke alt for raske konklusjoner for å behandle neste pasient. Ingen fortjener å føle at de er et problem som ingen kan løse, og det å bli fortalt at alt vil ordne seg funker ikke når det faktisk ikke ordner seg.

Vålerenga Helsesenter hjelper deg når du trenger hjelp

Jeg har vært pasient i ca 1 år og jeg liker meg godt tatt i mot som pasient.Amir er veldig flink lege hele familien har gått over til han fordi han er fleksibel på kort varsel med å gi time til undersøkelse og Legesentere er veldig flott jeg kan trygt anbefalle Amir og ansatte på Vålerenga Helsesentere.