Amir Yosef Madadi

Vålerenga Helsesenter
Østerdalsgata 1 A-B 0658 Oslo
Amir Yosef Madadi er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Amir Yosef Madadi

Blid fastlege, men det stopper der

Var pasient hos Madadi i to år før jeg ga opp og byttet fastlege.

Byttet til han i en periode der jeg trengte mye oppfølging, og gjorde han klar over dette ved første time. Han oppmuntret meg og sa at vi skulle finne ut av alt sammen, og at jeg bare kunne ta det med ro. Denne frasen gjentok han under hver legetime, men forståelse for mine symptomer hadde han ikke. Han skulle skrive ut en rekke medikamenter til meg samt sende meg til samme spesialister gjentatte ganger til tross for at det ikke ble funnet noe galt. Jeg følte meg som et komplekst problem som han bare ville feie bort til en annen spesialist som kunne avlaste han for en liten periode. Spesialistene på den andre siden hadde ikke forståelse for hans henvisninger.

Videre har han en tendens til å snakke til PC-skjermen sin mens man er tilstede, i tillegg til å uttrykke utfordringer med programvarene han må forholde seg til (visstnok ikke bare bare å skrive ut blødprøve-etikett). Siste legetime hos han dro jeg frustrert og gråtende fra, og han ble veldig sjokkert over at jeg begynte å gråte. Apatisk ga han meg et lommetørkle og sa at vi skulle vi ut av det. Der satte jeg ned foten.

Resepsjonen har gått fra å være bemannet av en høylytt, umoden ung dame som tok personsensitive opplysninger over telefonen uten måte, til å bli bemannet av en liten gjeng med introverte sekretærer som er flinke med å miste prøver de har tatt. Proft.

Så, Madadi er blid og hyggelig kar som må jobbe med sine mellommenneskelige egenskaper. Han må lære seg å snakke til sin pasient, ansikt til ansikt, og ikke trekke alt for raske konklusjoner for å behandle neste pasient. Ingen fortjener å føle at de er et problem som ingen kan løse, og det å bli fortalt at alt vil ordne seg funker ikke når det faktisk ikke ordner seg.

Vålerenga Helsesenter hjelper deg når du trenger hjelp

Jeg har vært pasient i ca 1 år og jeg liker meg godt tatt i mot som pasient.Amir er veldig flink lege hele familien har gått over til han fordi han er fleksibel på kort varsel med å gi time til undersøkelse og Legesentere er veldig flott jeg kan trygt anbefalle Amir og ansatte på Vålerenga Helsesentere.

Bra lege

Flink, effektiv, vennlig, grei å ha med å gjøre. Hadde flere ting jeg ville ta opp og vi fikk tid til alt.

Fin lege

Har fått det jeg har behov for av hjelp, og han er alltid hyggelig. Er litt distree, men på en hyggelig og snill måte.

Lite engasert.

For det første får du time innen kort tid. Dette er bra, men dessverre blir det satt opp mange timer hver dag og de varer bare i 15 min. Forvent ventetid og at timen går fort.

Dr. Madadi virker lite engasjert og ser for det meste på dataskjermen. Har lagt merke til at han har slått opp ting på google. Videre virker han ikke å huske deg ved oppfølgende timer og spør deg hva det gjelder.

Dette er en svært kunnskaps-fattig og useriøs lege.

Ønsker du resepter over telefon og enkle sykemeldinger er dette rett mann.

Bedrövligt!

Jag var hos Amir för magproblem.. Jag insåg redan efter 5 minuters samtal att han varken hade tid, eller kunskap att hjälpa mig med mina problem. Jag fick ingen hjälp och tänkte att jag aldrig skulle tillbaka dit igen! Efter 1-2 månader så tänkte jag att jag ger det ett försök till för att jag hade besvär med magen, men efter besöket så sa jag till mig själv igen att jag aldrig igen går tillbaka dit. Han sitter mest framför sin dator och verkar helt ointresserad, dessutom är det svårt att kommunicera med honom då han inte förstår mycket. Besöken jag har gjort där har absolut inte givit mig någonting. Jag har precis bytt lege och det kan vara det bästa jag gjort, för sämre kan det inte bli. Söker ni en seriös lege så är det bara att kolla på något annat!

Ikke noe for meg

Ville ikke gi meg antiboitika .
Men han ville ta bilde av problemet mitt
"for å vise frem til kolleger ved neste treff".
Til slutt gikk jeg til legevakten for å få antibiotika.
På legevakten var legen meget overasket over at fastlegen min hadde latt det utvikle seg så langt.

Jeg ble også fakturert for en time jeg ikke skulle ha .
Resepsjonisten satte opp en time til meg, men legen anbefalte meg å komme til en annen tid ,så jeg hørte på han og fikk satt opp den timen .
Men han/resepsjonisten glemte å stryke den første timen da de flyttet meg til den som legen ville jeg skulle ha.

Flink og hyggelig

Jeg er fornøyd og har ingen ting å klage over. En ekstra bonus er den blide og barnevennlige legesekretæren.

Usympatisk og uengasjert

Helsesekretæren er hyggelig og servicevennlig, lege Madadi derimot ikke fullt likeså... nig med mye av det som er sagt her, at han er grei nok om du vet hva du skal ha og be om. Om du derimot har et komplekst problem opplevde jeg at det ble litt frustrerende å prøve å engasjere Madadi, ønsket hjelp raskt men måtte istedet vente i ukesvis på at han vurderte hvem han skal henvende til... Det oppsto en dårlig kjemi mellom oss, og jeg forble ikke pasient lenge...

På sitt beste på topp, på sitt verste på bunn..

Har hatt et relativt langt sykdomsforløp, og valgte Dr Madadi mest pga det var i nærheten.
Jeg skal si meg enig i mye under, han har en del problem med å forstå hva du sier, da han er svensk, noe som kan være veldig irriterende. Han er svært møysommelig, noe som er greit nok, men er det virkelig nødvendig å omtrent starte på paracetamol, å prøve et helt apotek før man innser at pasienten skal/bør henvises. I starten reagerte jeg veldig på at han måtte inn på nettet for å finne ut de mest elementære ting ang. medisiner og navnene på disse.
Men i samråd med spesialist er Dr Madadi en av de beste, han gir deg det du trenger, uten å stille spørsmål eller kritikk.
Den nye assistenten hans er utrolig vennlig og imøtekommende, så tapet av den forrige synes jeg ikke er så stort.
Anbefales dersom du har googlet deg til noenlunde selv hva du trenger, event. trenger henvisning til spesialist eller behov for sykemelding.
STORT pluss for at du generelt får time på dagen, eller dagen etter.

Første besøk

Jeg fikk bestilt time på dagen, ble mottatt godt av sekretæren ved ankomst.
Han var noe forsinket med avtalene, men ikke noe mer enn det ''vanlige'' hos leger.
Er enig med tidligere innlegg om at: dersom du vet hva som feiler så får du hjelpen du trenger (enda bedre hvis du har lest deg frem til mulige behandlinger :) Alt i alt en god alminnelig lege.

horribel lege

dette er den dårligste legen jeg noen gang har møtt. uproff, uinteressert, og lite sympatisk innstilt til meg som pasient. her må du selv vite hva som feiler deg, kan ikke regne med at han veit, eller gidder å prøve å finne det ut. hvordan denne mannen er blitt utdannet lege er meg en gåte!

Worst experience at a doctor ever!!!!!

I tore a tendon in my foot during a performance, and being a professional athlete, this can be devastating for my career. I went to Amir Madadi's office to get a referral to see and orthopedic doctor an was told that I don't need it. I'll only be clogging up the line at the hospital. I asked and explained my situation, my profession and that this is very important for my future but he refused me to see a professional. He said that even if he did give it to me it could take a month until I would see one. Then he told me to go to one privately.

That was the most unhelpful advice I've ever gotten from a doctor. The coldness, lack of care and disinterest was an experience I do not recommend to anyone.

Change doctors!!!
And I suggest the Norwegian health system take a good look at itself and start asking some questions about what kind of people work there and what kind of services they're providing, or more like NOT providing to their patients.

On top of that - having the experience of walking into a building that smells of cigarette smoke, a dirty waiting room, and a doctors office that looks like it's from some old communist regime did not help the feeling that this guy does not care about his patients.

After begging to see an orthopedic doctor he ended up prescribing a cream that I could put on my foot, and showed me by miming how to rub cream on my foot.
His words 'trust me' at the very end of our appointment made me very skeptical to his advice.
I am very unhappy with the doctor, the services, and the appearance of the squat-like office.

Fullstendig uvitende...

Jeg har hatt Amir som lege fra 2008-2013. Hovedsakelig fordi han hadde kontor i naboblokka. Han fungerer greit på å skrive ut resept - om du vet hvilken medisin du trenger, og gi deg sykemelding - om du klarer å forklare hva som er galt.
Han er inkompetent på det norske systemet siden han har jobbet mest i sitt hjemland og Sverige. Han vet ikke hvor henvisninger skal, og slår stadig opp i bøker når det gjelder både medisiner og sykdommer. Han er IKKE dyktig på sårbehandling, lite kunnskap om dette. Han er ikke flytende i Norsk, og det er ofte kommunikasjonsproblemer. Han sitter å trykker mens han mumler det han skriver, lite øyekontakt og virker ikke oppriktig interessert. Jeg følte jeg måtte vite på forhånd hva som var galt med meg, og hvilken medisin jeg trengte, evt om jeg måtte henvises til en spesialist og hvilken spesialist dette skulle være. Lang ventetid og mye forsinkelser. Hans største pluss er den legesekeritæren han har hatt, som nå desverre skal slutte. Hun var kunnskapsrik, intelligent, hyggelig, høflig og medmenneskelig!

Anbefales ikke

Legen overbooker og det er store forsinkelser allerede tidlig på dagen. Dermed blir det liten tid inne hos legen når man først kommer inn. Legen synes svært opptatt av å skrive på pc'en og mindre opptatt av å kommunisere med pasienten og det blir da vanskelig å formidle det man har på hjertet. I tillegg oppleves manglende informasjon om prøveresultater og oppfølging etter time hos spesialist.

Han er der for meg.

Har brukt han i flere år og er fornøyd med hjelpen han yter. Han gir uttrykk av å ha stor kompetanse og er ikke redd for å henvise til spesialister ved behov. Han tar seg tid og du føler at du blir hørt og tatt på alvor.

Dyktig lede

Amir Madadi virker nøye og grundig. Legen tar seg tid til å undersøkelse deg nøye, og du sendes videre til nødvendige tester hvis det er tvil om sykdomsbildet. Her blir ingen ting overlatt til tilfeldighetene, noe som gir en trygghet som pasient.

Veldig flink lege!

Her blir man tatt godt vare på. Ikke noe tull og anbefales på det sterkeste.