Odd Arne Nesbakken

Tlf: 22 76 19 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Odd Arne Nesbakken er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Odd Arne Nesbakken

Dyktig fastlege

Nesbakken tok en full helsesjekk første gang jeg var hos han, det har jeg aldri opplevd hos andre fastleger. Han følger opp og spør alltid de riktige spørsmålene når jeg er hos legen. Jeg blir alltid tatt på alvor og han følger opp helhetlig. Han er en bra samtalepartner om vanskelige ting. Jeg anbefaler han på det sterkeste.

Ikke flink

Jeg har vært bare 2 ganger,men følte meg ikke bra hos han,ikke fornøyd med han.Han hilser høflig,men begynner å være litt arogant på kontoret sitt,har dårlig tid og viser ikke interesse i det som jeg sier.For han ser det ut som en bagatel og for meg er det en alvorlig ting.Hade noe problemer med allergi gjennom livet mitt og hadde store problemer med allergi på kroppen i de siste 3 år.Jeg sa at det er veldig kjedelig fordi jeg vet ikke hvor allergiene kommer fra.Legen gjørde noe allergi prøve gjennom blod til meg,men det var det.Fant ikke noe den gangen.Etter kort tid så kom jeg igjen med samme type allergi,gitt meg tableter og det var det.Sendte meg ikke hos en spesialist som jobber mer med allergier og som kanksje kan udersøke mer hvor kommer mine allergiene fra.Og jeg sa til han at det er plagsomt og kjedelig å gå sånn og å vite ikke hvorfor har jeg det eller hvor kommer det fra.Ville gjerne vite,så at jeg kan beskytte meg.Han sa at allergier kommer for forskjellige grunn.Men da er det kanskje greit å undersøke det,synes jeg.Da bestemte jeg å slutte hos han og å gå hos en annen som skal kanskje vise mer forståelse for meg som pasient og for problemene mine.

Flink lege - Virker kunnskapsrik

Grundig, sikker og tillitvekkende lege. Han er rask til å finne rett diagnose og behandlingsmetode, og forteller meg det jeg trenger å vite.

Håper han mister lisensen!

Dette må være den verste legen jeg noensinne har vært borti. Legetimen startet med at han satte seg ned i stolen og sa "Ja, det var noe svimmelhet og noe P-piller og noe greier, var det ikke?". Dette var helt feil, så det viser jo bare at han ikke har gjort hjemmeleksa si og bare fant på noe der og da fordi jeg så ut som en jente som sikkert kom pga. svimmelhet og p-piller!

Videre da jeg begynte å fortelle om plagene mine (som hjalt hjertet) reiste han seg opp før jeg hadde snakket ferdig og sa "ta også flytt deg litt så jeg kan sjekke deg". Da brukte han stetoskopet sitt og blodtrykksmåleren for så å konkludere med at ingenting er galt med hjertet mitt.

I 2016 er det altså sånn at bedre utstyr enn stetoskop og blodtrykksmåler, nei det har vi ikke!

I tillegg var han direkte frekk og antydet at jeg ikke snakket sant fra første sekund jeg satte meg i stolen. Det virket som om han ville ha meg ut derfra så fort som mulig. Ikke stilte han et eneste spørsmål, eller prøvde å komme til bunns i det. Han mente rett og slett at 10 sekunder med pulsmåling var nok behandling.

Håper han aldri behandler en pasient igjen. Jeg begynte til og med å gråte i stolen fordi han var så uhyggelig og tok meg så lite seriøst. Bortkastet tid og penger å gå til han rett og slett!

Viser liten forståelse og empati

Har hatt han som fastlege lenge, men nå er nok nok. Har aldri vært helt fornøyd. Han hilser høflig, men så klimprer han i vei på dataen, han har liten tid til å lytte. Jeg følte meg mer i veien og til bry. Virker lite løsningsorientert. Har nå byttet fastlege, jeg skal aldri mer til denne legen!

En lege jeg er fornøyd med

En lege som er der, når det virkelig er behov. Tar meg på alvor. Følger opp, når noe skurrer. Det tok litt tid å få god kontakt, men det er bra nå.

Ubehagelig

Lot meg ikke ha en av mine nærmeste tilstede i rommet da jeg ville ha en gynekologisk undersøkelse, da jeg synes dette er ubehagelig, spesielt med mannlig lege. Dette ble ikke tatt hensyn til. Jeg tok ikke undersøkelsen og har nå byttet lege, da jeg finner det merkelig at dette ikke var ok fra legen sin side.

Meget bra

Han gjør det en fastlege skal gjøre. Han lytter og spør, og tar meg på alvor. Og viktig: han nøler ikke med å henvise videre. Han er vennlig og imøtekommende. En forbilledlig allmennpraktiker, såvidt jeg kan bedømme. Jeg er strålende fornøyd.

veldig bra

Er veldig fornøyd med fastlegen tålmodig og hvis jeg ikke har time så tar han seg tid innimellom andre pasienter

Trygg og faglig dyktig

En erfaren lege som er trygg og virker faglig dyktig. Jeg blir tatt på alvor, og har faktisk ingen forslag til hvordan ting kan bli bedre. Tror ikke jeg kommer til skifte fastlege etter de erfaringer jeg har med Nesbakken!

Bagatelliserer og mangler empati

Følte at jeg ble oversett, ble ikke tatt på alvor og det viste seg at jeg hadde gallesteiner som jeg måtte operere bort. Måtte stille min egen diagnose og kreve ultralyd. Har byttet lege.

Skuffende!

Vært hos denne legen 1 gang, kanskje i det minste laget til å gi en vurdering. Men jeg følte meg lite hørt, og at han ikke tok meg på alvor.Mulig han hadde en dårlig dag, men i ett service yrke bør man kunne trekke på smilebåndet. Dette var en dårlig opplevelse og nok til at jeg byttet fastlege etter denne ene timen.

Både og

Vennlig og sikkert faglig dyktig som lege, men anbefales ikke til svangerskapsomsorg og tiden etterpå. Virker litt slurvete og overser en del ting som f.eks at man har gått ned 7 kg før man er 3 mnd. på vei, ikke forståelse for svangerskapskvalme. Føler at man blir sett på som hysterisk mor og veier tyngre sinen kliniske undersøkelser på under 10 min enn mors observasjoner 24 timer i døgnet.

Dessverre ble første svangerskapskontroll jekket ned til en skuffelse fra stor forventning og glede. Men når det gjelder andre medisinske ting så har han vært helt ok.