Gunnar Frode Olsen

Kantarellen legesenter

1984

Kantarellen legesenter Telefonnummer22 76 33 6022 76 33 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Mortensrudveien 185 1283 Oslo
Gunnar Frode Olsen er en av 536 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Gunnar Frode Olsen

Trumpete

Han er en av de "geniale" legene som "vet bedre" hvor du har vondt enn du vet det selv, han er ikke alene om det.. Jeg har hatt øyeplager spesielt de to siste årene, men må mase og mase meg til alt hos denne fyren, og en blir omtrent aldri tatt høytidelig. Når en aldri får noe råd og hjelp, så blir det jo til at jeg må sjekke en rekke forskjellig ting på eget initiativ, hva skal en ellers gjøre? Jeg har bl.a. sannsynlig klasehodepine, og med litt ptose (hengende øyelokk) sier det seg selv at det går mye utover utseendet i tillegg til å være ekstremt smertefullt. Finn en annen lege, for meg holder det nå, jeg holder på å bli sprø av denne omtrent konstante smerten. Makan!

Dårlig service og uinteressert lege

Jeg har flyttet mye rundt og dermed hatt mange forskjellige legekontor. Dette er uten tvil det dårligste jeg noen gang har hatt.

Bare det å komme i kontakt og få bestilt time er vanskelig, og når du endelig kommer gjennom er sjansen meget stor for at de ikke har time til deg. Jeg har vært flere ganger på legevakta enn hos fastlegen i tiden jeg har hatt dette legesenteret.

Hvis du skulle være så heldig å klare å få en time innen rimelig tid, må du regne med å sitte på venterommet betydelig lengre enn du får være inne hos legen. Jeg ble hastet gjennom begge de to timene jeg hadde der, av en lege som hørte halvveis etter og noterte én setning av alt jeg fortalte.

Etter det andre besøket byttet jeg legekontor. Da jeg senere ba om å få oversendt journal til ny lege måtte jeg gjøre arbeidet med å finne adresse og kontaktinfo, og mottok en faktura på 140 kr. Da jeg ankom den nye legen over to uker senere hadde han ikke mottatt journalen, og når han så ringte det gamle legekontoret fant de ingenting som tilsa at det hadde blitt sendt noen journal for meg. Jeg ringte dem dagen etter for å klage på fakturaen for et arbeid de ikke hadde utført, men ble møtt av en frekk resepsjonist som kun avviste meg og sa at jeg måtte betale den, og ba meg ringe en annen dag når legen var tilstede hvis jeg skulle snakke mer om det.

De fortjener 0 stjerner, men det er dessverre ikke mulig å gi mindre enn 1.

Bruker lite tid

Er du akutt syk, får du alltid time på dagen.

Men han bruker lite tid, og kan oppleves som skeptisk og kald ovenfor pasienten.Det virker som han ikke hører helt etter, eller at han reagerer som om du skulle ha funnet opp symptomene du nevner for han.
Mange ganger jeg har vært syk har jeg derfor latt være å dra til legen.

Jeg har også opplevd at han var skeptisk til å henvise meg til psykolog. Men trenger du legetime, legeerklæring eller en resept, så får du dette.

Aldri på jobb,

Han er aldri på jobb, Noterer ikke etter timer, ikke noe info til vikarierende lege.
Virker rotete og uorganisert.

Vikarierende lege er veldig flink.

Forståelsesfull og kunnskapsrik

Har hatt han som fastlege siden den ordningen begynte for ca. 16 år siden. Et godt menneske og en god lege. Hjelpsom og forståelsesfull.