Maria Ljubica Petrov

Autorisasjon (1998)

Fornebuporten legesenter DA Telefonnummer67 14 90 4467 14 90 ...
John Strandrudsv. 14 1360 Fornebu
Maria Ljubica Petrov er en av 128 fastleger i Bærum

Siste vurderinger av Maria Ljubica Petrov

Uprofesjonell

Fraråder andre å velge denne legen. Petrov selv er i og for seg veldig flink. Problemet er at hun aldri er til stede, og derfor har mindre gode vikarer. Har veldig dårlig erfaring med Goran som er der nå. Først glemte han å søke om fødeplass da jeg var gravid. Deretter glemte han å rekvirere nødvendige blodprøver i forbindelse med graviditeten. Når jeg senere måtte tilbake for å få henvisning for nye blodprøver (de han først hadde glemt), glemte han å signere på rekvisisjonen. Når rekvisisjon med signatur var på plass, og jeg møtte opp for å ta blodprøven, fikk jeg informasjon om at legen hadde glemt å krysse av/krysset av feil. Nå har jeg fått nok, og skifter fastlege! Dette blir for amatørmessig!

Dette er lavmål

Jeg byttet til fastlege Maria Petrov i våres fordi jeg flyttet til bydelen. Jeg bar om en time, fordi jeg har en kul i ett håndledd som plager meg ved trening. Ingen stor sak. Ved konsultasjon, møtte jeg en vikar som var vanskelig å forstå. Han undersøkte og henviste meg til CT/MR og utvidede blodprøver. Det siste for å eliminere evt reumatisme. Han ble forklart at jeg hadde hatt ett stygt brudd i armen som barn. Etter noen uker var CT/MR og blodprøver tatt og jeg antar at legen fikk resultatene raskt.
Jeg fikk en telefon fra sekretæren om at mine leververdier var alvorlig høye, og jeg ble naturlig nok bekymret. Drikker jeg for mye, kreft eller hva er dette, dro gjennom hodet.
Når jeg etter 4 mnd får ny time kl 8.00 som første pasient den dagen, blir jeg ropt inn kl 8.20.
Det syntes jeg er ganske sent.
Så begynte vikaren å snakke om mine leververdier og at de ikke inikerte annet enn mulig nyrestein. Det ville han undersøke fysisk på benken...
Når jeg sa at jeg hadde kontaktet lege fordi jeg hadde vondt i ett håndledd, ble han uforstående, og undersøkte kulen. Han begynte da å snakke inn i diktafonen om en røngtenundersøkelse og blodprøver av pas. Med legespråk.
Da ba jeg om en timeout og fortalte at i mitt yrke, som bare handler om penger og matrielle verdier, er det viktig å holde en rød tråd. Jeg sa også at jeg blir bekymret når en lege ikke kan klare dette med sine pasienter.
Han var 20 min forsinket til sin første paient.
Han hadde henvist meg til CT/MR, utvidet blodprøve, men ikke lest resultatene som sto i journalen.
Og jobbet videre med blodprøvene som viste seg å være normale.
OG levd noen uker i uvisshet etter at sekretæren fortalte meg at mine leververdier vr unormalt høye.

Jeg bytter lege, og har ingen tro på at dette inlegge får noen konsekvens.
Jeg vil bare advare andre om å bruke denne legen...som ikke brukes.

lite tilstede

jeg har byttet fastlege, da jeg ønsker å ha mer forutsigbarhet i forhold til hvem lege jeg møter når jeg har time hos fastlegen. Da hun driver med forskning ved siden av er det ofte i lange perioder vikarer.
Jeg har likevel lyst til å si noe positivt om sekretæren som jeg ser får mye pepper her. Jeg har alltid fått time når jeg har hatt behov for det, og hun har vært hyggelig og imøtekommende.

For en legesekretær!

Jeg ser at det er flere som har kommentert det her, men hun legesekretæren var helt forferdelig. Hun skjønte ikke forskjell på dag og dato, så vi hadde en samtale som gikk sånn:
Jeg: Hvilken dato kan jeg få time sa du?
Hun: torsdag
Jeg: men hvilken torsdag.
Hun: torsdag!
Jeg: men hvilken dato? Nå på torsdag? I morgen altså?
Hun: TORSDAG!!!! ( skriker til meg i telefonen)

Så legger hun bare på...

Maria som lege er, i tillegg til denne vanskelige sekretæren, vanskelig å få time hos. Ingen dropp inn. Er for så vidt fornøyd etter å ha vært der da, men hun legesekretæren trekker ned...

Lang ventetid, om man idet hele tatt kommer igjennom

Har hatt Dr.Petrov som fastlege noen år, og det har vært en merkelig opplevelse. For det første er det meget vanskelig å komme igjennom på tlf, og når man først gjør det er det bare å håpe på at sekretæren er i godt humør, for hun er ingen sjarmklump!
Det er alltid lenge å vente på time, en til to uker, så her har legevakta blitt brukt flere ganger, stort minus for det!!
Når jeg endelig har fått time er det lang ventetid utenfor legekontoret, (har forståelse for at hun vil ta seg tid til pasientene om dette var tilfelle, men dessverre har jeg bare opplevd det ett fåtall ganger) har ventet opptil to timer...det er drøyt! Og når jeg faktisk skal inn til legen føler jeg at jeg må ta sats for å få med det jeg vil før konsultasjonen er over...jevnt over ikke fornøyd, har bytta fastlege!