Maria Ljubica Petrov

Majorstuveien 38 0367 Oslo
Maria Ljubica Petrov er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Maria Ljubica Petrov

Empatisk og dyktig

Maria er en veldig god lege som er både empatisk og effektiv. Ingeting å utsette på henne! Det eneste er foredraget AKlinikken, et legekontor man virkelig ikke kan stole på. Umulig å få kontakt med de både gjennom telefon, chat eller eportalen som de bruker. Her er det noen systemer som har alvorlige mangler. De ansatte ser ut til å lide unner dette for det er mye stress på kontoret/resepsjonen. For få ansatte? Håper hun begynner å jobbe på nytt legesenter som aller helst er offentlig.

Solid og imøtekommende. Alltid tid

Maria er usedvanlig dyktig til "den gode samtalen". Får det til å virke som om hun er oppriktig interessert i deg. Ikke lett, med det presset en fastlege har.
Hun gjør gjerne det lille ekstra for å forsikre seg om at hun vet hva som eventuelt feiler deg, eller så hun kan avskrive at det feiler deg noe. Anbefales varmt!

Kjempefornøyd!

Presis, konkret og seriøs. Tar pasienten på alvor og bruker tid når det er nødvendig. Effektiv uten for mye "snikk snakk" - passer meg utmerket.

Direkte og ærlig - veldig fornøyd

Oppfattet legen som veldig direkte og ærlig, fordi hun ga meg svar på det jeg lurte på uten å pakke det inn. Jeg setter pris på en rett fram tone, noe jeg fikk av denne legen.

Skal bytte fastlege med en gang!

I går hadde jeg allergireaksjon på medisinen og ringte min fastlege flere gang, men fikk ikke takk i hennes sekretær.
Gikk til A- Klinikk og ble avvist av sekretær som vil ikke en gang snakke med lege, men sa at jeg kan få time på MANDAG. Etter at jeg har sagt til henne at loven sier at alle lege MÅ ha legevakt timer i løpet av dagen pga hastesaker, hun bare sendte meg til legevakten, hvor ble jeg rådet til å gå til min fastlege.
Må man ble døende til å få behandling når man reagere på medisinen?

Ikke fornøyd

Jeg har hatt Dr. Maria som fastlege siden 2015, jeg har kun møtt henne 1 gang, og vært hos legen 6-7 ganger siden til nå.

Hun jobber tydeligvis kun 30-40%?

Anbefaler ikke å bruke henne i det hele tatt.

Hun er mye opptatt, har mange pasienter, du blir kastet til 2-3 andre leger på kontoret.

Det lukter økonomiske motiver her, at hun kun ønsker å presse inn mest mulig kunder for å tjene mest mulig penger.

Hver gang jeg sender elektroniske forespørsel om fornyelse av resept eller andre ting, får jeg beskjed om "du må bestille time" (mao "du må betale 300kr")

Et "nummer i rekken"

Vil du føle deg som "et nummer i rekken" så bare prøv å gå til Maria Petrov. Hun har helt fullt opp med pasienter, det er jo ikke rart hun ikke har tid til hver enkelt pasient.. Enten er det en vikar for henne eller så er hun veldig forsinket. Assistentene på kontoret virker også overarbeidet og stresset. Hele kontoret har en uhyggelig og upersonlig stemning.

Fastlegens respons på meldinger fra sykehus

Nå har min fastlege, som det ikke har lykkes meg å komme i kontakt med gjennom årene, fått adskillige meldinger om meg ved behandling på Diakonhjemmet, Rikshospitalet, og Lovisenberg sykehus, samt Oslo legevakt. Undrer hun seg noen gang om hvordan det går med meg? I mørke stunder synes jeg hun burde ha ringt meg og hørt!

dårlig opplevelse

Helt ok allmennlege sikkert på enkelte fysiske ting, men hadde dårlig tid, ble nesten en parodi så stressa var hun. Hun var sent ute noe som ikke var min feil, men hun oppførte seg som hun ikke hadde tid til meg. Psykiske henvendelser avfeide hun og opplevde hun ikke tok meg alvorlig.

Aldri der

Dr. Petrov er nesten aldri tilgjengelig, det er utrolig vanskelige å få time med henne. Det er også vanskelig å komme i kontakt med henne per telefon, då jeg ringte for å fornye en resept jeg hadde fått fra før, fordi det var så vanskelig å få time, gjorde hun aldri jobben. Hun har tidligere hatt dyktige vikarer, men på A-klinikken er vikaren hennes ubehagelig og tar masse unødvendige tester for at en skal betale selv om en har frikort.

Fraværende - kun vikarer

Jeg valgte Petrov pga at hun var kvinne og min fastlege av 10 år flyttet utenfor Bærum. De 5 gangene jeg har vært hos henne, har jeg møtt henne 1 gang. Hun har hatt 2 vikarer, en ung kvinne og en mann, så jeg føler at jeg ikke kan fortsette. Jeg fikk god inntrykk den ene gangen vi traff, men hun flyttet kontor, og data ikke virket for vikaren, så resultater av røntgen jeg tok midt februar er ikke lest av en lege ennå. Jeg har behov å treffe samme person når jeg har legetime.

vikarlege vesna tomasev beste lege noensinne

super fornoyd med vikarlege vesna tosev. hun var skikkelig flink a lytte. fikk intrykk at hun er meget dyktig. ved blodprove resultatet ble jeg oppringt av henne med en gang den var ferdig. forige lege brukte ti dager for a sende. det beste jeg gjorde var a bytte fastlege.
det anbefales pa det hoyeste

Den verste legen jeg har hatt!!!

Dette gjelder dr. Vesna Tomasev som vikarierer for dr. Maria Lj. Petrov:
Legen er alltid meget forsinket som selvfølgelig gjør henne stresset og derfor distré og ukonsentrert. Hun hører ikke på det man snakker om, skriver feil opplysninger på skjemaer og gir absolutt ingen trygghetsfølelse.
Hvis man spør om råd så sier hun ofte "jeg vet ikke".

Maria, hvem er det?

Jeg har vært hos Maria 3 ganger, det er i hvert fall det har jeg trodd. Forrige uke kom jeg hjem fra legen og følte meg skikkelig dårlig behandlet. Jeg følte at jeg ikke fikk noe hjelp, fikk bare noen henvisninger videre hvor legen latterliggjør meg i henvisningene. Kom hjem og leste det legen hadde skrevet og innså da at jeg faktisk aldri har møtt Maria Petrov, jeg har hatt en vikar hver gang som jeg har trodd er Maria. Det var ikke Maria som hadde underskrevet mine spydige henvisninger, det var en annen som jeg aldri hadde hørt om, men som har fjernet mine føflekker og behandlet meg 3 ganger. Alle tre gangene har jeg hatt time klokken 8 på morgenen, og hun har vært mellom 10-30 min sen. Hvor er Maria? Nå skal jeg bytte lege.

Fantastisk!

Jag bytte läkare då jag var missnöjd med min tidigare läkare, och med Maria är jag super nöjd! Hon lyssnar verkligen på en.

Tilfreds

Maria er faglig dyktig. Hun henviser til spesialisthelsetjenesten når det er nødvendig. Blodprøver er hun nøye på. Hun følger deg opp pr. tlf. på spørsmål og svar. Alt i alt er hun en god lege som kan hjelpe deg. Hun er ikke den beste til å snakke norsk, og av og til er det vanskelig å forstå hva det er hun sier og mener.

Grei lege men umulig å få time

De fleste gangene når man bestiller time hos henne, eller en av hennes kolleger som jobber der mens hun er på ferie og det skjer ofte, så venter man minst to uker på timen...

Er det en hastetime så prøver hun å skvise deg inn mot slutten av dagen etter hennes siste time og da ender du opp med å vente opp imot 2 timer...
Når jeg tenker meg om så har jeg ikke vært hos henne en eneste gang uten å ha ventet i en hel time, enten det er vanlig time eller hastetime...
Man slipper kun å vente hvis man får den første timen på dagen...

Som lege er hun helt grei. Hun er snill og behjelpelig men også veldig stresset for hun har så mange pasienter og da ender det opp med at du også blir stresset og da glemmer man noe....

Jeg har byttet lege til Robin Jareg og er kjempefornøyd...

Den beste legen jeg har hatt

Maria Petrov er den beste legen jeg har hatt. Dessverre har hun vært lite tilstede, og jeg har vært hos en vikar som jeg følte tok meg lite på alvor. Hadde Petrov vært mer til stede selv, hadde jeg aldri bytta lege. Hun tok seg god tid til meg, selv om hun til tider virket stresset. Likevel, tok hun meg på alvor, ringte spesialister mens jeg var der, tegnet og forklarte, og jeg gikk aldri derfra og følte at jeg hadde ubesvarte spørsmål, eller å bli latterliggjort - slik som da jeg hadde vært hos vikaren. Jeg har aldri vært hos en lege som har gitt meg så god tid eller som har husket meg fra gang til gang, og genuint brydd seg. Maria Petrov anbefales.

Legekontor jeg har vært veldig fornøyd med

Maria er lege som er høyt fagkompetent og er veldig lett å kommunisere med. Hun gjør jobben sin mer enn den "vannlig fastlege" gjør. Maria er veldig nøye for å diagnosere riktig og hun passer på at pasient får det mest passende behandling. Jeg anbefaler Maria på det sterkeste. Siden 2010 etter å ha byttet flere fastleger er jeg hennes lojal klient/pasient og anbefaler henne til mine venner og bekjente.
Maria forbedrer sine faglige kvalifikasjoner og fortsetter å få videreutdannelse. Derfor er har det vært 2 vikarer for henne i løpet av den tid jeg er klient der. De er forskjellige. Men alt i alt er jeg fornøyd med legekontor Maria Petrov og ikke tenker å bytte min fastlege.

Den beste legen jeg har hat

Meget bra lege omsorgsfull intuinitiv og engasjert.
Hun og nå tidligere vikar Zivka redda livet mit to ganger når Ulevåll og legevakta gjorde feil. Måtte krangle for å få meg innlagt og det viste seg i siste sekund!
Stort respekt for dem!
Goran har jeg lite erfaring med er litt treig men han kommer når han får mer info.
Sekretaær har jeg ingen problem å forstå.
Maria er første klasse og ueg anbefaler henne etter 5 år med konstant kontakt med allt mulig i helse sektoren dette er en ærlig sjel.
Tusen takk for meg.