Brit Eli Raanaa

Mortensrudveien 185 1283 Oslo
Tlf: 22 76 33 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Brit Eli Raanaa er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Brit Eli Raanaa

Hun er veldig blid og imøtekommende, tar sin tid og du føler ikke stress når du har time hos henne. Hun er helt topp.

Erik Bjørnestad (Vikar)

Jeg har aldri hatt time hos Brit Eli Raanaa, men hennes vikar, Bjørnestad. Han har vært den beste fastlegen jeg har vært hos. Bjørnestad tok meg seriøst med en gang, og henviste meg raskt videre til psykolog. Selv om jeg ble henvist videre, hadde jeg fortsatt samtaler med han og han brydde seg genuint om min helse. Jeg synes det er trist at han slutter etter nyttår.

Det eneste negative jeg kommer på er at når Bjørnestad slutter, så kommer det enda en ny vikar.

Synd jeg måtte bytte

Har hatt dr. Raanaa som fastlege mens jeg studerte på Hioa. Jeg var svært fornøyd med dr. Raanaa, samt han som var vikar for henne. Jeg opplevde henne som lyttende, imøtekommende og ga meg en følelse av å bli ivaretatt, samt tatt på alvor. Hun var opptatt av å finne ut av hva som feilet meg, selv om hun måtte henvise meg videre til andre spesialister. Vikaren hennes var så snill at han gikk personlig bort sammen med meg for å bestille time hos psykolog og fikk time allerede 2 uker etter legebesøket, noe som ofte har flere måneders ventetid. Det er synd jeg nå må bytte fastlege da Sio helse kun er for studenter. Hvis det er noe negativt å si er det kun at det tar litt tid før en får time dersom det ikke er noe veldig akutt. Ved mer akutte tilfeller fikk jeg time på selve dagen hvis jeg ringte tidlig eller dagen etter.

En veldig god lege

Jeg har hatt Brit Eli som lege i flere år, og har alltid hatt fine besøke hos henne. Det kan ta lang tid å få time, men det er verdt det når hun er så flink. Hun tar deg alltid på alvor, er empatisk og lett å snakke med. Ingenting var flaut å snakke om overfor Brit Eli. Anbefales på det sterkeste!

God lege, håpløst legekontor

Har ikke et negativt ord å si om henne. Veldig enkel å prate med, omsorgsfull og vil det beste for pasienten. Hender at hun har ganske lang ventetid og at man må vente på venterommet en stund før man får komme inn. Dessverre er ikke legekontoret hun jobber på noe å skryte av. Jeg har ikke fått svar på prøvene som jeg skulle få, og sekretærene i resepsjonen er svært lite samarbeidsvillige. Opplever det som ubehagelig å ringe for å bestille time eller få svar på prøvene, og hvis jeg først må gjøre det så legger sekretæren på røret så fort hun har mulighet. Kort oppsummert; Flink lege, elendig legekontor.

Kjempedyktig

En lege som gjør at du føler deg ivaretatt og sett. Hun tar problemene dine på alvor og henviser deg videre om du må det. Ikke noe problem å få time, men kan være noe ventetid når du er der. Er det akutt får du time på dagen. Hun kan faget sitt og tar det lenger tid enn det avsatte, så bruker hun den tiden hun må. Det gjør at du føler deg ivaretatt enten om det er småtteri du er der for eller litt alvorligere ting.
Veldig hyggelig og jordnær.

Lege som gjør at jeg føler meg trygg og ivaretatt

Litt lang ventetid, men dette fordi hun tar seg tid til hver pasient. Lyttende, dyktig og trygg. Veldig hyggelig lege.

Verdens beste fastlege

Hun har alltid tid til deg, lytter, kommer med gode råd. Jeg er selv lege og kunne ikke tenke meg å gå til en annen fastlege.
Hun bruker god tid på alle, så da må man beregne litt venting, men jeg får den samme service,så klager ikke. Hun er empatisk, flink i faget og er en lege som jeg kunne stolt på uansett.

God lege - håpløst legesenter

Jeg har hatt to leger på SiO Helse i sentrum og legesenteret er håpløst. Lang ventetid for time, rot med prøvesvar, kommunikasjonen er dårlig, de som jobber på legesenteret har ingen felles prosedyre for ting, så hvordan noe blir gjort avhenger av hvem du snakker med. Flere av dem som jobber i resepsjonen er utrolig frekke og usympatiske. Gruer meg til å ringe eller komme hit på grunn av det.

Brit Eli er en god lege. Hun er omsorgsfull og bryr seg. Hun kaster deg heller ikke ut om du trenger mer tid enn de avsatte 15 minuttene, men det fører til at hun alltid er forsinket. Begge gangene jeg har vært hos henne kom jeg inn 50 minutter etter at jeg hadde time.

Etter vanvittig mye rot rundt kommunikasjon med legen og mangel på prøvesvar, byttet jeg lege langt vekk fra SiO Helse. Jeg orker rett og slett ikke mer.

helt ok

Legen holder til hos SiO, så det er lang ventetid for legetime og man kan kun ta opp èn ting for hver gang (noe som ikke er legens feil, men det er frustrerende når man ikke går til legen så ofte, og liker å samle opp noen saker før man tar seg turen). Når man først er der er legebesøket helt OK, men med tidspresset hun er under, får man en slags "samlebåndsfølelse".

Fantastisk!

Jeg har hatt henne som fastlege i tre år, men kun hatt behov for å være der en gang. Hun var veldig profesjonell og omtenksom. Riktignok lang ventetid for å få en time med mindre det er et akutt behov, men jeg forventer dessverre ikke noe annet av en lege kun for studenter da hun mest sannsynlig har mange pasienter.

Veldig dyktig lege

Jeg har hatt Brit Eli Raanaa som fastlege i studietiden og er veldig fornøyd. Hun er utrolig sympatisk og lett å snakke med og jeg skulle gjerne fortsatt å gå til henne, men må bytte pga endring av studiested.

En av de bedre!

Ville ikke byttet lege om det ikke hadde vært for at jeg ikke er student lengre. Fantastisk lege med både tid og interesse for hva hvilken problematikk man skulle ha. Følte meg trygg og ivaretatt! Anbefales på det sterkeste!

Effektiv og empatisk

Jeg byttet til studentlege som er et tilbud fra studenterskipnaden i Oslo. Så igjennom min studenttid her i Oslo har jeg hatt Brit Eli og er svært fornøyd.
Jeg opplever at hun er effektiv og veldig klar på at man kan snakke om alt slik at man finner årsaker så fort som mulig.
Jeg er svært fornøyd, hun er imøtekommende, kunnskapsrik og gir god informasjon.
Hun har vært en god støtte, når jeg ikke har hatt det så bra.
Et veldig bra tilbud for studenter.
Dessverre må jeg bytte lege, siden jeg ikke lenger er student. Skulle gjerne gått til Brit Eli til jeg dør.

Billig studentlege med forferdelig kundeservice

Fikk ikke time før en hel måned etter jeg tok kontakt. 5 dager før timen mottatt jeg en purring på at jeg ikke var møtt til den avtalte timen. Jeg har forsøkt å kommunisere med dem om purringen, men Studenthelsetjenesten og Brit Eli Raana ignorerer alt og regningen er oversendt Merling inkassobyrå.

I timen jeg forsøkte å få, hadde jeg 5 spørsmål jeg gjerne ville stille, men fikk da beskjed om at det "Kun er ETT spørsmål per time", uten løsningsforslag som, "Så jeg setter opp 5 timer til deg" eller "Vi kan snakke om hvordan vi gjør dette når du kommer".

Rullebånd-lege jeg ikke vil anbefale til noen.

En veldig god fastlege

Dette er en imøtekommende, hyggelig og profesjonell lege. Hun tar seg tid, lytter og du føler deg alltid i trygge hender. Rask til å henvis videre ved behov. Hun var min fastlege da jeg var gravid og jeg fikk svært god oppfølging.

Grei lege, forfredelig legesenter

Raanaa er flink og hyggelig. Problemet er ekstremt lange ventetider for å få time. Jeg har opplevd å måtte vente i over 2 uker. I tillegg er legesekretærene (med få unntak) utrolig frekke og nedlatende.

Veldig flink og profesjonell lege

Føler at hun tar jobben sin på alvor og er svært profesjonell og flink. Tar hensyn til alt jeg har hatt på hjerter. Veldig fornøyd og anbefaler på det sterkeste!

Verdens beste lege

Raanaa er den beste legen jeg noensinne har hatt. Hun har fulgt meg gjennom en tung og komplisert sykdomsperiode, og jeg er så glad at hun er legen min! Hun er lyttende, forståelsesfull og profesjonell. Hun tar alle mine bekymringer alvorlig, og er rask med å videresende til sykehus og det som skulle være nødvendig. Hun er sympatisk og snill, og har et veldig behagelig kontor jeg føler meg hjemme i. Jeg får tett oppfølging, hun husker meg alltid og ringer meg til og med om testresultater o.l.. Jeg gleder meg alltid til å gå til legen, selv om jeg er syk.
Siden hun tar seg god tid med hver pasient, er hun nesten alltid forsinket, men jeg venter gjerne på henne.

Åpen, lett og imøtekommende

Raanaa er en meget imøtekommende, forståelsesfull og lyttende lege. Rask til å henvise til riktig instans, samt å også yte nødvendig og hyggelig hjelp - og snakke sidestilt - til et medmenneske - og ikke ned til en pasient.