Aman Jassal Rai

Haslevn. 38 0571 Oslo
Tlf: 23 22 73 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Aman Jassal Rai er en av 529 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Aman Jassal Rai

en frekk person som lege

Hun er en fin person til jeg ba om forlengelse av sykemeldingen fra nevrolog. Jeg har kronisk nevrologisk sykdom og hun vet at jeg er mange ganger hos legen og på sykehuset i året. Til tross for dette spør hun alltid meg det samme - hva er symptomene mine? Under dialogen registreres ikke. Hun ser på meg som om hun ville nekte alt jeg sier. Jeg blir stresset fordi jeg føler at jeg gjør noe galt at jeg er syk.

Noen ganger sa hun at hun ville sende en henvisning til en annen spesialist, men hun gjorde det ikke.

siste besøket da jeg var den siste pasienten, sa hun at hun ikke bare ville fokusere på meg fordi de var de andre. Jeg har også hørt at i løpet av ett besøk kan du ikke spørre om flere ting samtidig, du må bestille et annet besøk. Hun ignorert meg, hun bare smiler og ser pent ut.

Bytter fastlege!

Tar pasienten seriøst

Jeg har gått til Aman i ca 3 år, og er veldig fornøyd. Hun tar tak i problemene mine med en gang og jeg føler hun virkelig lytter. Hun kan tidvis virke stresset, men jeg ser på det som menneskelig. Jeg føler likevel at jeg alltid får den tiden inne hos henne som jeg har betalt for. Kommer ikke til å bytte lege.
Sekretærene som også fungerer som lab kunne trengt et smilekurs.

Veldig hyggelig og flink

Veldig hyggelig lege, men noen ganger følte jeg meg ikke 100% hørt. Fikk som regel time fort, men hun var ofte forsinket. Kom noen ganger til vikar.

Forverret helsetilstanden

Aman skjelte meg ut og sa at om jeg var misfornøyd var det bare å bytte fastlege og at jeg har muligheten 2x i året. Hun har alltid vært nedtalende og lite intressert i å sette seg inn i smertebilde. Unnlater å skrive viktige punkter i journalen. Ønsker helst at pasienten skal selvdiagnosere seg. Har alltid hatt god hjelp av turnusleger men det er vanskelig å føre dialog med henne da hun prater i ett sett uten å la pasienten slippe til. Kommer med urelevante sammenligninger av sitt liv. Hadde jeg hatt god oppfølgning fra begynnelsen av hadde jeg nok vært friskere og mer opplagt enn å bli satt ut av opplevelsen etter legetimen.

Feil resept flere ganger

Har fått feil resept flere ganger. Aman Rai er en bra lege men resepsjonen har bestilt feil medisin dose, type tablett og type resept flere ganger. Har gått flere dager uten medisiner og de bruker lang tid på å få ordnet opp osv. Korte åpningstider og har opplevd at de legger på før jeg får snakket ferdig. En ting som er bra er at det er ganske lett å få time fort noen ganger. Anbefales ikke.

En skremmende legetime!

Jeg fikk en legetime hos Aman Rai, ettersom min fastlege ikke var ledig. Jeg ønsket å bli skjekket for noe som plaget meg i hverdagen.

Det jeg opplevde var rett og slett en skremmende opplevelse!
Når man går til legen forventer jeg og helt sikkert de fleste, å bli møtt med en liten porsjon tålmodighet og respekt. Hos Rai fikk jeg det stikk motsatte.

Fra jeg kom inn på legekontoret ble jeg møtt med hastverk, passiv aggressivitet og irritasjon fra legen sin side. Dette endte med at legen nærmest ropte til meg, og gav klart utrykk for sinne og irritasjon. Så forbauset at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre, kunne jeg ikke gjøre annet enn å spørre henne: " Hvorfor er du så sint på meg? "

Jeg kom til legen fordi jeg hadde noe som plaget meg og gjorde meg nervøs. Jeg forlot legetimen lettere i sjokk over hva som nettopp hadde hendt, og lovet meg selv å aldri komme tilbake.

Ikke den beste legen..

Har du fått influensa, så får du hjelp.
Har du fått noe annet? Ditt problem.

Jeg har bedt legen undersøke nærmere sykdommen jeg har som ikke er farlig, men medfører til store smerter og langsiktig kan føre til deformasjon i kroppen. Den kan ikke kureres men kan kontrolleres. Etter blodprøvene ble tatt, har jeg ikke hørt noe fra legen. Det visste seg at blodprøvene var negative og undersøkelsen var avsluttet. Tydeligvis er jeg helt frisk.

Jeg har også hatt store utfordringer på arbeidsplassen min som påvirka meg psykisk og førte til at jeg ble deprimert og sleit med livslyst. Har søkt hjelp, men har blitt informert at jeg måtte bare bytte jobb- noe som kan være umulig når man først er nede og klarer ikke hjelpe seg selv (selv om man har forsøkt). Ingen andre tiltak ble gjort.

Etter de to forskjellige tilfeller har jeg byttet fastlegen.
Det mangler oppfølging fra legens side.
Legen gir veldig bra inntrykk (snill og positiv) men virker også som hun mangler erfaring og forståelse for ulike situasjoner man kan befinne seg i. Hun kan etterhvert bli en god lege hvis hun åpner seg for mere kunnskap og setter seg i ulike problemstillinger.

Jeg har dessverre ikke tid til å vente til da.

Godt førsteinntrykk - virket interessert

Men som andre her også fremhever, hun følger deg ikke opp videre og kommer alltid for sent til første time, så alle mine tidlige timer ble forsinket. Ga opp og byttet fastlege. Hun må lære seg å respektere andres tid og komme på jobb til riktig tid, samt følge opp sine pasienter utover et hyggelig førsteinntrykk.

Elendig lege

I begynnelsen var jeg fornøyd med legen, men etter å ha slitt med diverse helseplager der hun skulle ha henvist meg videre til utredning for flere ting, mistet jeg totalt tiltroen til henne som lege da flere henvisninger ikke ble sendt. Dette, samt at hun ikke ser ut til å særlige faglige kunnskaper, medførte at jeg følte meg tvunget til å oppsøke privat helsehjelp så lenge hun var min fastlege. Har heldigvis tatt til fornuft og byttet fastlege nå. For øvrig klarte hun også å komme forsinket til samtlige av timene jeg hadde og som var tidligst på dagen. Uprofesjonelt.

Kjempefornøyd

Profesjonell, kunnskapsrik og empatisk. veldig fornøyd med byttet av fastlege

Bytta

I starten var jeg veldig fornøyd med henne, da hun var veldig hyggelig, imøtekommende og lyttende. Og hun kom med ordentlige svar på ting jeg lurte på. Men så fort blodprøvene var negative, fikk jeg beskjed om at hun ikke kunne hjelpe meg noe mer.

Hun er sikkert kjempeflink med vanlige sykdommer/influensa som alle har iblandt, men så fort det blir litt mer innvikla - googler hun symptomer, for så å gi beskjed om at hun ikke kan hjelpe deg.

Varm og dyktig

Jeg byttet til Rai etter å ha hatt veldig dårlige erfaringer med min forrige fastlege. Overgangen til Rai har vært svært positiv. Hun lytter, ser helheten, er dyktig faglig, samt varm og empatisk. Kan helt klart anbefale henne til andre.

Anbefales ikke!

Jeg hadde denne fastlegen i vel 1 år, og fikk ikke oppfølgning i det hele tatt. I begynnelsen var hun høflig og imøtekommende, men etter noen konsultasjoner endret bildet seg fullstendig!

Henvisninger ble motvillig utskrevet, men havnet aldri der de skulle. Følte meg motarbeidet og skjønte etter hvert at eneste løsningen var å skifte fastlege.

Legekontoret for øvrig virker gammelt og lite imøtekommende, i dobbelt forstand.

Sympatisk, varm og klok

Er meget fornøyd med Aman Raj som fastlege. Hun lytter, tar seg tid, har varme og humor og gir meg alltid følelsen av å bli tatt på alvor, både på det fysiske og det psykiske. Hun gir små historier fra livet, fra seg selv og belyser med psykologisk innsikt, tross sin unge alder. Hun er spesielt god for kvinner, og forstår kvinnetematikker. Eneste minus er at servisen på legesenteret ikke er all verden og at de er vanskelige å nå på tlf, men du når igjennom på dagen bare du ringer tidlig nok. De kunne nok med fordel tatt et smilekurs både på laben og i skranken...Og de kunne gjerne utvidet tlf tidene sine, og hatt tlf tid med legen, ikke alltid man trenger å komme dit mener jeg. De kunne også med fordel "feshet" opp legekontoret inkludert toalettet. Men som sagt, Aman Raj er en fantastisk flott og kunnskapsrik fastlege. Anbefales!

Anbefales!

Rai er en dyktig og profesjonell lege! I motsetning til mange andre leger forklarer hun hva som er galt og hvorfor det er slik. Hun er flink med barn og jeg vil ikke bytte henne som lege selv om vi har flyttet til en annen bydel og det tar lenger tid å komme seg til legen.

får aldri time

legen er i orden, men legekontoret har byens verste service. Beredskapstimene for hele dagen deles ut kl 0815, man kommer vanskelig gjennom på telefon. Personalet på forværelset er sure, lite imøtekommende og gir dårlig service.

Kjempefornøyd

Jeg har hatt dr. Ray som lege i vel et år, og byttet til henne etter anbefaling da jeg ble gravid. Hun har vært veldig god på oppfølging under graviditet. Hun er tillitsvekkende, enkel å snakke med, men først og fremst en dyktig fagperson. Jeg har anbefalt henne videre, og de som har byttet til henne er like fornøyde som jeg er.

Det er som regel om lag et kvarters ventetid til timene, men heller det enn en lege som ikke er like god.

byttet lege etter kort tid

Lyttet lite, prøvde å fortelle om trakassering på arbeidsplassen men hun hørte ikke etter og mente jeg hadde feil holdning. Hun anbefalte psykolog men sendte aldri henvisningen. Var der flere ganger og hun sa hver gang at hun skulle sende henvisning men gjorde det ikke. Burde ha klaget til helsemyndighetene men orket ikke, regnet ikke med å bli hørt. Legesekretærene varierte litt, tilretteleggingen for handikap fungerte dårlig.

Helt topp!

Dr. Rai er dyktig, professionell og medmennskelig. Hun har fulgt meg gjennom et svangerskap og er fastlege for barna mine. Hun er lyttende og tilstedeværende og flink med ungene. Dersom hun er sen må det være fordi hun tar seg god tid på hver konsultasjon.

den beste legen jeg har hatt!

hun lytter alltid til meg når jeg er der, hjelper til både når du er fysisk syk og når du har det psykisk tungt. utrolig hyggelig og gjør at du føler deg bedre med en gang. følger deg fra a til å, og gir ikke slipp før du har fått det som du skal! absolutt anbefalt!