Elisabeth Johanne Neumann Rødland

Autorisasjon (1996)

Elisabeth Johanne Neumann Rødland er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Elisabeth Johanne Neumann Rødland

Stort sett aldri ledig time hos Elisabeth

Møtt Elisabeth et par ganger og hun er ok hun. Men problemet er at hun har en vikar som er der 50% og hvis du vil ha time innen 14 dager må du ta han. Opplever i å ikke bli ivaretatt og fulgt opp. Bytter til annen fastlege.

En annen ting er helsesekretæren. Hun kan dårlig norsk, er frekk og lite imøtekommende.

Bra og meget dårlig.

Elisabeth er en meget dyktig lege som tar deg seriøst og har stor kunnskap. Hun er oppmerksom og møter deg med en faglig dyktighet. Elisabeth får fem stjerner av meg.
Dessverre er hun veldig sjeldent på jobb, og vikaren er en katastrofe.
Veldig dårlig allmennkunnskap og virker lite engasjert. Sitter å blar i legeboka si for å finne symptomer og kommer med samme løsning hver gang. Sjekker ikke tidligere journaler for å se sykdomshistorikk.
Når guttungen (1,5 år) er der blir han alltid sendt CRP (blodprøve). Samme hva symptomene er. En stjerne til vikaren.

Lite lyttende vikar

Siden Elisabeth ikke jobber 100% er det vanskelig å få tid hos henne. Oppfatter henne dog som en bra lege. Utfordringen jeg har hatt er at jeg oppfatter å ikke bli tatt seriøst av vikaren som er der. Han har svart meg frekt, og virker ikke interessert i å hjelpe rett og slett.
Jeg finner det også merkelig at de er så strenge på at et problem skal behandles av gangen, samt at det KUN er kontant betaling.

Lege Rødland er ikke bra for min helse

Har hatt Rødland som fastlege i flere år. Fungerte bra da jeg var frisk.
Da jeg fikk en kronisk sykdom, opplevde jeg henne som ikke bra for min helse. All den tid behandlingen skulle skje etter hennes innfall og ikke etter hvordan jeg faktisk opplevde behandlingen. Stresset og dårlig til å lytte.
Vanskelig å komme igjenom på telefon. Siden hun bare jobber ett par dager i uken er det vanskelig å få time innen rimelig tid.
Slitne lokaliteter.

Elisabeth hvem?

Har hatt Elisabeth som fastlege i ca. 4 år. Har bl.a. vært gjennom en graviditet uten å ha sett snurten av Elisabeth EN eneste gang. Tror, uten å underdrive, at jeg har fått time hos henne to ganger på fire år. Hun er ALDRI tilgjengelig. Merkelig at ingen opplyste om at hun jobber deltid når man valgte henne. Han vikaren man ALLTID får nå for tiden er rett og slett irriterende. Han later til å tro at psyken er en oppdiktet ting. Jeg gikk gjennom en tung fødselsdepresjon (som jeg ikke selv kalte fødselsdepresjon, jeg bare gråt og gråt hos legen) og fikk beskjed om at det skyldtes min anemi (som jeg har hatt i over 20 år.) Elisabeth er sikkert en fin lege, men som en av hennes faste pasienter har jeg ikke noe som helst grunnlag for å uttale meg. Utrolig dårlig!!!!!