Elisabeth Johanne Neumann Rødland

Enerhaugen Legesenter

1996

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Enerhaugen Legesenter
Smedgata 49 0651 Oslo
Tlf: 22 35 80 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Elisabeth Johanne Neumann Rødland er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Elisabeth Johanne Neumann Rødland

fantastisk lege

en helt utrolig bra lege som ser helheten i et menneske og som alltid virker som hun har tid selv om hun ikke har det
Blir lyttet til og tatt på alvor Dyktig lege og + at hun selv kan ta gynikologisk undersøkelse

Ble såret av helsesekretæren på Enerhaugen.

Har Elisabeth som fastlege. Og skulle ta blodprøver og pusteprøver.
Jeg lurte på om jeg kunne få vite blodtypen min gjennom blodprøvene. Sekretæren ble frekk. Det trengte jeg ikke vite. Det var bare tull. Dessuten kostet det mye ekstra å få svar på dette.
-Har du ikke barn? spurte hun.
- Nei svarte jeg.
- Da får du vite det den dagen du skal ha barn, sa hun
- Jeg skal ikke ha barn, svarte jeg.
Dette falt ikke i god jord. Hun ble sur, sånn på ordentlig. Og jeg fikk høre om at kvinner var skapt for å sette barn til verden..
Hva aner vel denne kvinnen om min grunn til mitt svar om at jeg ikke skal ha barn... Ikke alle kan få barn.
Jeg ble helt taus. Sa ikke ett eneste ord mer til henne.
Og hun skulle bare visst hvor såret jeg var.

Den beste legen jeg har hatt

Elisabeth er en utrolig varm person, uten at det går utover profesjonaliteten. Hun er dyktig og flink til å formidle fagkunnskapene sine. Hun er også lydhør på hva jeg trenger for å føle meg komfortabel i forskjellige situasjoner.

Det er alltid tid til spørsmål og svar og jeg føler meg godt ivaretatt både inne hos legen og av de som jobber på laben (blodprøver, vaksiner etc) - her har jeg hatt mest med Kale å gjøre og hun er alltid blid og fantastisk flink.

Jeg er utrolig fornøyd med menneskene på dette legekontoret, de er tydeligvis populære for det er til tider lang venteliste for å komme inn (selvfølglig avhengig av min egen fleksibilitet også), men jeg forstår hvorfor så jeg ser ikke på dette som et problem. (I tillegg er det behjelpelige med å ta vaksiner etc uten at du trenger timebestilling for dette).

De som jobber her gjør jobben sin og mer til og alltid med et smil, jeg skal flytte langt før jeg bytter legekontor.

Tar seg alltid tid

Elisabeth er dyktig og flink til å lytte. Hun tar seg alltid tid og tar deg på alvor. Jeg har bare god erfaring med Elisabeth!
Utfordringen er at hun er lite tilgjengelig og det er vanskelig å få time. Det er også vanskelig å komme gjennom på telefon. Burde fått online booking system som flere og flere leger nå har!
Den ene assistenten surrer også mye og er vanskelig å forstå. Hun kan også være direkte ufin og uprofesjonell li måten å snakke til og behandle pasienter både på telefon og personlig.

Dyktig og sympatisk lege

Elisabeth er lett å snakke med og tar deg på alvor. Alltid blid, empatisk og tilstedeværende. Anbefales.

Kjempe fin lege som tar seg tid til å lytte

Vi har Elisabeth Rødland som lege for hele familien og hun er kjempe flink med barn, empatisk og god til å lytte.

Dyktig lege

Rødland tar seg god tid til deg og tar alle problemer seriøst. Beste legen jeg har hatt.

Legekontoret er rent og pent, men assistentene surrer mye og laboratoiet er ofte fult. Opplevde en gang at en pasient måtte ta en blodprøve i fingeren midt i det fulle venterommet. Uprofesjonelt.

Bra lege som aldri er der

Jeg har hatt Elisabeth som fastlege i mange år. Til tross for det kan jeg ikke si å ha møtt henne så mange ganger. Dette fordi hun jobber redusert. De gangene jeg har fått time hos henne har jeg opplevd henne som en god og lyttende lege som har fulgt opp nøye. Kan derimot ikke si det samme om hennes vikarer (som jeg har hatt de fleste gangene). Har opplevd å ikke bli tatt på alvor av vikarene flere ganger. På grunn av at Elisabeth sjelden eller aldri har tid har jeg nå bestemt meg for å bytte fastlege til et annet legekontor. Burde vært informasjon om hvor stor stillingsandel legen har. En periode jobbet Elisabeth kun to dager i uken og da er veldig vanskelig å få time om noe haster..

Flink lege, men

Hun er flink når man får time hos henne. Velger å bytte fastlege da hun ikke er lett å få time hos da hun ikke jobber full tid og jeg ikke ønsker vikar. Fikk heller ikke informasjon om at legekontoret hadde flyttet.

Den hyggeligste legen jeg har truffet

Tar alt man sier seriøst. Finner flere muligheter. Utrolig dyktig lege.
Veldig fornøyd

Meget bra og dyktig tar seg tid til å lytte og ha forståelse for pasienten.

Bedømmelse er ut i fra det tildigere senter med medarbeider.
Nye senter er jeg ikke nok kjent med ennå, borteset fra på telefonen.

Stort sett aldri ledig time hos Elisabeth

Møtt Elisabeth et par ganger og hun er ok hun. Men problemet er at hun har en vikar som er der 50% og hvis du vil ha time innen 14 dager må du ta han. Opplever i å ikke bli ivaretatt og fulgt opp. Bytter til annen fastlege.

En annen ting er helsesekretæren. Hun kan dårlig norsk, er frekk og lite imøtekommende.

Bra og meget dårlig.

Elisabeth er en meget dyktig lege som tar deg seriøst og har stor kunnskap. Hun er oppmerksom og møter deg med en faglig dyktighet. Elisabeth får fem stjerner av meg.
Dessverre er hun veldig sjeldent på jobb, og vikaren er en katastrofe.
Veldig dårlig allmennkunnskap og virker lite engasjert. Sitter å blar i legeboka si for å finne symptomer og kommer med samme løsning hver gang. Sjekker ikke tidligere journaler for å se sykdomshistorikk.
Når guttungen (1,5 år) er der blir han alltid sendt CRP (blodprøve). Samme hva symptomene er. En stjerne til vikaren.

Lite lyttende vikar

Siden Elisabeth ikke jobber 100% er det vanskelig å få tid hos henne. Oppfatter henne dog som en bra lege. Utfordringen jeg har hatt er at jeg oppfatter å ikke bli tatt seriøst av vikaren som er der. Han har svart meg frekt, og virker ikke interessert i å hjelpe rett og slett.
Jeg finner det også merkelig at de er så strenge på at et problem skal behandles av gangen, samt at det KUN er kontant betaling.

Lege Rødland er ikke bra for min helse

Har hatt Rødland som fastlege i flere år. Fungerte bra da jeg var frisk.
Da jeg fikk en kronisk sykdom, opplevde jeg henne som ikke bra for min helse. All den tid behandlingen skulle skje etter hennes innfall og ikke etter hvordan jeg faktisk opplevde behandlingen. Stresset og dårlig til å lytte.
Vanskelig å komme igjenom på telefon. Siden hun bare jobber ett par dager i uken er det vanskelig å få time innen rimelig tid.
Slitne lokaliteter.

Elisabeth hvem?

Har hatt Elisabeth som fastlege i ca. 4 år. Har bl.a. vært gjennom en graviditet uten å ha sett snurten av Elisabeth EN eneste gang. Tror, uten å underdrive, at jeg har fått time hos henne to ganger på fire år. Hun er ALDRI tilgjengelig. Merkelig at ingen opplyste om at hun jobber deltid når man valgte henne. Han vikaren man ALLTID får nå for tiden er rett og slett irriterende. Han later til å tro at psyken er en oppdiktet ting. Jeg gikk gjennom en tung fødselsdepresjon (som jeg ikke selv kalte fødselsdepresjon, jeg bare gråt og gråt hos legen) og fikk beskjed om at det skyldtes min anemi (som jeg har hatt i over 20 år.) Elisabeth er sikkert en fin lege, men som en av hennes faste pasienter har jeg ikke noe som helst grunnlag for å uttale meg. Utrolig dårlig!!!!!

Godt fornøyd

Jeg har brukt dette legekontoret i mange år, og er godt fornøyd. Føler at både E. Rødland og hennes vikarer tar seg tid nok, både til å lytte og forklare. Når jeg har hatt behov for rask hjelp, har det alltid vært mulig å finne tid. Prøvesvar og oppfølging er slik jeg vil ha det.

Fantastisk dame!

Rødland tar seg god tid, lytter aktivt og interessert og er åpen for å vurdere flere ulike behandlingsmetoder opp mot hverandre. Hun fremstår som svært sympatisk og empatisk. Jeg har byttet fastlege en del ganger fordi jeg har møtt mange uinteresserte, travle leger som er mest opptatt av å få flest mulige pasienter gjennom døra. Rødland er ikke av denne typen, hun tar seg god tid til hver pasient.

Traff aldri fastlegen, kun vikarer. Legesekretæren rotet bort prøvene mine.

Gikk der halvannet år, hadde to konsultasjoner og var innom for å ta prøver noen ekstra ganger. Ulike vikarer begge gangene, traff derfor ikke fastlegen min. Kom med ukompliserte plager, og fikk grei nok behandling. Men legesekretæren klarte å rote bort bort prøvene mine ved to anledninger (en urinprøve og en blodprøve), hadde også vansker med å få tilsendt prøvesvar etter avtale. Var hovedårsak til legebytte.
Må derfor understreke at vurderingen ikke gjelder legen selv, men praksisen.

godt legekontor på ettersta

Hun er veldig imøtekommende. jeg er ikke av de sykeste men føler meg svært godt ivaretatt når jeg har vært hos legen min. Man får raskt time selv om legekontoret kun har en lege. Er hun borte har hun vikar. Hele familien vår bruker henne. Like flink som legen er også sekretæren hennes. hun er alltid ryddig og effektiv. det er godt når en er syk å ikke måtte sitte å vente m masse andre folk slik en må på større legesenter.