Ola Sand

Autorisasjon (1984)

Ola Sand er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Ola Sand

Best

Kunne ikke tenke meg en annen fastlege. Vært pasient siden han startet opp ved Nordstrand legesenter.

Dyktig lege som har for liten tid til sine fastpasienter

I mer enn 25 år har jeg vært meget fornøyd med Ola. Nå virker det som om han ikke kan/vil bruke tid til å gjennomgå med en tilbakemeldinger fra røntgeninstitutter og til å diskutere problemløsninger. Det hender oftere og oftere at man eller jeg blir avspist med diagnose og/eller terapi fra sykepleierne.

Ola er effektiv mht sykmelding og fornyelse av resepter. Beskjedene etter lab-/røntgenundersøkelser kommer raskt, men er for overfladiske.

Jeg savner å kunne kommunisere med legen eller legekontoret per e-post.

Det er altfor lang ventetid for å komme til Ola. Det ville være en fordel om helsekontoret kunne tilby legetimer etter kl 15. Kanskje flere leger kunne være med på en slags "patient sharing"?

Dyktig, trygg, høy kompetanse

Har hatt dr Sand som fastlege i mange år. Han er vennlig, empatisk og har en svært høy faglig kompetanse. Videre syns jeg han er tydelig, god på øyekontakt og humoristisk - når det passer seg. Jeg opplever at han tar meg på alvor og stort sett tar seg tid til meg. Han er ingen "gråteskulder", men gir konstruktive gode råd, og henviser videre uten omsvøp når det er nødvendig. Han er populær og kan tidvis oppleves som noe kort, spesielt i avslutningen av konsultasjon. Jeg føler meg likevel godt ivaretatt og har stor tillit til ham.

Beste legen i by`n!

Hele min familie har hatt Ola Sand som fastlege i mange mange år (jeg hele mitt liv) og han er en utrolig flink lege. Sympatisk, forstående, tillitsfull og dyktig. Han tar deg på alvor og er klar i tilbakemeldingene han gir. Han prøver å finne årsaken til hvorfor man er syk, ikke bare gi resepter. Han er veldig flink til å printe ut info ark slik at man får mer forståelse for sykdommen man har. Han er en lege som gjør det lille ekstra for pasienten. Verdens beste lege og utrolig takknemlig for å ha han som min fastlege.

Beste jeg har vært hos

Flott lege som tar deg på alvor. Mye kunnskap. Veldig fornøyd.