Hilde Katrin Skrede

Autorisasjon (1998)

Hilde Katrin Skrede er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Hilde Katrin Skrede

Fastlege som kan anbefales!

Hilde Skrede er en helt fantastisk fastlege som jobber ved et helt supert legekontor.

Jeg har hatt henne som fastlege i tre år - en periode der jeg har hatt behov for å besøke legen ganske ofte. Jeg opplever at hun tar meg på alvor og at hun hører på hva jeg har å si. Hun gir utfyllende og forklarende tilbakemeldinger, og jeg opplever henne som både faglig dyktig og hyggelig i dette. Jeg opplever at hun er oppdatert på min journal før jeg kommer inn til timen.

Ventetid: Ved mindre alvorlig sykdom, som feks influensa, har jeg fått rask time, men da hos turnuslege pga ventetid. Når jeg har hatt behov for å snakke med en som kjenner meg eller hatt mulighet til å vente, har det tatt alt fra to timer til fire uker å få time hos Skrede. Jeg opplever at de har vurdert behovet mitt riktig ifm dette, og det har fungert veldig fint for meg.

Legekontoret oppleves også som postivt. De er hyggelig de som jobber der og det er aldri noe rot.

Jeg er altså kjempefornøyd!

Dyktig lege

Jeg har hatt Hilde Skrede som fastlege i noen år, og er veldig fornøyd. Hun er travel, og med mindre problemer som f.eks influensa osv. har jeg ofte blitt henvist til turnuslegen, det har alltid gått fint. Men da jeg opplevde å bli mer alvorlig og langvarig syk en periode skjønte jeg virkelig verdien av å ha en erfaren og dyktig fastlege som Skrede. Hun er grundig, oppmerksom og faglig oppdatert. Hun tar seg tid til å forklare sykdommer grundig og referer ofte til forskning. Da jeg var syk fulgte hun opp og ga gode råd, også i forhold til spesialister og videre behandling, til NAV og arbeidsgiver. Og selv om det av og til koker på venterommet, synes jeg hun virker svært bevisst på at det skal være ro og fornemmelsen av at vi har god tid inne på legekontoret. På slutten av timen pleier hun også å spørre om det er noe annet jeg vil ta opp. Flott lege.

God lege

Veldig forståelsesfull og lytter. Gir beskjed om at det er alltid greit å ringe eller komme til henne om det er noe man er usikker på. Tar både meg og barna på alvor. Topp lege!

Har alt for mange pasienter

Hilde er hyggelig, men får ikke alltid med seg det jeg sier til henne. Kanskje er hun for travel, kanskje fører hun ikke god nok journal, men jeg har ved flere anledninger fått feil behandling ved henvisning.

Det er alt for lang ventetid hos henne, og jeg har flere ganger fått beskjed om at jeg må vente i en måned eller mer for å komme til - hvorpå skader/smerter har forverret seg. Det har også vært miskommunikasjon og forvirring de gangene jeg har godtatt å gå til turnuslegen i stedet. Det kan ikke være forsvarlig å ha nærmere 1600 pasienter samtidig. Jeg kommer til å bytte fastlege.

Ingen fast lege

Jeg har hatt Hilde Skrede som fastlege siden 2008, men jeg har aldri møtt henne! Jeg har hatt turnusleger hver gang jeg har hatt behov for legekonsultasjon og det er lang ventetid.