Bolteløkka Legesenter

Tlf: 22 93 23 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Bolteløkka Legesenter

Tillitsfull, kunnskapsrik

Lege: Anna Stavdal Skrevet

Lytter, stiller kritiske spørsmål, opptatt av å ikke sykeliggjøre pasienten. Gir realistiske og gode, trygge tilbakemeldinger. Setter seg godt inn i pasientens situasjon.

Svært dyktig!

Lege: Jan Andreas Saxlund Pahle Skrevet

Andreas er en svært dyktig lege. Han er tålmodig, lydhør, løsningsorientert og positiv - hvor jeg som pasient føler meg verdsatt og hørt. Han er også dyktig innen psykiatrien, hvor han har hjulpet meg opp til flere ganger med gode råd for å komme meg ut av kriser.

En glimrende fastlege

Lege: Hilde Katrin Skrede Skrevet

Jeg har hatt Hilde Skrede siden rundt da fastlegeordningen ble innført i 2001. Da var jeg 9 år gammel, og Skrede har vært en god lege hele den tiden, gjennom forskjellige livsfaser. Uansett om det er stort eller smått, psykisk eller fysisk, lytter hun og tar deg på alvor. Jeg har aldri opplevd at helseproblemer ikke har blitt oppklart og behandlet hos Skrede. I tillegg er det veldig greit å ha en fastlege med såpass bred kompetanse når det gjelder kvinnehelse. Både når det gjelder råd om prevensjon og innsetting av spiral eller en grundig gjennomgang om livmorshalskreft og vaksineprogrammet.

Kunnskapløs og manipulerende vikar

Lege: Anna Stavdal Skrevet

Jeg valgte egentlig A. Stavdal, men fikk isteden en ung vikar, Åsne Flatland. Jeg skulle snakke med henne om depresjon som hadde plaget meg i et år uten at jeg fikk god hjelp av det norske helsevesenet. På det første møtet trodde jeg at det gikk bra, og at hun trengte bare litt mer info slik at hun kunne skrive en bedre henvisning. Hun sa også at jeg kunne få "hjelp" ved å gå til henne. Men på møte nr. 2 så ble jeg møtt med mistenksomhet og anklager for at jeg ikke er syk nok, og at det er bare ytre omstendigheter som er problemet. Hun hadde i tillegg usedvanlig positive holdninger til NAV, og mente at det er umulig å få avslag fra dem (hun brukte lang tid på å bestride at avslaget jeg fikk, fant sted, jeg følte nesten at hun ikke trodde på noe av det jeg sa). Hun mente at jeg var ute etter lykkepiller ("Det finnes ingen pille som kan magisk gi deg en jobb"), men jeg er egentlig ganske skeptisk til det og har aldri brukt det.

Siden jeg har slitt psykisk lenge, så har jeg etter hvert utarbeidet en fasade for å bli tatt på alvor og kunne fungere normalt. Denne legen så bare denne falske fasaden. Hun sa hun skulle skrive en henvisning, men jeg tror det blir en dårlig en som havner nederst i bunken og aldri blir brukt. jeg følte meg avvist, bagatellisert og latterliggjort.

Alle som har slitt psykisk, vet hvor vanskelig og skamfullt det er å søke hjelp hos legen. Og når du blir møtt med denne fordomsfulle holdningen, så vet du at det ikke er rart at du har gruet deg.

Særdeles dyktig lege

Lege: Hilde Katrin Skrede Skrevet

God til å kommunisere, forklarer, er empatisk, prioriterer, ser hele personen og snakker til deg både som lege og medmenneske. Hun husker også hva som har blitt sagt ved forrige legetime, noe som gjør meg trygg på at hun følger meg opp på en faglig god måte. Henviser videre når det er behov, det er også betryggende.

Trygg og god

Lege: Hilde Katrin Skrede Skrevet

Opplever Hilde som faglig dyktig, imøtekommende og genuin. Føler meg ivaretatt hos henne og at hun har tid til meg, selv om jeg og kan oppleve at det tar litt tid å få time hvis det ikke er noe presserende.

Ikke tillitsvekkende

Lege: Anna Stavdal Skrevet

Jeg vil beskrive meg selv som en person som kun oppsøker lege ved akutte problemer, eller for å få en gjennomgående sjekk ca hvert 3. år (blodtrykk, blodsukker, celleprøve etc). Jeg har hatt Anna Stavdal som fastlege et par år nå, men har valgt å bytte lege. Legen virker uforberedt, lite engasjert og i noen tilfeller nærmest nedlatende: Lange perioder med smertefulle ryggplager over år som har fått konsekvenser både i forhold til arbeids- og privatliv, ble bagatellisert, ikke undersøkt og avfeid med "dette er noe man må regne med i din alder". (Jeg er 50 og veltrent) Følelsen av å ikke bli trodd var ubehagelig. Ryggplagene er nå diagnostisert og blir behandlet av en dyktig manuellterapeut som har konstatert skjevheter og slitasje.
En hver fastlege har full oversikt pasientens evt sykdomshistorie - i mitt tilfelle en operasjon av en ondartet syste på livmor, med nye - heldigvis ufarlige syster 2 år senere. På grunnlag av dette har min gynekolog anbefalt en noe hyppigere gynekologisk undersøkelse enn det som er vanlig, hvert 3. år. Da jeg ba om henvisning til gynekolog (2,5 år siden siste undersøkelse) fikk jeg beskjed om å framlegge skriftlig "bevis" fra gynekolog. Dr Stavdal ønsket ikke å skrive ut henvisning da det ikke var gått tre år. Jeg valgte i etterkant å oppsøke en privatklinikk i stedet.
I det store og hele, framstår Anna Stavdal som en lege som egentlig ikke ønsker å være fastlege - men foreleser og forsker. Jeg har forståelse for at henvisninger og diverse ikke skal fordeles ukontrollert, men jeg mener at Stavdal burde utføre grundigere undersøkelser og lytte. Det føles som hun har gjort seg opp en mening om pasienten og evt plager innen få minutter. En kort samtale eller et tastetrykk på pc for å sjekke pasientens protokoll kunne vært nyttig.
Jeg kan ikke anbefale denne legen.

Dyktig og faglig sterk

Lege: Hilde Katrin Skrede Skrevet

Har hatt Hilde Skrede som lege i flere år. Her blir man tatt på alvor. Svært forståelsesfull og dyktig.

Anbefales ikke

Lege: Anna Stavdal Skrevet

Anna Stavdal anbefales ikke som fastlege.

Det er lite som kan skrives her uten at anmeldelsen blir avvist. Derfor nøyer jeg meg med å skrive at alle oppfordres til å velge en annen lege for deres egen helses skyld.

En fantastisk lege

Lege: Jan Andreas Saxlund Pahle Skrevet

Var så heldig å komme til Andreas da jeg havna på legevakta. Skikkelig imøtekommende, vennlig og grei, og jeg følte meg trygg med én gang jeg kom inn i rommet. Jeg var bekymra for en føflekk som hadde forandra farge, og selv om det viste seg å ikke være noe farlig, tok han meg på alvor. Dette var midt i påska, og selv om legekontoret han vanligvis jobber på var stengt, tilbød han seg likevel å fjerne den et par dager seinere utenom åpningstidene da de ikke hadde tilgjengenlig utstyr på legevakta, bare så jeg skulle slippe å gå rundt og være stressa på grunn av det. Hadde det ikke vært for at jeg allerede har en annen fastlege som jeg trives godt med, ville jeg sannsynligvis bytta til Andreas.

Skuffet og veldig misfornøyd

Lege: Anna Stavdal Skrevet

Denne legen tar deg ikke alvorlig, bruker så lite tid for deg som mulig og bagataliserer problemene dine. Det er nesten altid lang ventetid (hvis du ikke ønsker å se vikaren istedet) og du får aldri informasjonen du trenger hvis du ikke insisterer. Av og til gjorde hun narr av meg for å stille altfor mange sporsmål, selv om det var god grunn til å være bekymret.

Anbefaler ikke.

Beste fastlege

Lege: Hilde Katrin Skrede Skrevet

Lyttende, spør gode spørsmål, fantastisk fastlege.

Hilde er så behagelig å snakke med. Det eneste er det kan være vanskelig å få time på kort varsel, må vente litt. Men det har ingenting med hennes egenskaper som fastlege å gjøre.

Den beste legen jeg har hatt

Lege: Hilde Katrin Skrede Skrevet

Veldig grundig og svært dyktig lege. Hun forklarer grundig, er svært tillitsvekkende og tar alltid problemene du har på alvor- uansett hvor små de kan virke for utenforstående. Selv om det er travelt på venterommet, så har hun alltid tilsynelatende god tid så snart kontordøren lukkes. Det er så lett å føle at man har for lite tid til å forklare seg og at leger helst vil få unna pasientene når det er travelt, men det har jeg aldri følt når jeg er der. I tillegg får jeg inntrykk av at hun genuint bryr seg om meg som pasient, selv om jeg vet at jeg er en av 1500+ pasienter. Jeg vet at jeg er svært heldig som har klart å komme på lista og fått henne som fastlege.

Et lite problem er at hun har svært lang ventetid. De fleste skader/sykdommer kan ikke alltid vente 4 uker før de sjekkes, men i de tilfeller har jeg alltid fått komme svært raskt (ofte samme dag) til andre leger på kontoret som også er svært dyktige. De som jobber på bolteløkka legesenter er svært profesjonelle og dyktige alle sammen!

Er interessert i deg og dine utfordringer

Lege: Jan Andreas Saxlund Pahle Skrevet

Pasientens opplevelse av egen situasjon er relevant informasjon for legen. Han er ikke utelukkende opptatt av prøvesvar og objektive funn, men bruker sin erfaringskunnskap til å utforske situasjonen

:-)

Lege: Jan Andreas Saxlund Pahle Skrevet

Beste fastlegen jeg har hatt noen gang. Han er mennskelig, blid, imøtekommende, løsnings orientert, morsom og rett og slett verdens beste. :-)

Min beste fastlege så langt!

Lege: Jan Andreas Saxlund Pahle Skrevet

Dr Pahle er engasjert, har god kompetanse, meget intressert i faget og oppdatert på siste nytt. Han ser hele mennesket, og prøver å finne og behandle årsaken til plagene, og ikke kun symptomen. Han er fleksibel og god på samarbeide og ivareta pasientens interesser og rettigheter, samtidig som han støtter all form for brukermedvirkning, etter pasientens evne og ønske. Dr Pahle er en travel man, men er tålmodig og gir pasienten den tid som trengs. Hyggelig og personlig legesenter, med personal som virker å trives. Det gjør sannsynlig nok pasientene også, da det sjelden er ledig kapasitet hos denne legen. Jeg er meget fornøyd - og heldig!

Verdens beste lege

Lege: Hilde Katrin Skrede Skrevet

Smilende, lyttende, korte enkle forklaringer blir gitt, prater med deg som en flink lege skal
Alltid lett å prate med og setter gode og riktige diagnoser de fleste ganger, virkelig en god lege med hjerte for pasientene og hjernen på rett plass på legekontoret :)

Kjempefin lege!

Lege: Jan Andreas Saxlund Pahle Skrevet

Veldig hyggelig og dyktig lege, imøtekommende og forståelsesfull, kunnskapsrik og medmenneskelig. Anbefales!

Uten tvil den beste legen jeg har hatt!

Lege: Jan Andreas Saxlund Pahle Skrevet

Tar seg god tid, lytter, like god på psykiske som fysiske problemer, blid og hyggelig, forståelsesfull. Grundig! Kan anbefales på det varmeste.

Bra til meget flink

Lege: Hilde Katrin Skrede Skrevet

Jeg har gått til henne i + 10 år og som kroniker med leddgikt har jeg fått god oppfølging.
Nå jobber jeg selv i helsevesenet så da kommuniserer man på en annen måte og vi er begge to effektive ved besøk.
Men da jeg har blitt mere syk utover kronisk sykdom så har det vært varierende kvalitet på oppfølging.
Hun har da vært i mitt tykke passiv og ikke hatt god nok fremdrift. Jeg fikk b la BPPV (vertigo/krystallsyke) for noen år siden og da skulle vi vente/se ann i 4--8 uker. Ble ikke henvist til specialist. Fikk søke hjelp på nettet mm og fikk etter hvert hjelp på KFA på Majorstua.
Er nå sykmeldt og har på nytt havnet i stand by fella. Har klaget på henne på nytt og hun tok tak i problemet synes jeg.
Så 2-3 skuffelser på så lang tid synes jeg er normalt.