Morten Sortebogen

Autorisasjon (1992)

Morten Sortebogen er en av 557 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Sortebogen

omtenksom og dyktig

Allsidig lege, svært dyktig, menneskelig fokusert.
Følger med.
Jobber for pasienten og sparer ikke når det er nødvendig.
Profesjonelt miljø og veldig dyktige vikarer.

Trygg og fårståelsesfull

Han har vært minfastlege i mer enn 15 år. Meget fornøyd. Har flyttet 6 mil fra Oslo, men ønsker ikke å bytte fastlege (selv om jeg kanskje bør) . Lytter og rekvirerer videre når han mener det er nødvendig. Jeg kjører gjerne de milene

Anbefales ikke

Vanskelig å få time hos ham, man må vente lenge. Hver gang ble han forsinket min 20 minutter. Følte at han hadde alltid hastverk, lyttet ikke på alt jeg fortalte eller ville fortelle, satte seg ikke ordentlig i min sak. Ofte når jeg hadde behov for å snakke mer/videre, han stå ved døra til å få meg ut og hente inn neste pasient. Ble veldig skuffet hver gang, følte meg mer som en kunde enn som pasient.

Vikar

Hatt Sortebogen som fastlege i 6 år, men har kun hatt han in-person 2 ganger i løpet av disse årene. Ellers vært hos vikarer. Har derfor følt at man ikke blir fulgt opp skikkelig etter tester, behandling, forespørsler etc. Den ene gangen jeg hadde Sortebogen var han også svært direkte og nesten arrogant i være- og snakkemåte til meg. Har ellers vært fornøyd med legesenteret og de svarer raskt på henvendelser via sms.

Lyttende og forståelsesfull

Selv om det er pes å komme seg til Bislett er det verdt det for Morten. Han tar meg på alvor og følger opp ting som er nevnt tidligere.