Morten Sortebogen

Thereses gate 35B 0354 Oslo
Morten Sortebogen er en av 531 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Sortebogen

En utrolig god fastlege

Jeg er så heldig å ha Dr. Sortebogen som fastlege, han er helt unik og svært dyktig. Han klarer alltid å se løsninger og finne behandling som hjelper, selv når min helsesituasjon iblant er veldig krevende. Han vet om de beste spesialistene, ringer og får meg inn der jeg kan få best mulig hjelp når jeg trenger det. Jeg føler virkelig han er en lege som er på min, (pasientens) side, hele veien.

En lege for de som ikke er syk

Når jeg var frisk, dvs hadde minimal kontakt med legen, fungerte alt bra.
Når jeg ble syk blir det bare kaos. Han er ikke oppdatert på informasjon fra Nav/ andre etater. Sender meg ikke videre til spesialister før jeg ber om det selv. Jeg må bestille mange legetimer for å få de papirer og prøver jeg må ha - han klarer kun en vurdering/ sak pr time. Det føles ut som om jeg behandler meg selv ved å be om henvisninger til spesialister som kanskje kan hjelpe meg. Legen har ikke hjulpet meg i det hele tatt, og all frustrasjon med hans håndtering gjør meg bare sykere. Min anbefaling - skift lege hvis du er syk!

Veldig fornøyd

Morten er en super lege. Han er blid, viser omsorg og tillit. Han tar meg og mine problemer alvorlig, og henviser hvis han mener andre kan gjøre det bedre.

Den ene resepsjonisten er jeg også veldig glad i. Husker ikke hva hun heter, men hun er veldig søt og hjelpsom :)

Dyktig lege.

Sortebogen har alltid tid. Bryr seg. Jeg føler meg veldig godt ivaretatt. Kan anbefale han på det sterkeste. Henviser videre når han skal. Gir svært gode råd. Desidert den beste legen jeg har hatt/møtt. Jeg har bare positivt å si om han. Faglig og menneskelig.

Stresset, forsinket og ufokusert

Morten Sortebogen er en hyggelig mann, men ikke en fastlege jeg vil anbefale videre. Han skriver ut resepter og sykemeldinger, men med ett man blir ordentlig syk forstår man at det ikke er så høy kvalitet på timene likevel. Han pusher gjerne på senterets andre behandlere (akupunktur og kiropraktikk), og tar deg gjerne inn på oppfølgingssamtaler som egentlig bare er en prat man like godt kunne tatt med naboen. Pengene går, men behandlingen din står på vent. Jeg har måttet krangle meg til undersøkelser og henvisninger til spesialist. Han er surrete, man må spørre om det samme flere ganger og han hopper fra det ene til det andre under konsultasjonen. Det er vanskelig å henge med, noe jeg har erfart i frisk- og spesielt syk tilstand.

Han er alltid forsinket, og man hører alt som blir sagt når man sitter utenfor og venter. Generelt alle legene på dette kontoret har problemer med taushetsplikt i gangene.