Morten Sortebogen

Autorisasjon (1992)

Morten Sortebogen er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Morten Sortebogen

Eks.på time

Jeg; jeg lurer på xxx, og vil gjerne ha undersøkt xxx og xxx.
Morten: pasienter tror dette er et supermarked hvor de kan komme å bestille dette og hint hele tiden.
(Jeg, tenker,..; så slutt å behandle folk som om de er på supermarked, da)
Konsultasjonen tok 10-11 min., hvorav halvparten viet databehandling.)
+ hyggelig er han.

Stresset og ufokusert

Hyggelig, men stresset og ufokusert. Mye av tiden går med til å skrive på datamaskinen. Det er bestandig lang ventetid på venteværelset. Elendig oppfølging. Legen roter med viktig pasientinformasjon pga tidspress og resultatet blir deretter. Her skal man følge nøye med på sin egen helse for det gjør ikke han. Bra på å skrive resepter og henvisninger.

Må ikke brukes om du trenger hjelp for depresejon

Han har ikke peiling på menneskets psyke og det virker som om han ikke tror eller skjønner det du forteller. Han er heller ikke villig til å sette av mer tid som f.eks. en dobbel time om du trenger mer tid for å snakke. Det er godt mulig han er en flink lege om du har somatiske problemer men om ditt problem er av psykisk art er han ikke legen for deg.

Den beste fastlegen, de sureste sekretærene

Sortebogen er den perfekte fastlegen for meg. Vennlig, dyktig, oppmerksom og genuint opptatt av pasientens helse inkludert forebygging. Er ikke fastlåst i enkle forståelsesrammer og kommer med alternative tips hvis skolemedisinen ikke har noe å tilby. Litt ventetid, men slik er det når en er populær.

Sekretærene er frekke, lite serviceinnstilte og jeg tenker hver gang når jeg går at jeg hadde gitt dem sparken hvIs de hadde jobbet for meg. De er et hinder du må blåse i, legen er verd irritasjonen de bringer.

Knallbra fyr!

Sortebogen er en topp lege, kompetent og ikke for låst i skolemedisinen. Nå har han reformert legekontoret og fått nye legesekretærer med fantastisk humør og sporty innstilling, de forrige var møkksure.

Han har altfor mange pasienter og har for dårlig tid, og det gjør at forsinkelsene blir mange. Færre pasienter og mer tid på hver ville nok vært bedre både for pasienter og for ham selv.

Ellers kjenner jeg igjen det andre har skrevet her, dog med unntak av det med de sure på kontoret, det må være før byttet.

Men viktigst av alt, han er veldig flink, god til å lytte og god til å kommunisere.