Henrik Steenfeldt-Foss

Tlf: 22 56 70 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Henrik Steenfeldt-Foss er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Henrik Steenfeldt-Foss

Engasjert ,hyggelig.

Kunnskapsrik,hyggelig,omsorgsfull ,prøver alltid å finne ut av ting.Dårlig tid,litt samlebånd.Vanskelig tilgjengelig .Burde gjøre resepsjonsfunksjonene bedre.

Den beste legen jeg har hatt.

Han er kunnskapsrik, lytter og er lett tilgjengelig. Han får meg til å føle at det er ok å gå til lege.

Beste legen jeg har hatt noengang

Ansvarsfull, tilgjengelig, kunnskapsrik, lyttende. Vært min fastlege i mer enn 10 år. Kan absolutt anbefale Henrik.

Han er "bokstavelig talt" vår fastlege.

Dr Henrik er noe det beste som har skjedd oss. Han er super dyktig, lytter til, undersøker videre om han ikke har svar her og da. Følger opp saker og gir seg ikke før han har løst saken. Barna mine stoler på han. Det gjør jeg også.
Han er en populær lege som mange ønsker å være i hans liste. Jeg måttet vente i drøyt et år før vi fikk plass hos han for 13 år siden.
Han har et stort hjerte som rommer mange og alle.
Han samarbeider også med dyktige spesialister.

Samlebåndfølelse

Hva som er bra:
Han er hyggelig og blid

Hva som kan bli bedre:
Det som kan bli bedre er tilgjengelighet. Det tar flere uker å få time.

Min erfaring er at han bruker maks 5 minutter per besøk. Jeg skulle ønske han undersøkte meg grundigere og ikke stresset pga lang kø på venterommet.

Det har vært en kamp å få henvisning til spesialist.

Jeg har byttet fastlege.

Veldig hyggelig lege

Jeg er kjempefornøyd over å ha Henrik som min fastlege. Han har gitt super behandling hver gang det har vært noe, og i forbindelse med graviditet fikk han meg inn på det sykehuset jeg ønsket selv om det var fullt. Legekontoret ligger også lett tilgjengelig og er alltid parkeringsplass rundt hjørnet.

Legen min!

Henrik har vært min lege gjennom 21 år, alltid har jeg følt meg ivaretatt. Alltid finner han løsninger og gir meg best mulig behandling. Kommer ikke til å skifte ut han nei :D

Omtenksom

Henrik er hele familiens lege. han er seriøs, grundig og verdens hyggeligste. Heldigvis er vi stort sett friske, men etter en litt alvorlig tilstand i vinter ordnet Henrik opp med en gang.

De 14 siste årene har Henrik vært min fastlege, og jeg er strålende fornøyd med det. Enkelte ganger kan det ta litt tid å få time hos han, men er det noe som virkelig haster synes jeg alltid man blir prioritert og han klarer å få tid til deg. Han er alltid blid, får deg til å slappe av og hører på det du har på hjertet, samtidig som han er veldig effektiv og ikke kaster bort tiden. Jeg har vel aldri gått fra kontoret hans med feil diagnose.

Engasjert, tilgjengelig ved behov, gir det lille ekstra

Dr. SFF er svært engasjert og grundig. Han yter alltid det lille ekstra, man føler seg ivaretatt og hørt. Han bruker sitt nettverk dersom det er andre som er mer egnet til å hjelpe feks spesialister, kiropraktor o.l
Selv om han har fullbooket dag er det alltid plass til de aller yngste pasientene og særlig de med spesielle behov. Han er dyktig på sitt felt og ydmyk mht medisinske områder utenfor hans ekspertise. Tidvis går det fort i svingene, men personlig setter jeg svært pris på effektivitet. Uformell og svært sympatisk. Min familielege som jeg anbefaler på det varmeste!

Litt samlebånd

Fikk HSF anbefalt av en venninne og gikk for han som min fastlege. Han er effektiv, og siden jeg ikke er noe glad i leger generelt satte jeg pris på det. Jeg visste stort sett hvorfor jeg var hos legen og ville raskt ut - i starten. De første 5 årene var jeg aldri inne mer enn 5 minutter og lykkelig med det.

Da jeg plutselig trengte en lege som kunne finne årsak til symptomer ble det betraktelig verre. Han tok ørten tester og ba meg komme tilbake to uker senere. Da jeg kom to uker senere så prøvde han jommen meg å hilse på, sende meg ut for å ta tester og ta inn neste pasient. Da jeg poengterte at jeg skulle få resultatene ble han litt overrasket, kikket på dem, sa alt så fint ut og chippet meg ut. Ingen prat om hva det så kunne være eller noen neste steg. Igjen var "konsultasjonen" over på under 5 minutter - til tross for at jeg denne gangen faktisk hadde behov for litt legekompetanse.

Jeg byttet lege for å si det sånn.

Har hatt Henrik som lege over 20 år

Har hatt Henrik som lege over 20 år, han er dyktig, lyttende og tar seg tid.

All doctors should be like Henrik

I have been a patient of Henrik for 14 years now. He is a good doctor with a huge heart. He goes out of his way to make you feel better and takes his time with your problems. He has gone out of his way to help me in difficult situations where I needed more than a persciprtion. He uses his networks to our advantage. He is our family doctor and we cherish him dearly. He greets you with a smile and hug or handshake. He truly cares about people and patients are not just unknown faces going in and out. He is our doctor and friend. A great man! All doctors should take after him :).

Faglig dyktig, men bør sette av mere tid til hver pasient

Henrik har vært min fastlege i en del år. Han er trivelig og faglig dyktig, men hver gang jeg er der får jeg følelsen av at klokken tikker og jeg har vel totalt sett aldri blitt undersøkt og vært lengre inne på hans kontor enn maksimum 5 minutter.
Dette bør han ta til seg.

Arrogant og dårlig tid

En konsultasjon har desverre aldri vart lengre enn 5-10 minutter. Får følelsen av at han vil bli raskt ferdig. Kan virke arrogant. Bor du derimot på beste vestkant eller er kjent for noe så tror jeg han er rett lege. Det vil si en overfladisk og snobbete lege.

Helt enkle problemer håndteres veldig bra, men tvert imot ved vaonskeligere ting

Virker veldig lite intressert når han ikke finner en enkel løsning. Synes da mest intressert i å bli kvitt deg. Vil annbefalde deg til venner og bekjente av han som ikke har vært noe god erfaring for meg. Synes å ha lite faglig tyngde utover det relativt vanlige og enkle. Er mye mer engasjert når vi snakker om klokker, has venner etc enn når viktige ting skal vurderes.

Et fint menneske

Jeg har gått til Henrik i mange år, og har fått usedvanlig bra behandling. Han er kunnskapsrik og en omsorgsperson som jeg setter stor pris på!

Litt for mye multitasking

Jeg har ofte en følelse av å være en bagatell som helst skal ut igjen så fort som mulig.
Litt for glad i å prioritere kjendiser.

Tilstedeværende, travel, vennlig, snakkeflink, stressa

Henrik fortjener alle de godord pasientene har om ham. Men han er til tider så kjapp og travel at denne pasienten tar seg i å lure på om han kanskje trenger å bremse litt. Jeg kan få lyst til å spørre om han egentlig har det helt bra, om han trenger litt påfyll der hvor han øser av seg til oss som kommer med plager og klager.
Jeg er svært glad for at Henrik ble min fastlege. Hvis han slutter fordi han ikke orker mer detter en vegg i livet ut.

En dyktig lege, men gir deg veldig liten tid

Har vært flere ganger hos Doktor Henrik. Han er faglig dyktig og trivelig, men hver gang jeg har vært der så er det raskt inn og to til fem minutter og ut igjen. Det er et lite problem synes jeg ..