Henrik Steenfeldt-Foss

Autorisasjon (1988)

Henrik Steenfeldt-Foss er en av 570 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Henrik Steenfeldt-Foss

Lite hyggelig opplevelse

Denne legen var vikar når mitt legesenter var stengt. Ringte for å få resept, det gikk fint men nesten litt for fort.

Sa jeg hadde noen spørmål om medisinen(lurte på om nærkontakter burde teste seg og hvordan jeg skulle forholde meg til samboeren min)

Når jeg fortalte jeg hadde noen spørsmål, så "sukket" han høylytt.
Han sa jeg måtte booke time hos fastlegen min hvis jeg hadde spørsmål. Fastlegen min var stengt og "dr" Steenfeldt var jo vikar.

Til slutt sa han, "jeg er bare vikar for å være grei. Vennligst ta kontakt med din fastlege, hade"

Endte opp med å snakke med en hyggelig sykepleier på Ullevål sin smitteavdeling.

Vil du ha en lege som bryr seg og tar seg tid til å hjelpe deg, da er min erfaring at du bør styre unna denne personen.

Ja takk

Hei han er beste lege som finnes jeg bruker han når ikke min fastlege er på jobb han heter Henrik stenfeldt foss og er vikar på måte for meg

En av de beste

I likhet med Mikkel Mundal er Henrik Steenfeld Foss veldig dyktig og snill, varm og empatisk.
Han har vært vikar når Mundal har vært opptatt med studenter på sykehuset. Har aldri opplevd ventetid og dersom jeg har hatt flere enn en problemstilling har jeg vært forberedt og kortfattet. Da får man hjelp.
Henrik er utrolig dyktig og en ekte fagperson.
Både ham og Mundal leverer så det holder. Sekretærene gjør så godt de kan i en stressende hverdag. De er hyggelige og svært effektive.

Beste fastlegen

Dr Henrik Har vært vår fastlege nå snart i 16 år. Både døtrene mine og jeg har stor tillitt til han. Vi har hatt og får den beste hjelp og oppfølging av han. Har byttet til han etter anbefaling fra vennekrets. Angret ikke et sekund. Dr Henrik er ikke bare lege men også medmenneske, han viser omsorg og er oppriktig opptatt av sine pasienter. Leste at mange klager på forsinkelser og ventetid, det er lik hos andre fastleger og. Anbefaler Dr Henrik med det varmeste

Alltid dårlig tid

Legen tok som regel forsinket imot til konsultasjoner og ønsket ikke å snakke om mer enn
en medisinsk problemstilling pr time. Jeg fikk derfor alltid frikort i løpet av året. Ofte tidlig. Helheten i behandlingen ved sammensatte, medisinske problemer, ble dessverre fragmentarisk og ikke godt nok ivaretatt. Inntrykket av at han alltid sto på spranget til å behandle pasienter han prioriterte som viktigere enn meg, befestet seg gjennom tre år med konsultasjoner hos ham.