Henrik Steenfeldt-Foss

Autorisasjon (1988)

Henrik Steenfeldt-Foss er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Henrik Steenfeldt-Foss

Vanskelig å få time

Henrik Steenfelt Foss er en flik lege om man er så heldig å få time hos ham.

Det forhold at det er 4 ukers ventetid til første ledige time er imidlertid et stort problem. Den svært vanskelige tilgjengeligheten medfører at han i svært liten grad er tilgjengelig som fastlege. Det er videre tilnærmet umulig å få en hastetime dersom det er nødvendig, dette da telefonsekretærene, som foretar en medisinsk vurdering av om man skal få hastetime, i liten grad godkjenner det.

Hjelpsom og flink

Dette er en lege som tar seg tid og er opptatt av helhet. Som allmennpraktiserende er det bra at han har lav terskel for å sende spørsmål videre. Alltid en hyggelig opplevelse.

Beste fastlegen

Har gått til Henrik i 15 år og er alltid strålende fornøyd. Henrik er fantastisk dyktig fastlege. Ryddig, grundig, ålreit samtalepartner og tar også og tilpasser behandling utifra pasients behov på en god måte. Utrolig caring og bare en herlig person. Leser at flere mener det kan være litt ventetid og lignende - når man har den beste legen så får man heller legge til det kvarteret ekstra tid.

Bra

Hyggelig lege som er forståelsesfull. Han lytter og gjør at pasienten føler seg trygg. Han kan være litt kjapp, men kun dersom han har funnet ut hva som er galt først.

Lite hyggelig opplevelse

Denne legen var vikar når mitt legesenter var stengt. Ringte for å få resept, det gikk fint men nesten litt for fort.

Sa jeg hadde noen spørmål om medisinen(lurte på om nærkontakter burde teste seg og hvordan jeg skulle forholde meg til samboeren min)

Når jeg fortalte jeg hadde noen spørsmål, så "sukket" han høylytt.
Han sa jeg måtte booke time hos fastlegen min hvis jeg hadde spørsmål. Fastlegen min var stengt og "dr" Steenfeldt var jo vikar.

Til slutt sa han, "jeg er bare vikar for å være grei. Vennligst ta kontakt med din fastlege, hade"

Endte opp med å snakke med en hyggelig sykepleier på Ullevål sin smitteavdeling.

Vil du ha en lege som bryr seg og tar seg tid til å hjelpe deg, da er min erfaring at du bør styre unna denne personen.