Svein Stiksrud

Tlf: 22 55 06 88 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Svein Stiksrud er en av 530 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svein Stiksrud

Trygt Å ha S.stiksrud som min lege i ca 20 år

Stiksrud er korrekt,vennlig, allment faglig. Han kan virke noe streng,men har erfart at han tenker litt lengere enn her og nå,i sin vurdering. Han har blitt bedre til å lytte ,bedre i innsikt av den psykiske del av et menneske. Han er handlekraftig og utfører sitt yrke etter beste evne. Han kan snakkes til og med. Han er et medmenneske og lege,som ikke lar meg gå ,før prøver o.a er tatt og svar vet jeg blir gitt om det trengs. Jeg kan som pasient. Sende Mail til han og får svar og hjelp. Trygt å ha Svein Stiksrud som lege .

Fantastisk lege og menneske

Har brukt dr. Stiksrud i 25 år+ og kunne ikke vært mer fornøyd. Han er alltid på tilbudsiden, tar alltid litt ekstra tid og har hjulpet til utover det han strengt tatt har måttet. KVALITET!

Meget effektiv og tillitsskapende

Han går alltid rett på sak og gjør lab undersøkelser for å fange opp early warning signaler. Sender meg til spesialist når det er verdier som ikke er normale. Meget god almen lege!

Opptatt av fag, ikke mennesker

Faglig sterk, fremstår som mindre opptatt av mennesker.
Variabelt humør. Glad i å snakke selv.
Lang ventetid for å komme inn.

Arrogant - verste legen jeg noensinne har møtt!

Stiksrud er en meget arrogant lege, som ikke hører på pasienten. Jeg var hos denne legen 3 ganger ettersom jeg tenkte han hadde en dårlig dag ved første konsultasjon (opplevdes mer som kommandosoldat enn lege), men hadde samme negative opplevelse hver eneste gang; arrogant, forutinntatt, lite lyttende, kontant, samt ga råd i motstrid til spesialist på området. Verste legen jeg noengang har møtt!

Arrogant ...

Hadde time og var der 5 min før tiden. Har parkeringsbevis som bevis (11 min) Ventet nesten 1.5 time uten unnskyldning med trøtte barn fra barnehagen. Så gikk han bare med melding til sekretær. Han ropte meg opp på tiden. Utrolig arrogant holdning. Det ble med dette forsøket og skifter på fastlege.

Svært seriøs, nøye, åpen, flink!!!!!

Har lest alle de positive kommentarene andre har skrevet om denne legen som har vært min fastlege i ca. 10 år. At stemmer; jeg kjenner igjen - min - lege :-)

Han er effektiv ( skulle bare mangle med så mange pasienter ), men ville aldri ha "kuttet hjørner", eller slurvet med noe som angår min helse. Jeg synes han er faglig svært dyktig, oppdatert og alltid mentalt tilstede. Lyttende, men ikke dullende. Tydelig og rett og slett intelligent; på mange plan. Egentlig en veldig imponerende person.

Jeg er takknemlig!!! Tusen takk Dr. Stiksrud, visst du leser dette!

Effektiv og grei lege

Kona trengte fastlege, og jeg ville bruke samme legesenter som meg og sønnenn.
Ingen kvinnelig lege var ledig, men vi forsøkte Stiksrud.
Et godt valg, enkel og grei konsultasjon, tester og EKG gikk rimelig raskt unna, prøvesvarene var ganske raske.
Han er nå fastlegen til kona, da hun syntes han er hyggelig og tillitsvekkende.
Har brukt ham selv et par ganger, når fastlegen min ikke har vært tilgjengelig.
Anbefales.

Profesjonell Lege

Presis, konkret og seriøs. Tar pasienten på alvor og bruker tid når det er nødvendig. Effektiv uten for mye "snikk snakk" - passer meg utmerket Anbefales på det aller varmeste

Beste lege jeg har hatt

Meget nøye og har alltid god oversikt. Omsorgsfull og hyggelig. Flink til å følge opp. Føler meg ivaretatt.

Profesjonell

Svært fornøyd med Svein Stiksrud. Seriøs, kunnskapsrik, tillitsvekkende. Anbefales på det aller varmeste

Den beste legen jeg har hatt

Presis, konkret og seriøs. Tar pasienten på alvor og bruker tid når det er nødvendig. Effektiv uten for mye "snikk snakk" - passer meg utmerket.

Det er leit at jeg må bytte fastelge pga flytting

Jeg har vært hos Stiksrud i 14 år og har alltid vært fornøyd. Ok, han er ikke lettest å få time til på dagen, men svært effektiv samtidig som han hører på det jeg har å si. Virker veldig faglig dyktig. Anbefales dersom man ikke er på utkikk etter en lege som har all verdens tid og aldri er forsinket. Ikke den legen i Norge med flest kunder uten grunn(det ser jeg i hovedsak som en positiv ting)

Helt grie fastlege

Han har ofte dårlig tid. Sier ofte at ting går over av seg selv. Føler at jeg får ikke den hjelpen og sympati som jeg skulle ha fått.

Effektiv, faglig sterk og tillitvekkende

Svein Stiksrud har vært min faste lege i atten år, og jeg opplever ham som svært dyktig, alltid faglig oppdatert, trygg, tillitvekkende og effektiv.

Han er kanskje ikke en "holde-pasienten-i-hånden"-lege, men han er til gjengjeld en tydelig, løsningsorientet og handlende lege. En av de tingene jeg setter mest pris på ved Svein Stiksrud er at han ikke tilbyr enkle løsninger på sammensatte problemer, men heller hjelper deg å finne en løsning som fungerer på lengre sikt - selv om det tar mer tid og krever større innsats, også fra pasienten selv.

Faglig sterk også når det gjelder psykiske og psykososiale lidelser - ikke nødvendigvis den første til å skrive ut antidepressiva eller vanedannende medikamenter, snarere den som hjelper pasienten å finne adekvat hjelp hos psykolog der slik hjelp er rett vei å gå.

Omsorgsfull, på en kontant og tydelig måte.

Lite hjelp å få.

Svært nedlatende lege. Lite empatisk. Føler meg ofter dum eller hånet etter et legebesøk. Andre familie medlemmer har byttet fastlege etter mistillit og jeg kommer til bytte selv.

Den beste legen jeg har hatt

Alltid tid uansett om det er litt på overtid. Det gjør igrunn ingenting. Svarer på det jeg lurer på og er en god lege som viser hensyn til meg som pasient. Vil aldri bytte lege igjen.

Veldig god fastlege

Resonderer raskt på forespørselser, ikke minst på epost kveldstid, gir tillit i faglige spørsmål

Dårlig kundebahndling

Mulig han er flink i det medisinske, men hvordan han behandler sine kunder er han ikke flink til. Lite lyttende, snev av arroganse, virker som han kjeder seg, har så og si ingen kontakt med deg, opptatt av og få skrevet diagnose fort å få deg enda fortere ut igjen.

Uvennlig og travel type

Svein Stiksrud er en veldig travel lege, som har veldig mange pasienter (ca. 2500). Jeg opplevde han ofte som stresset, og at han ikke tok seg tid til å lytte før han hadde «diagnosen» klar. Det var også vanskelig å stille spørsmål ved konklusjonene hans, fordi han ble tydelig irritert, som om spørsmålene var ment som et angrep på han eller som om jeg brukte for mye av tiden hans. For meg ble løsningen å bytte legesenter!