Svein Stiksrud

Autorisasjon (1985)

Din Lege AS Telefonnummer22 55 06 8822 55 06 ...
Frederik Stangsgt. 11-13 0264 Oslo
Svein Stiksrud er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Svein Stiksrud

For det meste lyttende, men fakturer gjerne småting

Deler synspunktene til dem som skriver at legen er lyttende og saklig. Men... to ganger har jeg opplevd en "du skal ikke komme her og komme her" holdning fra legen. Begge gangene medførte dette unødvendig merbelastning som jeg gjerne skulle sluppet. Den første gangen medførte at jeg i en periode skiftet fastlege. Ny lege var ydmyk og henviste meg til ulike spesialister, hvilket til sist løste problemet. Jeg er usikker på om Svein Stiksrud ville ha lagt inn ett ekstra gir for meg slik den "midlertidige" legen gjorde. Ønsker meg en fastlege som møter kvinner med kvinnelidelser med entusiasme og stor villighet til å hjelpe. Til sist ble jeg veldig betenkt over å motta en faktura for "legetime" etter at jeg hadde bestilt fornyelse av 4 resepter via Helsenorge. Alt jeg gjorde var å sette ett kryss/ prikk ved de medisinene jeg ønsket å få fornyet resept på. Pluss skrev i notatfeltet at en preparat burde byttes med et annet, på grunn av apoteket var utsolgt for det opprinnelige. For disse 4 prikkene og et par setninger med ekstra opplysninger, ble jeg belastet kr. 224,-. Teksten på faktura er "legetime", og ikke E-konsultasjon e.l. Det står ingenting på Helsenorge sin side at det koster penger å skive et notat til legen. Jeg stilte ingen spørsmål til ham. Derimot stilte han et spørsmål til meg, i kommentarfeltet. Og vipps ble det skapt en faktura. Dette er en underlig praksis som bør opphøre. Pasienter bør bli informert på forhånd hva som vil koste dem penger eller ei. Det er grunnleggende.

Den beste legen av alle jeg har hatt !

Han er rett frem - aldri overfladisk- virker trygg i sine uttalelser og er overbevisende. Virker aldri hastende eller stresset .
Dette er en lege med mye erfaring og også til en viss grad med interesse for alternative metoder virker det som..

Måtte pensjons alderen strekke seg langt 👍

Presis, engasjert og effektiv

Opplever håndtering og oppfølging som utmerket, effektiv og presis kommunikasjon, svært kompetent, raske tilbakemeldinger på prøver og resepter, meget tilfreds.

Min kone er MEGET fornøyd med Stiksrud.

Jeg har en annen lege som fastlege der, og fruen har Stiksrud, hun har hatt en plage som medførte et år i behandling, men hun er kommet i jobb igjen, og hun og jeg er meget fornøyd med behandling, oppfølging og kompetansen.
Noen ganger tar det litt tid før han tar imot, men et pasientmottak er "levende" og ikke alltid på skinner.
Har aldri opplevd ham som arrogant eller negativ, han har gode verdier og er god i jobben sin. Har empati og god humor. Anbefales !

Veldig effektiv lege

Svein har vært min fastlege i over 20 år. Jeg liker veldig godt at man kan stille svar på mail og få skikkelig og rask svar.
Det koster heller ikke unødvendig tid å besøke ham. Lytter, konkluderer om undersøkelser eller medisinering og ferdig. Veldig bra når man har en travel hverdag.
Anbefales om mann liker direkt kommunikasjon.