Finn Gunnar Strekerud

Autorisasjon (1993)

Finn Gunnar Strekerud er en av 599 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Finn Gunnar Strekerud

Flink, men kjapp og vanskelig tilgjengelig

Positive først: Virker seriøs og vet hva han snakker om. Han forklarer bra hva han tenker og mener er riktig diagnose/medisin. Han har egentlig alle forutsetninger for å være en tipp topp lege.

Det største minuset med Strekerud er at det normalt er minst 20 dagers ventetid.

Det er for lenge å vente når man har en plage som er slitsom, men ikke akutt nok til å få øyeblikkelig hjelp-time (som også er vanskelig å få).

Det andre store minuset er holdningen/kompetansen på forværelset. Den manglende servicen man får her vitner dessverre om et dårlig drevet legekontor.

Det tredje er at konsultasjonene er i overkant kjappe, og konklusjonene dras kjapt (noe som har vist seg å slå feil ut for min del et par ganger, der riktig diagnose først har blitt satt da jeg etter et par uker må bestille ny time da hans medisin ikke funker).

Jeg kommer til å bytte fastlege, primært pga den altfor lange ventetiden.

Vanskelig lege å få time hos

Flink Lege, men er helt håpløs å få time hos. Hvis du er syk, kan du ikke vente på time i tre uker. Du har en mulighet og det er å ringe 08.15 for hastetime.Da må du være tilgjengelig på telefonen akkurat da.

Veldig effektiv, ganske hyggelig

Jeg anbefaler Strekerud til dem som liker effektivitet, minst mulig småprat, men vil ha en hyggelig nok lege.

For min del snakker han litt for fort, og jeg håper å finne en lege som får meg til å slappe enda mer av i pasientstolen.

Kort ventetid på kontoret, men omtrent alltid tre uker ventetid på vanlig time (mer akutt har jeg fått samme eller neste dag).

Veldig bra lege som lytter og støtter

En lege som er interessert i pasientens velferd.

Finner alltid en god løsning.

Meget lyttende og støttende.

Den beste fastlegen

Jeg har hatt Finn som fastlege i snart fire år. Jeg kan ikke få skrytt nok av Finn. Han er den perfekte fastlege i mine øyne. Han er veldig trivelig, alltid godt humør, tar seg alltid tid til å spørre hvordan jeg har det. Som lege er han effektiv og dyktig.

Jeg kan virkelig ikke forstå de få negative kommentarene om han, på denne siden. Det er mange som går til legen med diffuse smerter, og ofte sitter dette litt i hodet - spør du meg. Da er det svært viktig at man har en lege, som stiller spørsmål, og ikke bare sykemelder eller skriver ut resepter i hist og pist.

Dette er nettopp en av grunnene til at jeg liker Finn så godt, han skriver ikke ut sykemeldinger og resepter ukritisk. Når han gjør det, føler jeg meg trygg på at det er det beste for meg.

Jeg kommer til å beholde Finn så lenge jeg kan, jeg har virkelig aldri hatt en bedre lege.

Ja, ventetiden er litt lang, og JA damene i resepsjonen er litt useriøse. Også minus for at øyeblikkelig-timene aldri er ledige selv om man ringer kl.08:00. Men dette har ingenting med Dr.Strekerud som lege å gjøre. Han er helt topp! Og for meg er legen viktigst. Jeg hadde valgt han selv om jeg hadde flyttet ut av byen.